|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Bedreviter
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommer
Og vi kan ganske sikkert også slå fast at ikke alle middelalderfruer på Oslo vest er trendsettere. (Men det kan godt hende at Polyanna og Scarlett er blant dem, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
kamerat
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerMiddelalderfruer? Kristin Lavransdatter?
![]() |
#226 |
kan tilsettes alkohol
|
Godt du ikke bor på Oslo vest, da kunne det blitt en trend.
![]() |
#228 |
Yes, we can!!
|
Trenden med BRUK av økomat kom i hvert fall veldig, veldig tidlig til vestkanten, om det nå ikke er de som sår potetene. Jeg skal faktisk vedde på at du prosentvis finner langt flere som er positive til økomat i vest, enn på bygda. Og "simple living" er jo rike vestkantfolk som flytter på landet og kommer i zen og jobber litt freelance i blant og sånn. Ingen andre har jo RÅD til sånt!
![]() |
#230 |
Mother of Dragons
|
Jeg så det og satte kaffen i halsen!
![]() |
#231 |
|
Jeg går ut i fra at du kødder nå, ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men uansett kor ein vrir og vender på det så er det jo ikkje noko nytt at folk bur "på bøgda" for å ha betre tid til borna sine, sleppe billigare unna tidsklemma og for å sleppe unna karrierejaget. Det er jo ikkje sånn at folk nødvendigvis bur "på bøgda" fordi dei ikkje har utdanning eller kompetanse til å gjere det bra i Byen (TM). |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Passiv
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerJeg har ofte tenkt at trendsetterne er de med høy kulturell kapital og lav økonomisk kapital. De bor ikke alle på vestkanten, for det har de vel ikke råd til. |
![]() |
![]() |
#234 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommeraC: Økomat handler mer om utdanning, helsebevissthet og kunnskap enn om økonomi. Og det er en av flere ting som helt ubestridelig er mye mer utbredt på vestkanten: Mindre røyking her, mer trening (særlig de "gratis" treningsformene, faktisk, som å bruke marka. Når det gjelder SATS-medlemskap er ikke forskjellen så stor), mindre ferdigmat, og altså mer økomat.
![]() |
#235 |
Epikur
|
Ja, du vil jo henge med oss, så helt ute er vi nok ikke.
Jeg har def. ikke noe blindspot på dette, og jeg ser at subkulturene ikke spres fra dem som finner dem opp, men fra dem som "normaliserer" dem og setter dem i en vanlig kontekst som andre føler de kan identifisere seg med.
Nemlig.
![]() |
#236 |
Epikur
|
det er forskjell på å ta disse valgene fordi man MÅ eller ikke vet om noen annet, enn å ta de valgene fordi man KAN.
![]() |
#237 |
Leser
|
Nettopp.
![]() |
#238 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja? Eg ser ikkje poenget ditt... Dei aller fleste eg kjenner som bur "på bøgda" (eg er usikker på kva som er definisjonen, men går ut frå at mitt område definerast innanfor det omgrepet i denne diskusjonen) gjer det fordi dei ønsker det av dei grunnane eg nemnte. Ikkje fordi dei ikkje har økonomiske ressursar eller råd til å bu i Oslo. Sist redigert av Alfa : 19-09-08 kl 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
Det var da en pussig definisjon på "trendsetter". |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerEn trendsetter er da noe annet enn massen som plukker det opp og gjør det til en trend. Trendsetteren er den som er innovativ og kreativ nok til å finne på noe nytt av seg selv, til nød den som skjønner at det er kult og setter på en dyr prislapp og markedsfører det på vestkanten.
![]() |
|
|