Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-13, 11:06   #1
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Jeg er veldig glad i katter, altså. Ikke i uansvarlige katteeiere.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 11:23   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Gardinene henger i stua, katta sniker seg inn. Mener du virkelig at vi skal holde vakt ved åpne vinduer om sommeren eller synes du det er naturlig at vi holder alle vinduer stengt fordi naboen har en katt som markerer inne hos oss?

Jeg bor som nevnt i et nabolag med mange katter og har aldri opplevd at noen av dem kommer inn, men hvis det kom katter inn og tisset på gardinene mine ville jeg forsøkt å spore opp eieren. Sånt går jo ikke an og er ikke normal oppførsel heller, så vi snakker ukastrerte katt her tydeligvis. Er det mulig å fange den, få den kastrert og sende regning til naboen?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 12:13   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit nok å fokusere på Zen. Men dyreavføring er faktisk en helserisiko. Ergo synes jeg det er en uting. Og jeg sy es faktisk ikke man kan ha katt og bare bestemme at naboen har feil verdier hvis vedkommende synes at slikt er uønsket i egen hage.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 12:41   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Greit nok å fokusere på Zen. Men dyreavføring er faktisk en helserisiko. Ergo synes jeg det er en uting. Og jeg sy es faktisk ikke man kan ha katt og bare bestemme at naboen har feil verdier hvis vedkommende synes at slikt er uønsket i egen hage.

Det stod skrevet et sted at det er rekordmange katter i Norge. Hvor mye sjenanse det er med katt har jo med mange ting å gjøre, men antall katter og hvor tett man bor er en faktor.
Jeg er oppvokst med at alle naboene hadde fjøskatt og noen hadde jakthund. Det var skog på alle kanter og hundrevis av meter mellom naboene. Det hendte at det kom noen gaulekatter om natten, men ellers var det lite problemer.

Hvis et tettbygget rekkehusområde eller blokkområde blir overfylt med katter som går ute så er også risikoen større for at det blir plagsomt for en del mennesker. Det handler ikke om kattehat eller om at man ikke liker dyr. Jeg synes for eksempel at katter og hunder er ålreite, men jeg kan ikke fordra å tråkke i avføring. Om et rådyr går over plenen min så er det bare sånn det er. Om nabokattene hadde etterlatt seg tre bæreposer med bæsj utenfor døra mi hadde jeg nok kjent på irritasjon.
Da hadde nabokatta ikke gitt meg annet enn prakk.

Jeg synes det er problematisk at man tenker at dyr er noe "alle" kan ha uansett hvor man bor og hvem man er. Det er best for både dyr og andre mennesker at dyrene handler hos eiere som ikke anskaffer seg dyret fordi "sønnen synes pusekatten på TV ser så søt ut" eller at foreldre gir etter for mas når dattera kan fortelle at bestekompisen har fått en hund.
Genuin interesse for dyret og villighet til å betale det det koster både av penger og skitarbeid er en forutsetning.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 12:48   #5
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenk i en perfekt verden *drømme*

Nei altså i borettslaget her har vi 2katter som bor.
Den ene er en som jeg kaller kalkun, ikke spør, men en sånn hårløs greie. Den er jo aldri ute, for det er barnet til ungkaren som har bodd der i hundre år. Han går på do, , jepp på DO og tisser. Syns det er fryktelig festlig, og skulle gjerne sett det selv.

Den andre, er en katt du ikke må se på når han er ute, en perser, og når han er ute, og hvis du hoster, da frysern til is. Altså en livredd liten herremann. Hvor han gjør fra seg aner jeg ikke, men han er ikke så mye ute han heller, så sikkert inne.

Vi har 3hunder som bor her. 2 a de er mine. Og den siste er en nabo sin. Jeg har en som ikke lager lyd, mens en som er 6mnd og ikke helt har skjønt at han ikke får lov å lage lyd, han nærmer seg, men han er ikke helt der enda. Mens den siste hunden, lager lyd helt gratis. Og jeg har blitt oppringt av beboere kl 1 om natta fordi dette dyret sto å lagde ett helvete.

Så for oss er faktisk hund større "problem" enn katt.

Vi har en del streifekatter, men nå er det presenning over sandkassen så går ikke oppi der heldigvis.

Jeg kunne ønske at katter ble på lik linje med hunder. Altså at man fikk bort store deler av huskatt bestanden, at de ble sterilisert, og chippet. Og at man fikk SALG av katt på lik linje med hund. Kanskje da man også slipper og lese om disse grusomme historiene hver bidige forsommer.

Gammel 02-07-13, 19:11   #6
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men kjære, vene.

