Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-07, 10:02   #221
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Elin, når det gjelder dette med svart arbeid versus kontoer i Sveits er jeg helt på linje med deg i undringene. Svart arbeid synes å være en selvfølge i en del yrkesgrupper. Har en mann som er håndtverker, og jeg vet ikke hvor ofte folk blir forundret over at han takker nei til å jobbe svart. Han har bekjente håndtverkere i mer landlig beliggende strøk, og der forventes det gjerne at man etter at jobben er utført kan få velge om man vil betale svart eller hvitt. Triste greier.

Mim, jeg tror det er svært dårlig reklame for SV med slike erklæringer om fullstendig orden i egne rekker. Jeg håper ikke denne tankegangen er gjengs i SV. Når det gjelder kriminalitet generelt, vil jeg tro at det forekommer i alle partier - om enn litt ujevnt på hvilke type saker. For meg er det minst like ille å støtte narkotikaindustrien ved kjøp av hasj og lignende, som å benytte seg av svart vaskehjelp.

Gammel 22-08-07, 10:43   #222
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ingen steder i Norge man benevner den svarte guffa øljo??

Gammel 22-08-07, 10:49   #223
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

På strilelandet utenfor Bergen er vel ikke øljo så uvanlig å si

Gammel 22-08-07, 10:56   #224
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg forstår ikke med min beste vilje hvorfor alle er så livredde for at noen skal samarbeide med Frp eller at Frp skal få mer makt.... Den biten skjønner jeg virkelig ikke! Det er et demokrati vi lever i. Folket bestemmer. Heldigvis. Dersom folket stemmer frem Frp så burde det være et tydelig signal til alle andre partier om at de har en jobb å gjøre i forhold til å tydeliggjøre sin egen politikk, og ikke minst få frem budskapet til sitt eget parti bedre og tydligere. Jeg synes samtlige partier bruker altfor mye energi på irritasjon og skremselspropaganda om Frp. Bruk like mye energi på å fremme og markedsføre egen politikk, så vil det garantert føre til innhøsting av stemmer på sikt.

Hvorfor i all verden er dette så vanskelig å skjønne?? Det er bare å lese FrP sitt partiprogram det. De står for noe helt annet en samtlig alle partier. Jeg tar så sterk avstand fra deres standpunkter på alle områder at jeg vil ikke stemme på partier som må samarbeide der det må inngås kompromisser som innebærer elementer av FrP's politikk. Hva i all verden er så vanskelig å skjønne med det?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 18:21   #225
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hvorfor i all verden er dette så vanskelig å skjønne?? Det er bare å lese FrP sitt partiprogram det. De står for noe helt annet en samtlig alle partier. Jeg tar så sterk avstand fra deres standpunkter på alle områder at jeg vil ikke stemme på partier som må samarbeide der det må inngås kompromisser som innebærer elementer av FrP's politikk. Hva i all verden er så vanskelig å skjønne med det?

Ventre har vel, akkurat som SV, oppnådd en god del "usynlig" i byrådet, ved å hale og dra i sin retning.

Gammel 22-08-07, 19:19   #226
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ventre har vel, akkurat som SV, oppnådd en god del "usynlig" i byrådet, ved å hale og dra i sin retning.

Det tviler jeg ikke på men for meg blir disse små sakene helt ubetydelige i det store bilde, dvs det veier ikke opp for masse makt til FrP politikk.

Gammel 22-08-07, 19:27   #227
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tviler jeg ikke på men for meg blir disse små sakene helt ubetydelige i det store bilde, dvs det veier ikke opp for masse makt til FrP politikk.

Enig med Lisa. Venstre er et litt "feigt" parti. De ønsker en masse gode ting, men har ingen tiltak bortsett fra å tro at det sikkert ordner seg, når det gjelder feminisme, integrering & antirasisme, sosialpolitikk og sånt hvor man liksom må bestemme seg om det er ver mann for seg eller fellesskapsløsninger som teller.

Venstre har nok en ålreit miljøpolitikk, men hva hjelper det når de vil gi Petter N. Myhre (Frp) enda 4 nye år som byråd for miljø og samferdsel?

En stemme til Venstre er en stemme til Frp i Oslo i hvertfall.

Gammel 22-08-07, 21:17   #228
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke det som å si "en stemme til SV er en stemme til SP" i et stortingsvalg?

Gammel 22-08-07, 21:20   #229
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller til AP?

FrP er uansett i en særstilling for meg. Jeg kan godt gi en indirekte stemme til SP eller AP uten å komme i konflikt med meg selv og mine etiske retningslinjer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:30   #230
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo faktisk et veldig godt poeng. Jeg har et omtrent like anstrengt forhold til SP som til FrP, og mener at SP er mye – mye – verre enn de fleste later til å tro.

Ben "på alle områder som betyr noe" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:31   #231
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Jo det er jeg enig i også men heller SP en FrP. Jeg synes også FrP er i en særstilling, de er uspiselige på alle mulige måter, så til de grader at jeg ikke tror jeg ville få sove om natten om jeg var med på å stemme frem en FrP ordfører

Gammel 22-08-07, 22:41   #232
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Kan nok hende det.... i en eller annen dal eller en eller annen fjordarm på vestlandet.. Litt nordøst for der jeg er oppvokst sier de "ællje" ..

