|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg er veldig glad i katter, altså. Ikke i uansvarlige katteeiere.
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Jeg bor som nevnt i et nabolag med mange katter og har aldri opplevd at noen av dem kommer inn, men hvis det kom katter inn og tisset på gardinene mine ville jeg forsøkt å spore opp eieren. Sånt går jo ikke an og er ikke normal oppførsel heller, så vi snakker ukastrerte katt her tydeligvis. Er det mulig å fange den, få den kastrert og sende regning til naboen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriGreit nok å fokusere på Zen. Men dyreavføring er faktisk en helserisiko. Ergo synes jeg det er en uting. Og jeg sy es faktisk ikke man kan ha katt og bare bestemme at naboen har feil verdier hvis vedkommende synes at slikt er uønsket i egen hage.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriTenk i en perfekt verden *drømme*
![]() |
#6 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriMen kjære, vene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Setene på førsteklasse er så utrolig myke, at jeg sovnet fra filmen på flyet.
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDet har ikke så mye med hva man "har lov" å beklage seg over for min del. Jeg har da lest klaging og sutring om det aller meste, og jeg tenker at ventilering er lurt og fornuftig helt uavhengig av hva problemet måtte være. Men kattetrådene på Fp skiller seg ut, synes jeg, og jeg leser katteregulering (avliving) og båndtvang og å ville katter til livs (unødvendig dyr, skadedyr) i innlegg etter innlegg, og jeg stiller sånt som dette i samme kategori som å klage over at fugler kvitrer så man ikke får sove. At man ikke anser seg og sin hage som en del av fellesskapet, men et adskilt domene man har full råderett over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
This is normal!
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriOg hvordan finner man ut hvem som eier kattene? Vi har ikke klart å finne det ut, og det er 4-5 stykker som kommer innom jevnlig.
![]() |
![]() |
#11 |
ihuga feminist
Hvis jeg virkelig ville kattene til livs, så hadde jeg hatt en "noe" mer aggressiv holdning. Rent personlig syns jeg for eksempel ikke det er OK å sprute vann på katter for å skremme dem bort fra min hage. Rett og slett fordi jeg mener det for katter som for alle andre tamme dyr er eieren som har ansvaret. Jeg syns katter er flotte dyr! Jeg er mye mer glad i katter enn hunder.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Gjør de egentlig det? Eller synes du det fordi det rammer noe som er deg nært?
![]() |
#14 |
ihuga feminist
Eh, det ble litt uklart for meg. Er det rart at noen ikke ønsker "andres katter, barn, svigermødre, kanadagjess eller hunder gående ubedt rundt her"? Virkelig?
![]() |
#16 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHeng dere for all del opp i den rare problemstillingen til noen, og fremstill meg som rar utifra det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Rockesøster
|
Du synes det er et normalt dyreliv. Jeg synes ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
By the Sea
|
Jeg kan ikke bestemme hva du skal synes er en bagatell, men jeg kan bestemme (og si høyt) hva jeg synes er en bagatell.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 02-07-13 kl 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Rockesøster
|
Ja og det har du gjort fint rede for. :jepp: |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNextife, du er åpenbart helt fri til selv å definere hva som et store problemer for deg. Samtidig er andre mennesker (i hvertfall når invitert til diskusjon, som her på et diskusjonsforum) frie til å mene noe om det du mener også.
![]() |
|
|