|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Sånn som jeg ser det så synes jeg ikke det er et poeng i seg selv at hun lander på bena eller ikke. Hvis det skal være et poeng i dette må det være at alle som vi sender ut skal kunne 'lande på bena' Det er jeg slett ikke sikker på - eller at vi bestemmer oss for at det ikke er vårt problem, hvem som lander på bena eller ikke. Det er en debatt det er litt mening i å ta.
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#3 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Overskrift i VG eller Dagbladet i dag at Anne Holt vraker AP. Gosj av meg! Ja, nå må vedtaket gjøres om altså! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg synes dette engasjementet viser hvor hyklerske folk i virkeligheten er i asylspørsmålet. Det at man legger til grunn vedkommendes evne til å være eksemplarisk innvandrer viser jo bare at de fleste innerst inne mener at noen fortjener opphold mer enn andre basert på helt feil parametre. Synes både Jensemann og Per Willy Amundsen har tunga rett i munnen i denne saken. Likhet for loven.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Men du har fått med deg at Siv ville gjøre et unntak? |
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Nei. Men har forståelse for det, egentlig. Synes ikke det er hykling. Hykling er når man uttaler at man vil ha liket. Siv er jo klar på at hun vil ha ressurspersoner fremfom potensielle freeriders. De andre sier jo ett og går med fakler for det andre. Somalisk jihadist på uføretrygd og et par brutale voldtekter på nakken, to koner med tre unger hver, hvor ville fakkeltoget vært da? Hyklerne ville sagt likhet for loven, Siv ville kommet med en klar verdivurdering og good riddance.
...på bedringens vei? Sist redigert av Brutus_ : 18-01-11 kl 01:01. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Nå får media kritikk: http://www.vl.no/samfunn/article111772.zrm |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?http://www.nettavisen.no/nyheter/article3068740.ece
|
|
|
#9 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg føler egentlig ikke at Norge har blitt noe særlig tryggere og bedre land etter at hun har reist. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Men så var det heller ikke for at Norge skulle bli bedre eller tryggere at hun ble sendt ut.
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Da kan du kanskje forklare meg hvorfor det var viktig å sende henne ut. Ikke den juridiske forklaringen, den kjenner jeg, det jeg vil vite er hvorfor det ikke er plass til folk som Maria Amelie i Norge. Hva slags problem utgjør hun for oss ? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Skal man tillate det totale anarki da? Hun har begått 3 lovbrudd som hver for seg kvalifiserer til flere år i fengsel. DET synes jeg er grunn nok til at hun ikke skal ha noen særbehandling, og hvorfor skulle hun det? Hun utgjør ikke noe konkret problem akkurat her og nå, men er det ok at det oppholder seg kanskje tusenvis av mennesker i landet som ikke har lovlig opphold? Hun har dessuten oppgitt falsk identitet, jobbet svart osv. Jeg håper imidlertid at dersom hun så inderlig vil bli i Norge at hun søker opphold og arbeidstillatelse og får det innvilget.
|
|
|
#14 |
|
intro
|
Hæ?
Er det to av lovbruddene du tenker på?
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Det var viktig av samme grunn som det er viktig å sende ut alle de vi sender ut. Det er ikke noe annerledes med hennes sak enn med de andre. Når det er sagt så er det jo en diskusjon verdt å ta om vi skal sende folk ut slik vi gjør nå eller hva vi skal finne på med de som er her. Men slik vi har det akkurat nå så var det et poeng å ikke forskjellsbehandle Amelie når den eneste forskjellen var massiv presse. Ved å ikke gjøre dette fikk vi heller et søkelys på feks regler for utvisning opp mot arbeidsinnvandring som da blir gjeldende for alle - og sånn sett var dette veldig bra. |
|
|
|
#16 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
..Og det er det eneste argumentet for å sende en hyggelig og svært kompetent person ut av landet. Et slags "likhet for loven" prinsipp. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Hun har jo selv valgt å bli et eksempel ved å skrive bok om det ulovlige oppholdet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Det er jo nettopp det jeg skriver. Selvsagt har hun valgt dette selv. Hun er ei smart jente, så hun har selvsagt visst om risikoen.
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Xmannen min sitt lignet iallefall ikke på et norsk personnummer.
|
|
|
|
#20 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er så lenge siden at jeg husker ikke, men jeg er rimelig sikker på at det ikke lignet noe norsk personnr. De første siffrene minte ikke en gang om en fødselsdato iallefall.
|
|
![]() |
|
|