Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-12, 14:50   #241
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.238
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Veldig enig pøbelsara, og flott at du sendte mail.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 11:13   #242
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.007
Blogginnlegg: 351
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg fikk aldri svar på den mailen jeg sendte. Men jeg følger med på saken. Jeg synes uendelig synd på den unge jenta også lurer jeg på hva for eksempel Morten Krogvold tenker med?
Og hva statsministeren tenkte om at ordføreren hadde med seg en unge jente i sammenhenger hvor jeg ikke kan forstå at det var særlig naturlig.

Jeg får virkelig helt vondt av denne saken.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 11:15   #243
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.730
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg får også vondt av denne saken og lurer veldig på om det aldri ble reagert på dette spesielle forholdet som det uansett må ha vært.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 11:25   #244
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Hvilke signaler sender man ut til andre overgrepsofre, h v i s det skulle vise seg at han faktisk er skyldig? At bare du er litt høyt på strå, så er det ingen vits å melde fra, for det får ikke konsekvenser for den skyldige uansett.
IKKE greit i det hele tatt.

Jeg blir kvalm av hele saken.

 
Gammel 11-10-12, 11:33   #245
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.841
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Denne saken er fæl.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 11:34   #246
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.787
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Fæl sak ja.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 11:36   #247
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.007
Blogginnlegg: 351
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

:redd. Nå forklarer han seg om skype.

Sitat:

- Her er det ting som kan tolkes på en måte som jeg skulle kunne holde meg for god til, sier Øygard foran dommerne.

Vågå-ordføreren legger mye av skylden på 16-åringen for at meldingene ble slik.

- Jeg lot meg drive med da hun begynte å utfordre meg på et språk som absolutt kan oppfattes

Grøss. Stakkars jente. Og stakkars kona hans. Og hvordan i hule kan folk som har så lite gangsyn havne i slike maktposisjoner?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 11:38   #248
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.787
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Fysj, det er så mye som skurrer. Stakkars jenta og kona hans ja.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 11:46   #249
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.762
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

:redd. Nå forklarer han seg om skype.
Grøss. Stakkars jente. Og stakkars kona hans. Og hvordan i hule kan folk som har så lite gangsyn havne i slike maktposisjoner?

Jeg tenker som så at folkene som har stemt på han har kanskje ikke så mye mer gangsyn selv jeg.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 11:46   #250
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.852
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Denne saken er fæl. Og uansett utfall, så har det vært et forhold mellom en voksen person og et barn som ikke er helt normalt, og som ikke burde være der.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 12:00   #251
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Mange tanker svirrer her. Hvorfor reagerte ikke foreldrene? Hun var jo der i helger og ferier og på turer alene med han.
Hva med kona? Hun må jo ha senset det ekstremt tette forholdet mellom hennes mann og jenta.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 12:06   #252
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.007
Blogginnlegg: 351
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg tror det er viktig å huske på at slike forhold handler om overtalelse og forførelse - ikke om at han har tvunget henne med makt.

Sitat:

Grooming is the process by which an offender draws a victim into a sexual relationship and maintains that relationship in secrecy. The shrouding of the relationship is an essential feature of grooming. Forensic psychiatrist Dr. Michael Welner explains the six stages that can lead up to sexual molestation.




Read more: http://www.oprah.com/oprahshow/Child...#ixzz28z2hhk2N

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 12:11   #253
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.349
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Denne saken er fæl, ja. Og jeg reagerer på at han forklarer og legger skylden på jenta for at meldingene på Skype ble slik. Det er han som er voksen. Makan!

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 12:17   #254
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.007
Blogginnlegg: 351
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Denne saken er fæl, ja. Og jeg reagerer på at han forklarer og legger skylden på jenta for at meldingene på Skype ble slik. Det er han som er voksen. Makan!

