Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 08:47   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

rine: Hva tror du skjer med barnet som sitter usikret skulle bilen kræsje (med en lykestolpe, f.eks.) i 30 km/t? Har du den oppfatningen at hastigheten er for lav til at barnet tar skade?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 08:52   #2
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 15-12-08, 09:31   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rine: Jeg kom med et eksempel for mange sider siden, så du ikke det?

Gammel 15-12-08, 10:53   #4
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Noen ganger kan en bruker, ny som gammel formulere seg klønete, selvfølgelig. Min erfaring er likevel at man fortere tar: Hva mener du egentlig her- varianten til en nykommer enn til en gammel traver. Har lest mange innlegg der nykommere har formulert seg veldig tydelig og godt etter min mening, men likevel har blitt "misforstått." Jeg har heller ikke blitt tvunget til å forlate en diskusjon, på ingen måte, men det er unektelig litt komisk at veldig mange av mine kranglete med-debattanter oppfatter meg som nettopp det. Jeg er jo det, (knegg men er i aller høyeste grad ikke alene om den egenskapen. (Ikke misforstå, jeg tok meg absolutt ikke nær av dette.)

Grunnen til at man lettere forstår en "gammel" bruker enn en "ny" bruker er selvfølgelig at man kjenner de gamle brukerne bedre. Jeg forstår feks søstrene mine bedre enn de fleste, dette kommer selvfølgelig av at vi har felles referanser og en god del felles holdninger. Det er ikke noe hokus-pokus ved dette, og det er heller ikke fordi at man vil være lite grei mot nye brukere at man oppfører seg slik. (Man bør kanskje prøve å være oppmerksom på det, hvis man vil at nye skal føle seg velkommen, men det er en annen sak.)

Gammel 15-12-08, 11:32   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ØNSKE jeg løy, Rine. For da hadde vi ikke vært uten bil i flere måneder etterpå, og jeg hadde ikke hatt hjertestans hver gang noen kommer for fort inn fra høyre i rundkjøringer.

Gammel 15-12-08, 11:42   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kun kræsjet med speilet i husveggen her jeg da.. det ble bare dyrt egentlig.

Har sittet på en gang hvor vi fikk en bil i siden (den skiftet fil "på oss"), og det blir nok skrammer det og, selv når det ikke går fort. Bråstopp er kraftig undervurdert og en bråstopp i 10km/t kan jeg fint forestille meg at er ubehagelig nok, om den kommmer brått nok.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 11:47   #7
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter gårsdagens sparktur, kan jeg melde at bråstopp selv i lav fart gjør vondt.

Gammel 15-12-08, 11:52   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og små barn må jo bare bli enda mer skvist.. huff.

Jeg var litt adrenalin-junkie på mine yngre dager, og alt som luker "brå stopp" er kraftig undervurderte smertekilder.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:17   #9
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Hva med påkjørsler bakfra? 0 km/t.

Gammel 15-12-08, 15:22   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Kan man kjøre på noen i 0 km/t?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:28   #11
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kan man kjøre på noen i 0 km/t?

Moroklumpen.

Gammel 15-12-08, 17:35   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var så mange å quote at jeg ikke gadd, de fleste innleggene gikk ut på det samme, tror jeg? Men jeg mente deg jeg sa om at jeg tar deres ord for det. I min del av verden er det det samme som å si: "Jasså, det var rart (rart fordi ingen har kommet med personlige opplevelser før laaangt ute i debatten,), men jeg stoler på deg." Med andre ord har jeg ikke beskyldt noen for å lyve.

Og nå tror jeg det er på tide å bruke en smiley jeg aldri har brukt før:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 09:43   #13
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det var så mange å quote at jeg ikke gadd, de fleste innleggene gikk ut på det samme, tror jeg? Men jeg mente deg jeg sa om at jeg tar deres ord for det. I min del av verden er det det samme som å si: "Jasså, det var rart (rart fordi ingen har kommet med personlige opplevelser før laaangt ute i debatten,), men jeg stoler på deg." Med andre ord har jeg ikke beskyldt noen for å lyve.

