Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-10, 13:51   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Fløyter, blinker med lysene og får sjåføren til å stoppe. Selvsagt. De har da forsikring?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 14:07   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Tar nummeret på bilen samtidig som jeg prøver å signalisere til bilen foran for å få den til å stoppe. Den kan jo komme til å skade noen hvis hengeren nå mangler et hjul. Stopper den ikke hadde jeg ringt politiet for å få dem til å stoppe den.

Gammel 29-06-10, 14:13   #3
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Tar nummeret på bilen samtidig som jeg prøver å signalisere til bilen foran for å få den til å stoppe. Den kan jo komme til å skade noen hvis hengeren nå mangler et hjul. Stopper den ikke hadde jeg ringt politiet for å få dem til å stoppe den.

Støttehulet er det lille hjulet under draget på hengeren og har ingen funksjon når man kjører den.

Jeg hadde nok prøvt å få stoppet den men hadde den ikke stoppet hadde jeg nok tatt det som at det bare er noe som skjer.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 14:38   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Støttehulet er det lille hjulet under draget på hengeren og har ingen funksjon når man kjører den.

Jeg hadde nok prøvt å få stoppet den men hadde den ikke stoppet hadde jeg nok tatt det som at det bare er noe som skjer.

Jeg leste ikke at det stod støttehjulet.

Sånn går det når man skummleser ja.

Gammel 29-06-10, 14:20   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men mim, det er da et uhell, så da er ikke sjåføren av lastebilen ansvarlig, så hele regningen må man ta selv.

Eller kanskje ikke.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 14:39   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men mim, det er da et uhell, så da er ikke sjåføren av lastebilen ansvarlig, så hele regningen må man ta selv.

Ja sånn kan det gå når man er så uforsiktig med bilen sin at man tar den ut på veien. Spesielt hvis det er en dyr bil, da har den andre enda mindre ansvar, så det er best å la den stå i garasjen. Låst garasje.

(For ordens skyld: Ironisk ment.)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.

Sist redigert av allium : 29-06-10 kl 15:11.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 15:05   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aiaiai. i har bommet totalt, skjønner jeg. Vi la oss nemlig på hjul, og forsøkte å signalisere til bilen at den skulle stoppe. Etter noen kilometer lyktes vi, og fikk vinket bilen til side. det viste seg at støttehjulet hadde laget et godt hakk i støtfangeren vår (Volvo, typisk dyr bil vi burde holdt i låst garasje) og vi ble enige om å få sett an skaden hos bilverksted, kontaktes igjen og vurdere privat oppgjør vs forsikringsoppgjør. Skaden kostet over 12000 spenn å fikse og eieren av hengeren med det løse støttehjulet kom hjem til oss med en neve cash. Alle glade. Eller glad og glad, men han gjorde opp for seg, slik vi hadde gjort om det var vår henger og vårt støttehjul.

Jeg synes det er helt utrolig at noen mener dette er noe man bare skal regne med og at vi burde ha betalt det selv og at jo dyrere bil du har, jo mer ansvar har du selv.

Gammel 29-06-10, 15:33   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk tenkt på denne tråden litt siste døgn, og flere ganger tenkt at om jeg får unger som viser seg å ha så lite respekt for andres eiendom så blir jeg flau. Og har feilet.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 16:03   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det får du ikke, Missa.

Gammel 29-06-10, 16:06   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Bortsett fra at det var frontruta mi som knuste så har jeg opplevd sånt ja. Og jeg kjørte til siden, sjekket skaden på min bil og tok det på egen forsikring. Hvordan det?
Akkurat som jeg gjør med små og store uhell som skjer i hverdagen.

Nå har jeg lest x-antall tråder her på forumet om hvor liten inntekt og hvor dårlig råd du har (ja, jeg vet at det ikke er fint å blande tråder) og plutselig falt en del brikker på plass.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 17:07   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle vi tape premie på at en annens tilhengerstøttehjul var løst?

