|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#241 |
can-jur
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barna
Nja....
![]() |
![]() |
#242 |
Passiv
|
Som mindre viktig enn hva? |
![]() |
![]() |
#243 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg tåler visst veldig lite, jeg. Jeg rører ikke alkohol hvis jeg er alene med barna. Rett og slett fordi jeg ikke føler jeg har full kontroll, selv ikke etter bare ett glass. Jeg synes det er helt ok at andre tar andre valg enn meg, klarer ikke å ha så sterke meninger omkring akkurat det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaUansvarlig og
![]() |
#245 |
can-jur
|
Jeg har ikke plassert den i luften der.
![]() |
![]() |
#246 |
Passiv
|
Jeg føler at jeg kan ta et glass vin og fremdeles ha reaksjonsevne som er mer enn god nok til å ivareta ethvert behov barna måtte få - til tross for at reaksjonsevnen i tilfelle en elg løper ut i veien foran bilen vil kunne være fatal. |
![]() |
![]() |
#247 |
can-jur
|
Mens jeg merker det fint etter 3 slurker vin.
![]() |
![]() |
#248 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaFnatten - du har aldri insinuert noe slikt som jeg har fått med meg. |
![]() |
![]() |
#249 |
Passiv
|
Du - det er ikke vin hvis de sier "brenne" foran vet du. |
![]() |
![]() |
#250 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaDet er forskjell på dømmekraft og reaksjonsevne. Det synes jeg er et vesentlig moment. Reaksjonsevnen ved f.eks bilkjøring blir påvirket av små mengder alkohol og det blir den også av for lite søvn. Dømmekraften til å handle korrekt i forskjellige situasjoner derimot skal det nok litt mer til å påvirke. Jeg blir sjelden så beruset at dømmekraften min blir påvirket. Selv om det hadde vært pinlig å ta med seg junior på legevakta i småberuset (etter noen glass vin f.eks) tilstand så hadde det nok ikke påvirket min evne til å ta meg av ham. Jeg var ute med en kompis for mange år siden og vi begge var drita. Han falt ned fra en kant og skadet seg. Jeg reagerte jo allikevel med å legge han i stabilt sideleie, ringe ambulanse og var hele natta på sykehuset (albue ut av ledd og div). Jeg ville aldri vært så full sammen med et barn altså, men allikevel dersom noe mot formodning plutselig skulle skje en kveld vi har middagsselskap så er jeg ikke redd for å ikke være i stand til å ta godt vare på ham. Den risikoen tar jeg de få gangene det er snakk om. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|