Når noen sier noe slikt til meg så tolker jeg det i en tone som antyder at de ikke tror meg, sånn egentlig. For meg blir det litt sånn "[snurt stemme]Jah, jeg hører hva du sier altså, og jeg får vel heller tro deg dah![/snurt stemme]". Det er mye mulig du ikke mente det sånn, jeg bare prøver å forklare hvorfor jeg og mange med meg tolket det du skrev som at du trodde vi løy.

Gammel 15-12-08, 15:25   #14
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hva med å rygge? Negativ fart.

En kan bli hardt skadet av å gå på nattåpent på et kjøpesenter. Kroppen vår er ikke utviklet for å suse rundt i en hermetikkboks, klart vi må sikre oss. Enten en kræsjer når en står i ro eller i 350km/t så hjelper det med sikring, en kommer bedre ut av det enn om en er usikret. Regnestykket er ganske enkelt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 19:08   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme!

Gammel 17-12-08, 15:51   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har bulket i sjempelav fart. :Vil også dele:
Skjedde ikke stort - en krøll på forskjermen min, og en krøll på bakfanger'n til han foran. Var først og fremst fryktelig flaut å påføre en annen person så mye styr fordi jeg ikke fulgte med da jeg satt i kø.

Men det er et viktig poeng med dette med bilbelter som (muligens) ikke har hatt fokus i tråden her.

Det er at det å sette på bilbeltet er en av de handlingene som med fordel kan automatiseres. Da slipper man å måtte huske at det skal på fordi man skal kjøre lenger osv fordi det alltid er på med en eneste gang.

En annen ting er at jeg ikke ser helt vitsen med å la være? Ok - det er ikke så mange unger i året som skades av at de har sittet usikret i bil inntil 200 meter i inntil 15 km/t feks da - men det er heeeelt sikkert at det er enda færre som har blitt påført så mye problemer ved å faktisk være sikret den samme turen?

Det gjør jo ikke noe å sikre seg i bilen - og det tar ikke lang tid, koster ikke penger osv. Er det så mange grunner til å la være rett og slett?

Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 15:57   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme

Det finnes helt sikkert situasjoner hvor det å ha med et usikret/dårlig sikret barn i bil er det minste av to onder uten at jeg kommer på noen akkurat nå. Men det som er helt sikkert, er at flertallet av situasjonene jeg observerer med dårlig sikring ikke er i den kategorien. Og det overrasker meg litt at det innimellom er foreldre jeg ellers oppfatter som svært oppegående.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 10:27   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er at det å sette på bilbeltet er en av de handlingene som med fordel kan automatiseres. Da slipper man å måtte huske at det skal på fordi man skal kjøre lenger osv fordi det alltid er på med en eneste gang.

Godt poeng. Jeg må si at en ting jeg ikke skjønner med foreldre som sikrer av og til, er hvorfor de ønsker seg selv så vondt. Altså, da må det da blir krangel om hele festingen? I forhold til om det er noe helt selvfølgelig som man alltid gjør?

Gammel 18-12-08, 13:22   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Først: Jeg har ikke den minste kompetanse for å si noe om tallene i utgangspunktet. Jeg bare synser.

Deretter: 7000 barn skades på skoleveien hvert år? Det kan ikke stemme? Det er ufattelig mange - hva menes med begrepet skades her egentlig? Hvor mange unger er det som egentlig kjører buss til skolen?

Det fødes omtrent 60k barn per år - hvis 7k skal skades årlig så betyr det sånn ca at hver eneste unge i det ganske land skal skades på skoleveien i løpet av grunnskolen - noen mer enn en gang? Eller har jeg gått meg bort i statistikken nå eller hva?

Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:26   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

emm: Det ble tidligere publisert en EU-rapport om bilsikring, der man hadde gått gjennom ulykker med barn involvert i Sverige, England og et land til. Det var den som konkluderte med at bakovervendt burde påbys. Den ble diskutert her inne den gangen, og jeg gikk gjennom tallene. Jeg skal søke litt og se om jeg finner det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.