Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-23, 19:33   #1
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Det som irriterer meg mest, i den grad jeg kan bruke et såpass sterkt ord om et menneske jeg i utgangspunktet synes er uhyre lite interessant, er at hun fyrer løs salver og deler ut skyld i øst og vest, for så å bare takke for seg når hun har sagt sitt. Hun burde i det minste kunne ta en debatt og argumentere for påstandene sine. Mulig hun mener at det er en prinsesses rett å kunne fyre løs uten å ta følgene av det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-23, 19:29   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er også viktig å huske på hvor ulikt ståsted vi har. Jeg husker jo ingen spesiell kritikk av ML, knapt nok at hun ble omtalt i det hele tatt. Men jeg har jo aldri interessert meg for de kongelige, eller for sladrestoff generelt, og da hun var ung var jeg også ung, og hadde tusen andre ting jeg heller gjorde enn å lese aviser og sladreblader, særlig det som handlet om de kongelige. Så jeg fikk jo ikke med meg noen verdens ting. Jeg husker så vidt Tsjernobyl og Arne Treholt liksom, og om Se&Hør skrev om Märtha, Carola eller Lill Babs var ett fett for meg. Slik var det neppe for henne, hun fikk jo trolig med seg ALT som ble sagt og skrevet om henne. Og det som for meg var en ubetydelig notis i et blad på venterommet hos tannlegen, var big deal, og dritflaut for henne.

Også ser jeg av mine egne tenåringer (noen mer enn andre) at nærmest ALT som blir sagt oppfattes som kritikk. Uansett hvordan jeg prøver å legge det fram. Og ser ikke bort fra at det kan være tilfelle også for kongelige tenåringer.

Så jeg skjønner jo at hun, i sin opplevelse, ble omtalt, avbildet og kritisert for alt hun gjorde, selv om jeg ikke husker det slik. Og vi er kanskje begge litt på hver vår side av det som er de tørre fakta.

Gammel 13-02-23, 19:40   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker godt omtalen av henne. Vi er nøyaktig like gamle, så alle hennes livshendelser skjedde samtidig med mine. Og vi er ikke helt vilt ulike i utseende heller, så unge Polyanna følte nok et slags samhold med henne. Bare at hun fikk dyrke hesteinteressen, mens det fikk ikke jeg. Og et par andre ulikheter.

Men det var mye, altså. I mange kanaler, og ofte med små og store stikk.

Gammel 13-02-23, 21:10   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg husker godt omtalen av henne. Vi er nøyaktig like gamle, så alle hennes livshendelser skjedde samtidig med mine. Og vi er ikke helt vilt ulike i utseende heller, så unge Polyanna følte nok et slags samhold med henne. Bare at hun fikk dyrke hesteinteressen, mens det fikk ikke jeg. Og et par andre ulikheter.

Men det var mye, altså. I mange kanaler, og ofte med små og store stikk.

Hun er et par måneder eldre enn meg, så jeg har også "hatt" med meg henne opp gjennom oppveksten. Og jeg har aldri hatt sansen. Jeg har dog veldig sansen for de to eldste barna hennes, og det virker som hun har et utrolig fint forhold til de.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-23, 17:18   #5
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Alt jeg ikke har fått med meg. Heldig jeg. Helt uavhengig av sjamenn og engler osv, så mener jeg at arvelige topposisjoner i et land kan ta seg en bolle og dra til jordas kjerne.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-23, 19:44   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker mest skriverier om dem i Monaco, og om Diana. Men tviler ikke på at det var en hel del om de norske også, selv om det ikke festet seg hos meg. Jeg husker jo bare en brøkdel, og mest om det som faktisk interesserte meg.

Gammel 13-02-23, 19:44   #7
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker massevis. Hadde min faste tirsdag med ukeblader hos besteforeldre og klippet ut bilder av de kongelige, spesielt fra Monaco.

Gammel 13-02-23, 19:49   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fulgte mest med på Stephanie. Hun ga ut musikk. Nå vil jeg omtale det som "musikk".

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-02-23, 22:26   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er saken med SE i VG. Dama til Marius er anonymisert. (Ble nevnt tidligere i tråden).

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-23, 09:59   #10
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Da er saken med SE i VG. Dama til Marius er anonymisert. (Ble nevnt tidligere i tråden).

