|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
maler
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkDet minner litt om å diskutere med Bestemor med minstepensjon som har spinket og spart til barnebarnet for at barnebarnet skulle bruke dette til å etablere seg i egen bolig når hun skulle studere Viktige Fag som sikret hennes fremtid. Og hvor barnebarnet da velger å bruke gaven til noe kortsiktig. Hva som helst en tenåring måtte like å bruke penger på omtrent blir feil i en sånn setting.
![]() |
#222 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk
Drar du meg inn her? Hvorfor det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
© All rights reserved
|
Det lurer jeg også på.
Ikke nødveningvis grusom, men ego. Du skriver jo rett ut at hun viser at hun ikke setter pris på gaven ved å gi dem bort - det høres jo ut som om hun har brukt pengene til toalettpapir til eget forbruk. (På bergensk: Tørket seg i ræven med dem.) Hun har gitt bort sine egne penger til et formål som antakeligvis gir henne langt mer glede enn lappen, PC og moped, og du mener altså at det er galt? I rest my case! |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkHer hjelper ikke konteksten deg. Det er like uforståelig både i helhet og enkeltfraser.
![]() |
![]() |
#226 |
En, av to-tre
Den forklaringa der er noe av det dummeste jeg har hørt - særlig når jeg leser det i sammenheng med det innlegget du siterte. Til og med om du faktisk ikke siktet til meg så syns jeg at det var en pussig sammenligning. Og når du knegger når jeg stiller deg et direkte spørsmål så blir jeg ikke spesielt imponert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg tok ut akkurat samme setning som 007, og fler med oss, gjorde. Rett og slett fordi den, for meg, sier mye om hvordan jeg tolker alt du skriver. Og at jeg setter spørsmål ved det du skriver da det rett og slett virker helt på vidda. For meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkUten og ha lest noen av svarene:Jenta er helt fantastisk,og jeg hadde helhjertet støttet hennes valg,viss jeg var en av gjestene i hennes selskap som hadde gitt henne penger.
![]() |
#229 |
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk[quote=Meissa;2801685]Jeg mener man bør være ærlig om at man ikke har tenkt å beholde pengene selv.[/quo
![]() |
#230 |
© All rights reserved
|
Ja, for da hadde hun jo vist at hun satte pris på pengegaven hun fikk. Hun hadde jo kjøpt seg en iPhone og ikke sløst dem bort på mennesker i nød. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
En, av to-tre
Det er så fint - da kan hun si; Denne her kjøpte jeg for pengene jeg fikk av tante Olga. Familieidyllen er komplett |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Medlem siden: Jan 2011
Da har hun jo i hvert fall vist at hun setter pris på pengene hun fikk i gave. For det gjør man jo ikke når man gir de videre til Lege uten grenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
© All rights reserved
|
Ikke sant? Og alle kan få se på iPhone-en hennes og er de riktig snill: Få spille Angry Birds på den.
Nei, er du gal? |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg skjønner meg ikke på folk som kan omtale denne jenta som egoistisk.
![]() |
#235 |
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk[quote=Irma;2801573
![]() |
#236 |
frakoblet
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkMeissa, jeg ser du har slettet innleggene dine, så jeg skal la være å kommentere dem selv om jeg har aldri så lyst.
![]() |
#237 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg synes det er en fabelaktig uselvisk handling å gi konfirmasjonspengene sine videre til et slikt formål. All ære!
![]() |
#238 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
#239 |
Passiv
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg er litt spent på hvor man får en god start i voksenlivet for 19 k jeg da. Sånn i den virkelig store sammenhengen når man skal ut og etablere seg så er konfirmasjonspengene verdt ca nothing altså. De har verdi til luksus, man kan få deler av et førerkort eller annet for dem, men man får hverken bil, leilighet, særlig med møbler/innbo eller annet. Muligens med unntak av noen ålreite kjeler. Når jeg vil lære mine unger å tenke langsiktig så går det på helt andre plan enn å småspare alt de finner. (Jeg lærer dem absolutt ikke å ødsle, men utdanningsvalg feks har uendelig mye større økonomisk betydning enn hva man bruker konfpengene til.) |
![]() |
![]() |
#240 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Jeg slettet alle meldingene mine fordi jeg opplevde at folk tok setninger ut av kontekst og tilla meg en masse meninger jeg ikke hadde. Det er nesten umulig å forsvare seg når folk tyr til slike taktikker og ikke skulle det være nødvendig heller. Det er jo ens meninger man skal argumentere for ikke ens person. Folk må jo gjerne være uenige, det er hele poenget med å diskutere, syns jeg, men det burde være mulig å diskutere på et saklig nivå uten å henge ut folk.
![]() |
|
|