|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
Så snart h*n vokste ut av babysetet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 16,67% |
Da h*n ble 2 år |
37 | 19,27% |
Da h*n ble 3 år |
62 | 32,29% |
Da h*n ble 4 år |
61 | 31,77% |
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#241 |
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Ja, det står bak førersetet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Glamorøs
|
Hvis setet f. eks. løsner er det ikke spesielt trygt for et barn å sitte i det. Min logiske sans forteller meg hvertfall noe helt annet enn din.
![]() |
#243 |
Vaklende
|
Du må gjerne utbrodere litt? Jeg lurer helt oppriktig, og er ikke skråsikker på noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Problemet er, etter det jeg har forstått, at setet kan løsne skjevt og rotere. Jeg mener å huske at det var dødsårsaken i flere av de undersøkte dødsulykkene.
![]() |
#245 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
![]() |
#246 |
I mål
|
Min også. Med Izi Kid feks synes jeg å huske at ved feilmontering ble det hele setet en slags slynge som ble slengt rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Vaklende
|
Jeg ser at innlegget mitt legger opp til å tolkes litt feil. Det jeg egentlig prøver å få frem er mer relatert til eksempelet mitt, nemlig at jeg er usikker på sikkerheten til de fremovervendte setene. Jeg tenker også på hele skadebildet, ikke bare på dødsulykkene, ettersom et av argumentene for bakovervendt er at stillingen reduserer alvorlighetsgraden av skadere ved lettere ulykker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Isofix, men det er jo lettere sagt enn gjort siden ikke alle biler har det.
![]() |
#250 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#251 |
Sliter med tastaturet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke synes det har vært lett (eller mulig) å finne et bakovervendt sete til vår 17-kgs treåring der hun faktisk sitter bra, og som passer i bilen vår. Vi har endt opp med Britax Hi-Way, det går til nød inn i bilen, men jeg synes ikke det ser ut som om det er særlig komfortabelt. Men -jeg skjønner jo at komfort er mindre viktig enn sikkerheten. Det jeg ville fram til er at jeg ikke deler denne "det er så enkelt som bare det"- holdningen som jeg synes mange har her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Quiet, please
|
Nei, det er ikke så enkelt når barna blir litt større. Har man ubegrenset budsjett og muligheten til å kjøpe stor, dyr bli og det dyreste setet er det selvsagt lett som bare det, men slik er det de aller færreste som har det. De aller fleste har muligheten til å ha barnet bakovervendt lenge hvis de virkelig går inn for det, men nei, det er ikke nødvendigvis så lett som bare det.
![]() |
#253 |
I mål
|
Jeg må si meg helt enig, og vi har altså endt med en 17 kgs treåring forover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Sliter med tastaturet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan skjønne hvorfor, ja. Det blir spennende å se hvordan det funker på turer som er lenger enn 5 minutter. Dette setet ga oss det samme problemet som det forrige vi hadde (0-18), det bygger litt i høyden, så åpningen i døra blir veldig liten. Imidlertid er dette lenger i ryggen, sånn sett passer det bedre. Vel vel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
I mål
|
All honnør for dere som orker prøve. Hadde det ikke vært for at alle bilturer lenger enn 10 minutter har vært et helvete hos oss siden han ble født, hadde kanskje vi prøvd også, men jeg orket ikke mer kink i nakken og hylskrikingen fra baksetet når vi likevel måtte kjøpe nytt sete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Glamorøs
|
Da håper jeg du setter barnet i et sete som er ment til å være forover, og at du ikke bare snur det bakovervente?
![]() |
#260 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Altså.. veldig dyre seter? Vi kjøpte vårt TWE(bakovervendt opp til 25 kg) for 1700 kr.(nylig solgte forøvrig Babyshop det til 1490,-). Brio Zento(også bakovervendt opp til 25 kg) er også ofte å finne på tilbud til ca. 1890 kr. Holder man øynene litt oppe så trenger ikke setene å være så dyre. Tror enkelte ikke sjekker så mye, men bare går ut i fra at et bakovervendt sete til store barn er dyrt.
![]() |
|
|