Hvem er dere som kan bestemme at det jeg anser som et problem er en bagatell?
Har dere gått i mine sko og kjent problemene mine med naboenes dyrehold på huden?
Nei tenk, for det har dere ikke.
Jeg forbeholder meg retten til å klage og beklage meg over det som er viktig for meg, og som skaper trøblete situasjoner for meg og mine, og syne det er en veldig ovenfra-og-ned-holdning å bestemme at jeg bitcher og har for lite problemer i hverdagen når jeg anser det for et problem at kattene i nabolaget driter i potetåkeren min, gnur seg oppetter nyvaskede klær, når de pisser i sofaputene ute osv.

Kan dere kanskje opplyse meg om hva som er høyverdige problemer nutildags?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 19:59   #7
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Setene på førsteklasse er så utrolig myke, at jeg sovnet fra filmen på flyet.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 20:03   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 20:16   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ikke så mye med hva man "har lov" å beklage seg over for min del. Jeg har da lest klaging og sutring om det aller meste, og jeg tenker at ventilering er lurt og fornuftig helt uavhengig av hva problemet måtte være. Men kattetrådene på Fp skiller seg ut, synes jeg, og jeg leser katteregulering (avliving) og båndtvang og å ville katter til livs (unødvendig dyr, skadedyr) i innlegg etter innlegg, og jeg stiller sånt som dette i samme kategori som å klage over at fugler kvitrer så man ikke får sove. At man ikke anser seg og sin hage som en del av fellesskapet, men et adskilt domene man har full råderett over.

Jeg hadde definitivt anskaffet meg kattekasse hvis naboene ønsket det, hvis min katt var et problem for andre, og det er jo meget mulig at folk i naboalget (Selv om de fleste har katt eller hund) brenner inne med irritasjonen sin, i så fall vil jeg plassere problemet et helt annet sted enn på meg og på min katt. Har du et problem, si fra, men husk at også drittsekker har katt, men jeg vil likevel tro at de aller fleste er medgjørlige og samarbeidsvillig bare de blir gjort oppmerksom på det.

Gammel 02-07-13, 20:21   #10
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvordan finner man ut hvem som eier kattene? Vi har ikke klart å finne det ut, og det er 4-5 stykker som kommer innom jevnlig.

Og jeg ser faktisk min hage som min på den måten at jeg ikke ønsker andres katter, barn, svigermødre, kanadagjess eller hunder gående ubedt rundt her. Synes du det er så rart altså?

Sammenlikningen med fugler og ville dyr synes jeg er søkt.

Gammel 02-07-13, 21:39   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

jeg leser katteregulering (avliving) og båndtvang og å ville katter til livs (unødvendig dyr, skadedyr) i innlegg etter innlegg, og jeg stiller sånt som dette i samme kategori som å klage over at fugler kvitrer så man ikke får sove.

Hvis jeg virkelig ville kattene til livs, så hadde jeg hatt en "noe" mer aggressiv holdning. Rent personlig syns jeg for eksempel ikke det er OK å sprute vann på katter for å skremme dem bort fra min hage. Rett og slett fordi jeg mener det for katter som for alle andre tamme dyr er eieren som har ansvaret. Jeg syns katter er flotte dyr! Jeg er mye mer glad i katter enn hunder.

Men jeg syns at min hage skal være min hage! Jeg syns det er rart at alle andre enn katteeiere med utekatt respekterer dette.

Gammel 02-07-13, 22:11   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har da lest klaging og sutring om det aller meste, og jeg tenker at ventilering er lurt og fornuftig helt uavhengig av hva problemet måtte være. Men kattetrådene på Fp skiller seg ut, synes jeg, og jeg leser katteregulering (avliving) og båndtvang og å ville katter til livs (unødvendig dyr, skadedyr) i innlegg etter innlegg, og jeg stiller sånt som dette i samme kategori som å klage over at fugler kvitrer så man ikke får sove.

Gjør de egentlig det? Eller synes du det fordi det rammer noe som er deg nært?

Jeg synes nemlig ikke "kattetrådene" er noe mer spesielle enn "disse hersens hundeeierene som ikke plukker opp etter seg" (som jeg nekter å føle meg berørt av, hund har vi, men ikke en eneste gang, ikke EN, har vi latt være å plukke opp, så da så) eller ikke minst hva man mener om SYKEMELDTE, og om folk med sykdom som ikke er av typen "brukket fot, alle ser at de er gips og det går over om åtte uker", eller hva med kvinner som jobber deltid?

Nei, det er ikke mer "kattekritiske" tråder enn tråder som er kritisk til annet, synes jeg.

Gammel 02-07-13, 20:24   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ja, det synes jeg er rart.