Gammel 22-08-07, 22:56   #233
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jo, Lisa, uten å ta altfor hardt i, så synes jeg de andre partiene bruker altfor mye energi på å analysere Frp`s politikk fremfor å fremme sin egen politikk. Jeg synes det er å ødsle med verdifull tid i kampen om å kapre stemmer. Dersom man har lest Frp-koden så forstår man at slik kritikk og analyse av partiet Frp, og de som stemmer Frp bare gjør vondt verre. Mulig at Frp står for noe helt annet enn alle andre partier (jeg vil vel si at RV også står for noe helt annet enn alle andre partier, men det er en annen diskusjon), men fakta som politikerne ikke kan løpe fra er at Frp har en stoooor tilhengerskare i det ganske land etter hvert, og da hjelper det ikke på ens egen politikk at man i debatt etter debatt bruker seertid,lyttertid og spalteplass til å rakke ned på Frp ,fremfor å klart og tydelig fremme sin egen politikk.

Dessuten samarbeider Frp bra med bl.a. AP i flere kommuner med Frp-styre. Det går på sak og det fungerer godt. I et demokrati synes jeg det er helt logisk og positivt at man i enkelte saker inngår kompromiss og samarbeider. Det er gi og ta i politikken som alle andre steder i samfunnet. Dessuten er det jo forskjell på lokal og sentral politikk. Jeg synes det er å foretrekke at forskjellige politiske partier samarbeider lokalt.

Sist redigert av Elin : 22-08-07 kl 23:01.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 08:24   #234
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

På strilelandet utenfor Bergen er vel ikke øljo så uvanlig å si

Åjøssenamn. Ja, der lærte jeg noe nytt.

Gammel 23-08-07, 09:25   #235
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp - stilene har kul dialekt! Mang en hyttetur i ungdommen i de trakter gjør at striledialekt har en spesiell plass i hjertet mitt.

Safran: Man er da bergenser! Emigrert sådan dessverre.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 09:45   #236
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tsk, tsk, du ror deg vekk....

Jeg mener også at SP er et borgerlig parti med en skummel avskalling til frp, men samtidig holdes de ganske røde nå av SV og Ap. Og det er fint. De har en god kulturpolitikk og er gode på distrikt, og ettersom det bor noen stakkarer der ute på landet, trenger vel de også noen som snakker deres sak.

I Oslo er det vel ingen fare for at en stemme til SV er en stemme til SP, så der gjelder det å tenke rettferdighet og miljø. Det bekymrer meg at så mange vil så vel, uten å ville ta de nødvendige grepene for å begrense de enorme forskjellene i Oslo. Når 76% av innvandrerguttene dropper ut av skolen er vel ikke fritt skolevalg det aller aller viktigste, liksom?

Venstrefolk har flotte verdier, men den borgerlige tiltakspakkenmed at det er hver mann for seg og at det er veldedighet og ikke velferd som skal løse problemene skremmer meg.

Gammel 23-08-07, 09:46   #237
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jepp - stilene har kul dialekt! Mang en hyttetur i ungdommen i de trakter gjør at striledialekt har en spesiell plass i hjertet mitt.

Safran: Man er da bergenser! Emigrert sådan dessverre.

Er du bergenser? Jeg er veldig veldig glad i Bergen og bergensere!

Gammel 23-08-07, 10:38   #238
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Når 76% av innvandrerguttene dropper ut av skolen er vel ikke fritt skolevalg det aller aller viktigste, liksom?

Det er ingen nødvendig motsetning mellom å gi et bedre tilbud til innvandrergutter i skolen og å gi folk mulighet til å foreta valg innenfor utdanningssystemet. Tvert i mot skulle jeg anta. Saken er vel snarere at SV, som alltid, er motstandere av enhver valgfrihet innenfor utdanningssystemet, og skyver innvandrerguttenes problemer foran seg for å kunne argumentere mot det de oppfatter som farlig elitisme i skolen. Så kan det, også som alltid, være det samme om ingen lærer noe som helst.

Ben "actions speak louder" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:51   #239
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er ingen nødvendig motsetning mellom å gi et bedre tilbud til innvandrergutter i skolen og å gi folk mulighet til å foreta valg innenfor utdanningssystemet.

Jeg synes det er viktigere at alle innvandrergutter fullfører utdanningen sin og ikke blir hverken kriminelle eller trygdemottagere, enn at alle byens Frk Flink TM får gå sammen på Katta og Berg. Hvs man skal prioritere, altså.

Men ja-takk-begge-deler er greit, hvis man ikke trenger å prioritere.

Gammel 23-08-07, 10:54   #240
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:Frk. Flink™:

Jeg må si at mitt største problem med SV er utdannings- og forskningspolitikken deres. Jeg er nok altfor elitær til å like å løpe på idealtid.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.