Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 23:56   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hadde vi hatt tak i denne personen i RL ville det ihvertfall ikke vært planer om å slippe diskusjonen før den nettsiden var vekk altså.

Vi? Hvem vi?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:07   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Jeg skjønner at terskelen for å kalle noe mobbing er forskjellig, men hadde dere f.eks. behandlet en fanatisk kollega på samme vis som her inne, alle mot en, mener jeg?

Det kommer litt an på. Jeg ville ikke tatt imot dette tullet her fra en kollega heller nei. Og ja, jeg er i stand til å si fra så man får med seg poenget utenom forum også. Men var det en kollega så ville jeg forsøkt å enes om å unngå dette temaet. Og de aller fleste andre temaer som ikke er noe poeng å diskutere fordi vedkommende ikke ville vært mer interessert i min mening enn jeg i hans mening. Ene og alene fordi man må ha noen ting man greier å la ligge for å få gjort det man er lønnet for. Var det ikke mulig å legge ballen død så ville jeg ikke veket unna en lignende diskusjon på jobben nei.

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi? Hvem vi?

Vi smilefjes. :ikke helt god selv:

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:42   #3
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvorfor får denne personen meg til å trekke paralleller til Ludvik Nessa og Børre Knutsen egentlig?

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:51   #4
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg synes ikke Pida er helt på jordet, jeg. Venhild er det. Tråden er startet på feil grunnlag og siden hun linker til er det helt greit å plukke i biter. Derimot vil jeg si at mange innlegg i denne tråden er skrevet kun for å drite ut, og dermed mobbe.

Nå tror jeg ikke dette skader Venhild (i den grad vedkommende har fortsatt å lese her etter at tråden tok av), men jeg synes det er et tankekors at så mange hiver seg på og driter ut i flokk. Da tenker jeg slett ikke på saklige innlegg som argumenterer mot.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:55   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel. Hysterisk dårlig argumentasjon er jo underholdende, jeg skal ikke nekte for det. Problematikken slik jeg ser det er vel først og fremst at Venhild muligens oppdager en viss prosentandel av egne logiske brister, og sørger for å endre argumentrekke og tette igjen åpenbare mangler før neste internettkorsfarerreise.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:59   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo ikke refleksjonsnivået eller mangel på sådanne som er problemet, problemet er jo at Venhild/Venleif kom på FP for å verve folk til Saka under falsk flagg, i boken om AKP (-ml) fortelles det om lignende tildragelser, "det er helt sant, det sto i denne plamfletten, som jeg har stensilert opp!"

En rookie som bare hadde gått på limpinnen, feks som hun søte i min barselgruppe som lurte litt på om det var sant det med MMR og autisme, møter man selvsagt på en annen måte. Er du ikke enig? Vi er nok litt selvgratulerende her på FP, men jeg er utroli glad for at vi forsøker å ha et rimelig faktaorientert forum.

Gammel 10-02-11, 00:08   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hei, jeg heter Mindy, og jeg er en mobber, tydeligvis.

Jeg må innrømme at jeg muligens ville blitt like fjasete om jeg hadde en kollega som hadde samme standpunktet, og sunn fornuft ikke virket. Da hadde jeg forsøkt humor for å forsøke å få fram poenget. Forøvrig synes jeg at fjasingen har gått litt sånn på egenhånd mellom argumentene. Det er vel svært få som siterte HI og svarte med fjas? De ble mer litt sånn at folk ignorerte HI og fjaset seg i mellom.

Jeg synes det er ganske ok når det kommer noen under falsk flagg og Prer desinformasjon. I en tråd hvor et menneske kom og spurt om råd er jeg enig i at fjaset hadde vært upassende.

Gammel 10-02-11, 00:09   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har da forøvrig fått motbør både her og der på fp den siste tiden og kan dermed avkrefte fullstendig at man er fredet fra å få kjeft så hatten passer bare fordi man altså har et par titusener med innlegg. Så nei. Det er ikke annerledes om man er kjent her fra før. Er folk rasende, hylende uenige så får man gjerne vite det.

Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:33   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har da forøvrig fått motbør både her og der på fp den siste tiden og kan dermed avkrefte fullstendig at man er fredet fra å få kjeft så hatten passer bare fordi man altså har et par titusener med innlegg. Så nei. Det er ikke annerledes om man er kjent her fra før. Er folk rasende, hylende uenige så får man gjerne vite det.

Det er sikkert feil. Det er sikkert annerledes. Poenget var at det ikke innebærer fredning om man er kjent fra før.

Og det bør det ikke heller. Sånn bortsett fra at jeg ikke kan fatte at noen kan være uenig med meg da. Oss. Vi.

Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:36   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er sikkert feil. Det er sikkert annerledes. Poenget var at det ikke innebærer fredning om man er kjent fra før.

Og det bør det ikke heller. Sånn bortsett fra at jeg ikke kan fatte at noen kan være uenig med meg da. Oss. Vi.

Snakker sf med seg selv nå? Diskuterer hun med seg selv, eller hva er det som skjer. Sf, har du glemt å spise sylteagurk? Og har du gått ut uten foliehatten din i dag igjen? Hva har jeg sagt om det!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:37   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Snakker sf med seg selv nå? Diskuterer hun med seg selv, eller hva er det som skjer. Sf, har du glemt å spise sylteagurk? Og har du gått ut uten foliehatten din i dag igjen? Hva har jeg sagt om det!

Neida. Jeg snakker med to tunger. Og to hjerter og fire nyrer. :gravid:

Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:42   #12
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

SF er en alien! og og

Gammel 10-02-11, 00:46   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Datteren min er 11 år - og ja, jeg er i tenkeboksen - skal / skal ikke. Jeg velger å tro at helsemyndighetene mener at dette er riktig, jeg ønsker å minske risikoen for at min datter skal utvikle livmorhalskreft, men så har man alle advarslene - og jeg kjenner at innlegg som HI her serverer gjør meg mer irritert enn opplyst.

Jeg har valgt å følge vaksinasjonsprogrammet som tilbys barn i Norge- tiltross for "advarsler" om at f.eks. MMR kan lede til autisme. Dumskap? Uvitenhet? Javel! Da trenger jeg å bli opplyst med konstruktiv informasjon - gi meg den informasjonen på ett ærlig og riktig grunnlag. *hmfr*

Jeg kan bare signere alt over.
Jeg er fremdeles mer på nei enn ja til denne vaksinen. Jeg leser meg opp på seriøs forskning, tung faglitteratur som jeg bruker mye tid på å forstå, jeg rådfører meg med leger/gynekologer og så kommer det slikt pisspreik som i HI og jeg kjenner at jeg blir fly forbanna over usakligheten, skremselspropagandaen og useriøsiteten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:19   #14
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne godbiten av ein tråd har jammen gått meg hus forbi! :furte:

Må visst lese heile tråden, ser eg.

Gammel 10-02-11, 00:22   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobbing? Sarkasme? Meningsutveksling? "Som du roper i skogen får du svar..."

Hva forventer man når man med brask og bram kommer inn på ett forum - fortrinnsvis bestående av foreldre og sprer skremselspropaganda om en vaksine som er diskutert opp og ned i mente? *og jeg er fremdeles usikker* (slow?)

Min første reaksjon når jeg leste HI var irritasjon, men så ser man jo etter få minutter oppegående/årvåkne forumister som kommer med noen kritiske spm. Vedkommende kom hit med en hensikt å få igang en diskusjon - og det fikk h*n - like it or not.

Datteren min er 11 år - og ja, jeg er i tenkeboksen - skal / skal ikke. Jeg velger å tro at helsemyndighetene mener at dette er riktig, jeg ønsker å minske risikoen for at min datter skal utvikle livmorhalskreft, men så har man alle advarslene - og jeg kjenner at innlegg som HI her serverer gjør meg mer irritert enn opplyst.