Det er jo nettopp på grunn av dette at han mener å være uskyldig, tror jeg. :grøss:

Mange ting i denne saken viser oss vanskelige og ekle greier. Den viser oss at folk faktisk ikke alltid er som de fremstår. Den viser oss at det kan være dumt å stole på magefølelse og instinkt, og at folk som tilsynelatende er fine folk med masse ressurser, faktisk kan gjøre fæle ting. Og det betyr igjen at vi ikke kan beskytte oss mot at fæle ting skal skje, fordi det ikke går an å se på forhånd hvem som kan gjøre Dumme og Fæle ting, og ikke. Jfr. saker der noen har myrdet noen og naboer og venner står frem og forteller om at vedkommende alltid har vært verdens snilleste og mest normale og at Ingen noensinne har mistenkt Noe.

SLike ting som dette, forrykker hele troen vår på at vi kan styre hva som skjer med oss i livet, og jeg tro det er derfor mange ofre opplever at de ikke blir trodd eller at folk tror at de(ofrene) selv har gjort noe for å forårsake de fæle tingene de har vært utsatt for. For hvis urett og fæle ting kan ramme helt blindt og tilfeldig så er jo ingen av oss trygge.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 12:17   #255
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.975
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Mange tanker svirrer her. Hvorfor reagerte ikke foreldrene? Hun var jo der i helger og ferier og på turer alene med han.
Hva med kona? Hun må jo ha senset det ekstremt tette forholdet mellom hennes mann og jenta.

Det samme lurer jeg på. Hvor var foreldrene hennes. Hvorfor lot de datteren dra på overnattingsturer med han alene?? Og hvorfor var hun med på middag(er) med kjente politikere? Hva hadde hun der å gjøre lissom.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 12:18   #256
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er jo nettopp på grunn av dette at han mener å være uskyldig, tror jeg. :grøss:

Mange ting i denne saken viser oss vanskelige og ekle greier. Den viser oss at folk faktisk ikke alltid er som de fremstår. Den viser oss at det kan være dumt å stole på magefølelse og instinkt, og at folk som tilsynelatende er fine folk med masse ressurser, faktisk kan gjøre fæle ting. Og det betyr igjen at vi ikke kan beskytte oss mot at fæle ting skal skje, fordi det ikke går an å se på forhånd hvem som kan gjøre Dumme og Fæle ting, og ikke. Jfr. saker der noen har myrdet noen og naboer og venner står frem og forteller om at vedkommende alltid har vært verdens snilleste og mest normale og at Ingen noensinne har mistenkt Noe.

SLike ting som dette, forrykker hele troen vår på at vi kan styre hva som skjer med oss i livet, og jeg tro det er derfor mange ofre opplever at de ikke blir trodd eller at folk tror at de(ofrene) selv har gjort noe for å forårsake de fæle tingene de har vært utsatt for. For hvis urett og fæle ting kan ramme helt blindt og tilfeldig så er jo ingen av oss trygge.

 
Gammel 11-10-12, 12:19   #257
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tror det er viktig å huske på at slike forhold handler om overtalelse og forførelse - ikke om at han har tvunget henne med makt.

Det er sant, men like ille er det ved bruk av psykisk makt/påvirkning og kanskje verre for offeret. Tenker på evnt skydlfølelse osv.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 12:21   #258
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.007
Blogginnlegg: 351
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det står mye interessant om grooming - hvordan man gjør oftene "klare til innhøsting" på det store internettet. Hvis man googler "grooming" og child sexual abuse" kommer det mange treff, både vitenskapelige artikler og andre informative sider.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 12:22   #259
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg klarer ikke la vær å bli opprørt over denne saken. Makan!!
Tøff og sterk jente, som tør å ta saken, og håper virkelig at hun får medhold på alle punkter.

bønna er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 12:23   #260
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.007
Blogginnlegg: 351
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Det er sant, men like ille er det ved bruk av psykisk makt/påvirkning og kanskje verre for offeret. Tenker på evnt skydlfølelse osv.

Ikke sant? Han skylder jo på jenta i rettsalen i dag, og hun har helt sikkert tenkt tanken selv mange ganger. Og kommer til å gjøre det igjen og igjen gjennom livet, tenker jeg. Hun har jo ikke blitt tvunget ved hjelp av fysisk makt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no