|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?
Jeg også. De ubehagelige tingene man opplever der, er jo ellers gjerne å få tilbud fra sjarmtrollene i (trommevirvel) bilene. For eksempel når man sykler forbi i regntøy fra topp til tå (
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg har selvsagt også vært på arkitektmuséet mange ganger med barna, og rundt festningen, og på Stockfleths. Men det er bare tull å si at det ikke er lyssky aktiviteter rundt Skippergata og Prinsens gate, helt uavhengig av biler, selvsagt er det det.
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?http://www.osloby.no/politikk/Vil-ha...r-8208798.html
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Pelen.. Jeg tror jeg ser hva du tenker, men er usikker. Hvorvidt det er tryggere å gå langs en trafikkert gate enn å gå i en rolig gågate sen kveld eller natt vet jeg ikke, men jeg tror nok mange føler det slik. At flere av dem det kan være ubehagelig å møte på oppholder seg der det ikke er trafikk er også logisk, siden det er der det er plass. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Hvor strøket for prostituerte (og de aktivitetene som ofte blomstrer opp i nærheten, som åpenlyst narkotikasalg) skal være er jo noe politiet på mange vis kan velge. De havner til slutt der politiet slutter å jage dem. Men de blir jo ikke borte, uansett.
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Der burde jeg presisere ja. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Park and ride.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg svarte visst uten å se at det var en hel rekke svar imellom.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Forresten: Vi bør jo oppsummere og sende inn forslag til byrådet!
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Park & ride, Polyanna. Store, gode parkeringsplasser utenfor byen, med gode, effektive og billige kollektivforbindelser inn til sentrum.
|
|
|
#16 |
|
*_*
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Med forrige byråds vedtatte sykkelstrategi for Oslo kommune og politisk vilje - helt opp til departementsnivå - til kommende investeringer for kollektivtrafikken har jeg stor tro på bilfritt sentrum. (Kilde: youtube.com)
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Olav Torvund (velkjent sykkelfantantast) har skrevet litt om mulige løsninger på bloggen sin, noe er interessant.
|
|
|
#18 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enig i det du sier her, Tallulah. Å stenge privatbilene ute fra kvadraturen, vil ikke nødvendigvis gjøre det til et hyggeligere område. Men privatbilene som ferdes der er definitivt ikke med på å opprettholde hyggen og trygghetsfølelsen heller. Som Tallulah nevner, vil jo mest sannsynlig prostitusjonstrafikken flyttes ut av området. Og jeg vil også avdramatisere hvor utrygt området oppfattes. Jeg ferdes der mye, både med og uten barn, og for meg føles det like trygt som de andre sentrumsgatene.
|
![]() |
|
|