Jeg har valgt å følge vaksinasjonsprogrammet som tilbys barn i Norge- tiltross for "advarsler" om at f.eks. MMR kan lede til autisme. Dumskap? Uvitenhet? Javel! Da trenger jeg å bli opplyst med konstruktiv informasjon - gi meg den informasjonen på ett ærlig og riktig grunnlag. *hmfr*

Gammel 10-02-11, 08:58   #16
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Mobbing? Sarkasme? Meningsutveksling? "Som du roper i skogen får du svar..."

Hva forventer man når man med brask og bram kommer inn på ett forum - fortrinnsvis bestående av foreldre og sprer skremselspropaganda om en vaksine som er diskutert opp og ned i mente? *og jeg er fremdeles usikker* (slow?)

Min første reaksjon når jeg leste HI var irritasjon, men så ser man jo etter få minutter oppegående/årvåkne forumister som kommer med noen kritiske spm. Vedkommende kom hit med en hensikt å få igang en diskusjon - og det fikk h*n - like it or not.

Det at MMR vaksinen kan føre til autsime er tilbakevist for lenge siden. Den forskeren som hadde forsket mest på det i Storbritannia ble avslørt i forskningsjuks.

Gammel 10-02-11, 09:00   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det at MMR vaksinen kan føre til autsime er tilbakevist for lenge siden. Den forskeren som hadde forsket mest på det i Storbritannia ble avslørt i forskningsjuks.

Og omfanget den saken fikk er såpass skremmende stort at det burde være en tankevekker før man setter igang lignende rykter.

Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:15   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og omfanget den saken fikk er såpass skremmende stort at det burde være en tankevekker før man setter igang lignende rykter.

Jepp - og det medførte blant annet at ei mor jeg kjenner til, som har et barn med samme genfeil som Lillemann, bebreider seg sjøl noe så til de grader. Det må jo være hennes feil at barnet har denne genfeilen, fordi barnet fikk MMR-vaksinen. (Eller hva nå som er tilsvarende der hun bor i USA.)

Vi er opptil flere som forsøker fortelle henne at nei - barn får ikke genfeil av vaksiner, men du verden hvor dypt den tvilen sitter i hjertet hennes.

Slikt gjør forbanna vondt. Det er vondt nok å få et funksjonshemmet barn, om man ikke skal la seg overbevise av fanatikere at det er din egen feil på grunn av at du lot barnet vaksinere i sin tid.

Sist redigert av Inagh : 10-02-11 kl 13:31.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 16:37   #19
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Slikt gjør forbanna vondt. Det er vondt nok å få et funksjonshemmet barn, om man ikke skal la seg overbevise av fanatikere at det er din egen feil på grunn av at du lot barnet vaksinere i sin tid.

Amen!

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 23:45   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mente ikke å sette igang rykter igjen altså Men jeg husker hvor usikker og redd jeg var for 11 år siden når jeg da "leste meg opp" på de ulike vaksinene min førstefødte skulle få. Nervøs og usikker nok fra før også kom all skremselspropagandaen om hvor farlige de ulike vaksinene var og hvilke horrible bivirkninger disse kunne gi. Så er jeg her igjen - HPV-vaksinen.

Men jeg må innrømme - denne tråden utviklet seg til noe positivt for mitt vedkommende, jeg leser hva de ulike skriver, har lest de rapportene det linkes til fra fornuftige kilder og ser jo at bivirkningene har ett mindre omfang enn hva selve sykdommen vaksinen kan motvirke har. Jeg velger nok å følge anbefalingene til Folkehelseinstituttet og satser igjen på at jeg tar det riktige valget for mitt barn.

Sist redigert av Fløyel : 10-02-11 kl 23:51.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.