Det høres veldig konfliktsky og feigt ut å hverken legge igjen lapp når man har ripet andres bil eller ta et oppgjør med den som har skadet ens egen bil.

Gammel 29-06-10, 18:29   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Skulle vi tape premie på at en annens tilhengerstøttehjul var løst?

Det høres veldig konfliktsky og feigt ut å hverken legge igjen lapp når man har ripet andres bil eller ta et oppgjør med den som har skadet ens egen bil.

Konfliktsky

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 18:40   #13
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Å, gi deg, da, Floksa. Teofelia skriver veldig forståelig i de to sitatene.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 18:57   #14
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Å, gi deg, da, Floksa. Teofelia skriver veldig forståelig i de to sitatene.

Ja, jeg spør sikkert om en bedre forklaring, bare for å være ekkel....
Det finnes jo selvfølgelig ikke noen mulighet for at jeg oppfatter dem som selvmotsigende, og at det er derfor jeg lurer...

Gammel 29-06-10, 19:10   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Floksa, det hender at gjesten sier at at de vil erstatte glasset, men Teofelia takker nei til det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:13   #16
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg spør sikkert om en bedre forklaring, bare for å være ekkel....
Det finnes jo selvfølgelig ikke noen mulighet for at jeg oppfatter dem som selvmotsigende, og at det er derfor jeg lurer...

Ikke ekkel, bare vrang.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 20:40   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Konfliktsky

Men hvorfor ellers skulle du ikke legge en lapp i ruten på den bilen du antagelig lagde en stripe på? Hvorfor ellers skulle du ikke ta kontakt med den som knuste frontruten din? Hvorfor skal du betale for noe som ikke er din skyld, mens du ikke skal betale for noe som antagelig er din skyld?

Det blir veldig uansvarlig for meg, altså. Da er det den som blir utsatt for ting et offer for uflaks og må skylde seg selv og uheldige omstendigheter, mens den som skader andres ting ikke får noe ansvar. Det er så oppned og bakfram i fht alminnelig rettsoppfatning, at jeg finner ikke helt ordene.

Gammel 29-06-10, 20:48   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men hvorfor ellers skulle du ikke legge en lapp i ruten på den bilen du antagelig lagde en stripe på? Hvorfor ellers skulle du ikke ta kontakt med den som knuste frontruten din? Hvorfor skal du betale for noe som ikke er din skyld, mens du ikke skal betale for noe som antagelig er din skyld?

Det blir veldig uansvarlig for meg, altså. Da er det den som blir utsatt for ting et offer for uflaks og må skylde seg selv og uheldige omstendigheter, mens den som skader andres ting ikke får noe ansvar. Det er så oppned og bakfram i fht alminnelig rettsoppfatning, at jeg finner ikke helt ordene.

Men er det ikke nettopp derfor vi har forsikring?
Feks reiseforsikring?
Om alle gjorde opp for alle små og store ting som de ufrivillig har forvoldt andre, ved uhell, så hadde vi jo slettes ikke trengt reise eller innboforsikring?

Gammel 29-06-10, 20:54   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Feks reiseforsikring?
Om alle gjorde opp for alle små og store ting som de ufrivillig har forvoldt andre, ved uhell, så hadde vi jo slettes ikke trengt reise eller innboforsikring?

Du har ikke forsikring for å fri deg fra ansvaret du har for å gi beskjed, ordne opp og gjøre opp for deg. Du er skikkelig kjip om du ikke legger en lapp igjen om du har skrapet opp en dør. For det er DITT ansvar og DIN forsikring/dine penger som skal dekke skaden. Ikke den andres. Når det er din skyld.

Og det er en viss forskjell på om det går på min eller din forsikring dersom du skader min bil (med eller uten vilje). Jeg synes det er merkelig at du ikke skjønner det.

Gammel 29-06-10, 20:55   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feks reiseforsikring?

Forsikring er ment for større uhell Floksa. Ikke for vinglass til 250,- per stykk. De små tingene bør man fikse seg i mellom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.