![]() |
#261 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgMen har ikke FrP ganske stor oppslutning i Groruddalen?
![]() |
#262 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgI tillegg tror jeg den tiden er forbi der det ikke bodde brune mennesker i distriktene. Mange bygder går rundt fordi de har et stort element av innvandrere som jobber på sykehjemmene og fiskemottakene. Jeg ser like mange småjenter i hijab "hjemme" på bygda som jeg gjør i Oslo sentrum.
![]() |
#264 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Ved forrige valg var de på tredjeplass med 13-15 %. AP er klart størst med rundt 50 %, og Høyre på andre plass. Save Save
Sist redigert av Tallulah : 18-08-17 kl 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg16% i Grorud, får jeg (med en stor nedgang fra forrige valg, da de var godt over 20)?
![]() |
#267 |
Yes, we can!!
|
Samme nedgang rund baut, tror jeg, de gikk vel fra godt over 20% til 16 i hele Norge.
![]() |
#268 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgFylker som har høyere FrP-oppslutning enn Oslo er Akershus og Rogaland, blant annet. Troms og Nordland ligger også noe høyere.
![]() |
#269 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDet er så vidt jeg kan se ingen av bydelene i Oslo de er høyere enn tredje plass, men det er ganske mange kommuner rundt om i landet der de er på første. Flere i Funnmark og Møre, som er de jeg sjekket raskt.
![]() |
#271 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgHer i Trondheim var FrP på tredjeplass totalt, med 12,8%, men er lenger ned på lista i valgkretsene nærmest sentrum, som Midtbyen, Elgeseter/Øya, Ila, Lademoen og Møllenberg. I min (sentrumsnære) valgkrets hadde de en oppslutning på 8,6%. Men her er innvandrerbefolkningen litt mer spredt enn i Oslo, vi har ikke bydeler med så høye konsentrasjoner av innvandrere. Men tillater meg å anta at oppslutningen er størst utenfor bomringen. Ser blant annet at de har mange velgere på Bratsberg, og det er neppe på grunn av høy andel ikkevestlige innvandrere. Bomringen derimot, kan være en veldig stor del av grunnen.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 18-08-17 kl 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Yes, we can!!
|
Når du kommer helt ned på kommunenivå så blir det vanskelig å trekke "by og land"-konklusjoner, syns jeg. Finnmark totalt ligger jo som Oslo og Grorud, det er et ganske langt hopp å konkludere med at FrP gjør det bra i distriktene fordi folk der er redde for det de ikke kjenner til.
![]() |
#274 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgEg baserer nok mitt inntrykk på at eg har ei rekke fb-venner frå ytre utkant i Nordland, som er ganske klare i det dei deler på fb.
![]() |
![]() |
#275 |
Librocubicularist
|
Nettopp!
![]() |
![]() |
#276 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Hæ?
![]() |
#277 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg har også en del slike, fra mi hjembygd oppe i en dal på indre østlandet, men inntrykket kommer nok bare av at det er noen få som uttaler seg veldig hyppig og tydelig. FrP fikk i alle fall relativt lav oppslutning i hjemkommunen ved sist stortingsvalg, med "bare" 8,3%. Ap er, og har stort sett alltid vært, det desidert største partiet i kommunen (til tross for manglende industri, høy andel gårdbrukere og tidligere suspekt Ap-ordfører).
![]() |
#278 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
De mest segregerte bydelene i Oslo er de med nesten 100 % rike, hvite folk i. Ikke de med ikkevestlige innvandrere. De siste er atskillig mer variert i sammensetningen av folk enn det de andre gettoene er. Og nei, det var ikke egentlig en nyhet, men godt å se det skriftlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgPå kommunenivå kan det være nokså personavhengig hvilke partier som gjør det best, særlig i små kommuner, altså. Da jeg flyttet til en liten kommune fra Bergen, var ordføreren svært populær, men ikke i sitt eget parti, og ble droppet som ordførerkandidat. Så gikk han over til et annet parti, som gjorde et brakvalg og ble det største (og ordføreren fortsatte leeeenge).
![]() |
#280 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Den er fra 2014 ser jeg og har noen poeng mtp at framtidens ledelse kan bli både fordomsfulle og interne. Men for min del er dette en måte å snu fokuset vekk med en snedig snu det rundt på hodet teknikk. En del av hverdagsrasismen i Oslo/Groruddalen øker av en følelse av fremmedgjøring i eget miljø og dette hindrer man ikke ved å unnslå problemene og ikke ta folk på alvor, uansett hvor teit og politisk ukorrekte de er.
![]() |
|
|