Ikke lenge siden jenteparty i Lustrabadet med rullings som ligner veldig på noe ulovlig. Randi Liodden har publisert en sak på IG i dag.

Gammel 14-02-23, 14:00   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ei i et kommentarfelt som oppsummerte hele greia ganske greit: Hun vil ha oppmerksomheten (fra pressen og folket). Hun vil bare ikke ha kritikk.

Parentesen er min.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-23, 14:31   #12
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det var ei i et kommentarfelt som oppsummerte hele greia ganske greit: Hun vil ha oppmerksomheten (fra pressen og folket). Hun vil bare ikke ha kritikk.

Dette. Både ML og forloveden (og døtrene, ikke noe vondt sagt, de er sikkert flotte jenter) drar jo svært god nytte av pressens- og SoMes oppmerksomhet. Dersom man foretrekker et tilbaketrukket liv uten alles øyne på seg, får man prøve å leve etter dette. Stikker man hodet fram, må man regne med å få kritikk innimellom, ikke bare stående ovasjoner.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-23, 14:58   #13
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg er på sosiale medier. Mens siden RL Milfrid ikke har behov for å stikke seg fram eller havne i diskusjoner om hva jeg mener og synes er jeg forsiktig med hva jeg kommenter og legger ut, og har lukket profil. Det hadde vært rart å kommenter og mene og synes, og så bli indignert og såra og vonbroten fordi noen mener noe om det jeg mener.

Man kan ha sympati med tenårings-Märtha og hennes opplevelser med pressen og samtidig mene at hun tar ganske ræv valg nå om et liv utenfor offentligheten er det hun drømmer om. Kritikken mot Durek hadde vært den samme uavhengig av henne. Han går mer fokus på grunn av henne, den ser jeg. Men det er fordi hun er en offentlig person. Hadde han forlovet seg med Johaug eller Listhaug eller hvilken som helst annen kjendis, hadde det neppe endret noe. Tror jeg.

Gammel 20-03-23, 20:24   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er skikkelig sjokkert over siste utspillet fra det som mer og mer viser seg å være selveste svigersønnen fra helvete.

Han glemte visst avtalen de har gjort med kongehuset, og postet en helt utrolig puteflau liksom-meldingsutveksling om den nye afterski-låta han har laget med de nye boyband-kompisene sine. (for de av dere som ikke har fått det med dere live)

Tenk å være så respektløs. Jeg har ikke ord. For et mareritt for kongeparet og sikkert kronprinsparet også.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 20:31   #15
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg er skikkelig sjokkert over siste utspillet fra det som mer og mer viser seg å være selveste svigersønnen fra helvete.

Han glemte visst avtalen de har gjort med kongehuset, og postet en helt utrolig puteflau liksom-meldingsutveksling om den nye afterski-låta han har laget med de nye boyband-kompisene sine. (for de av dere som ikke har fått det med dere live)

Tenk å være så respektløs. Jeg har ikke ord. For et mareritt for kongeparet og sikkert kronprinsparet også.

Jeg trodde først at nyheten om boybandet han er med i var en sånn Satirix-artikkel. Jeg mener, gå sammen med Olsenbanden-barnestjerne og danne boyband!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 20:36   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg trodde først at nyheten om boybandet han er med i var en sånn Satirix-artikkel. Jeg mener, gå sammen med Olsenbanden-barnestjerne og danne boyband!

Boybandet er en ting - men den viktige liksom-melidngsutvekslingen med svigerfar er bare puteflau og viser at han har null respekt for avtalen som er inngått og svigerfamiliens ønsker.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 20-03-23, 21:11   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kan man se dette?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 21:18   #18
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fjernet nå. Han slettet det «når han innså han hadde glemt seg ut» og var sååå lei seg.

Sjempevanskelig å huske at han ikke skal bruke kongefamilien i reklame og sosiale medier. Jada. Not.

Gammel 20-03-23, 21:31   #19
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Hvem? Jeg skjønner ikkeno…
Hvilken svigersønn? Hvilken Olsenbanditt? Hva ble sagt, gjort, skrevet… tell me all!

Ok, jeg er oppdatert.

Sist redigert av Nelly Nickers : 20-03-23 kl 21:35. Årsak: Det var jo bare et googlesøk unna.
Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 22:57   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

https://www.vg.no/rampelys/i/nQM5va/...rkelig-lei-meg
Her.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.