Gammel 02-07-13, 20:31   #14
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Ja, det synes jeg er rart.

Eh, det ble litt uklart for meg. Er det rart at noen ikke ønsker "andres katter, barn, svigermødre, kanadagjess eller hunder gående ubedt rundt her"? Virkelig?

I tilfelle: Jeg kan være åpen for at andre har litt mindre eierforhold til sin egen hage enn det jeg har, men jeg vil tro de fleste egentlig er på min side.

Gammel 02-07-13, 20:35   #15
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da foreslår jeg at vi tar med oss de overnevnte og drar på besøk til Skremmeren.

Jeg bidrar med svigermor.

Gammel 02-07-13, 20:39   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Heng dere for all del opp i den rare problemstillingen til noen, og fremstill meg som rar utifra det. Å stoppe tilsnakkenes mennesker fra å krysse hagen sin er noe ganske annet enn å være imot et normalt dyreliv.

Gammel 02-07-13, 20:46   #17
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Henge dere for all del opp i den rare problemstillingen til noen, og fremstill meg som rar utifra det. Å stoppe tilsnakkenes mennesker fra å krysse hagen sin er noe ganske annet enn å være imot et normalt dyreliv.

Du synes det er et normalt dyreliv. Jeg synes ikke det.

Tamme dyr skal passes på av en ansvarlig eier og ikke være til sjenanse og plage for andre mennesker.
Hadde jeg ønsket å ta ansvar for et dyr hadde jeg vel for søren skaffet meg et selv.
Det som skjer nå er at jeg må ta ansvar i min hage, på min eiendom på mine saker for at ikke kattene (som eies av andre mennesker)skal ødelegge de eller folk i huset skal bli syk.
Hvor galskap er ikke det?
Jeg ønsker at putene min kan ligge ute ubevoktet i 10 minutter.
Jeg ønsker at klesvasken (som i utgangspunktet er nøye regulert pga pollenspredning) skal få henge i fred uten å bli nedpisset til den er tørr.
Jeg ønsker at barnebarnet mitt skal leke i hagen fritt uten å komme innklinet av illeluktende kattedrit.

Gammel 02-07-13, 21:39   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men kjære, vene.

Hvem er dere som kan bestemme at det jeg anser som et problem er en bagatell?

Jeg kan ikke bestemme hva du skal synes er en bagatell, men jeg kan bestemme (og si høyt) hva jeg synes er en bagatell.

Høyverdige problemer nutildags synes jeg er mennesker og dyr som lever under skadelige forhold, som er syke og ikke får hjelp og som er redde og ikke finner trygghet.

Dyrebæsj ( selv om det er uhygienisk) og babobråk og sånt sorterer under "mild ergrelse".

Synes JEG. Som svar på direkte spørsmål.

Hva dy synes og hva du sorterer under høyverdige problemer er helt opp til deg. Og det hadde ikke vært rare diskusjonsforumet om vi alle har enige om hva som er viktigst og hva som er mindre viktig. Det er meningsløst om msn ikke kan fronte eget syn om viktigheten i en sak uten å bli forsøkt kneblet med ord som nedsettende og empatilød og sånn. Det finnes selvfølgelig saker som jeg synes er viktige og verdt masse engasjement og som du synes er mindre viktige også. Det er greit. Det er grunnen til at man stemmer på ulike partiet og støtter ulike onteresseorganisasjoner.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Sist redigert av Pebbles : 02-07-13 kl 21:49.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 21:43   #19
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg kan ikke bestemme hva du skal synes er en bagatell, men jeg kan bestemme (og si høyt) hva jeg synes er en bagatell.

Ja og det har du gjort fint rede for. :jepp:

Det var engentlig mer et svar til Skremmeren som kategorisk slår fast at vi har det for godt og for lite ordentlige problemer når vi klager over kattene.
Ingen andre kan bestemme hva som er store eller små problemer for meg, det må jeg nesten få bestemme selv.

Gammel 02-07-13, 22:00   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel ned

Nextife, du er åpenbart helt fri til selv å definere hva som et store problemer for deg. Samtidig er andre mennesker (i hvertfall når invitert til diskusjon, som her på et diskusjonsforum) frie til å mene noe om det du mener også.

Jeg kan f.eks synes at det er bare gøy og helt uproblematisk at barna mine hoppet i sofaen. Du kan mene noe om min tilnærming til sofahopping - synes du jeg er en sløv mamma, og dette blir det utidige barn av, eller synes du at det høres helt fint ut og at dette blir det helt sikkert ok barn ut av?

Det er dog et minefelt å bagatellisere endres problemer. Av og til synes jeg det er helt på din plass, andre ganger er jeg veldig forsiktig med akkurat det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.