|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg blir fullstendig retraumatisert av denne saken. Da jeg hørte MBHs «jeg slo deg bare litt med flat hånd» i opptak, ble jeg helt satt ut av den manglende originaliteten - nøyaktig det samme min eks sa til meg for mange, mange år siden. Jeg ble opprørt og kjenner på den helt rå redselen, og blir trist, redd og sint på at det går an å oppføre seg slik overfor noen man hevder å være glad i.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 17-08-24 kl 17:13. Årsak: Korrigert noen pølsefingretastefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowDet er jo også veldig skeive maktforhold her. Ikke bare i fysisk styrke, men hvem vil være hun som anmelder sønnen til kronprinsessen, med alt det fører med seg? Det syns jeg pressen kunne tenkt litt mer på, så de ikke gjør det vanskeligere for andre.
![]() |
#264 |
Hertuginne
|
Jeg skulle ønske det kom tydeligere frem, spesielt til alle dem som skriker "hvorfor anmeldte de ikke før". Altså, det er vanskelig nok i en vanlig setting.
![]() |
#266 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowInteressant kommentar av Anders Magnus i dag som setter narkotikadelen i dette istørre perspektiv, også med tanke på artikkelen i DB om MBHs forbindelser. Skremmende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er så enig med deg. De fleste som har vært utsatt for slik vold, er traumatisert, og bagatellisering og forestillingen noen har om at sannheten alltid ligger et sted mellom hva offer og voldsutøver har fortalt, er en stor belastning. Voldsutøver har veldig stor interesse av at volden bagatelliseres, jfr MBHs uttalelser på telefon til offeret om at han «bare slo litt med flat hånd». Jeg synes det er fint at vi har fått se bildene fra leiligheten, som var helt rasert, og høre opptakene av trusler og bagatellisering. Det er helt sikkert en stor belastning for hun som har vært utsatt for det og selvfølgelig for han som har gjort det, men det gir godt kjøtt på beina til historien som blir fortalt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowFantastisk at det opptaket finnes. Vanligvis har man jo ikke sånne beviser. Det er så fjernt fra hva man kan forestille seg, at noen er så slemme. Selv om vi vet at det finnes.
![]() |
#270 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowSelv om vi er uenige her om hva som er en god kilde, så er det bra politiet har fått med seg hva som er publisert i sosiale media (Instagram og snap chat) og innkalt til avhør og de to som er avhørt har fått status som fornærma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Leser
|
Så vidt jeg har forstått er det ikke (første) fornærmete som har anmeldt, men en venninne av henne som meldte fra og politiet tok initativ til etterforskning. Slik sett kan det jo bli flere som har status som fornærmet (kan ikke tenke meg dette er så gammelt at det er henleggelsesaker)
![]() |
#273 |
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg forsvant fra denne diskusjonen, av litt sammen grunn som Pøblis. Beklager det. Men jeg står inne for det jeg sa om at å ville frata folk helt elementære menneskerettigheter, og i tillegg begrunne det med at vi allerede har tatt fra dem andre menneskerettigheter, er helt sinnssykt. Det er faktisk noen ting det ikke er greit å mene, og dette er i den kategorien.
Kan du lenke?
![]() |
![]() |
#275 |
© All rights reserved
|
Om "nettverket": https://www.dagbladet.no/nyheter/sla...oring/81790242 |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowMen hvordan tenker dere denne saken kan løses? Hvilken konsekvenser bør det resultere i?
![]() |
![]() |
#277 |
Leser
|
Enda så "grusomt" det høres ut: Det at vi får en høyprofilert sak som belyser vold i nære relasjoner kan ende opp med å bli et "gode", på samme måte som #metoo endte opp med sterkere fokus og reaksjoner på seksuell trakassering (Det var selvsagt ikke nødvendigvis positivt for de som var utsatt, jeg mener det var positivt i forhold til allmenheten)
![]() |
#278 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tenker du i tillegg til i rettssystemet?
![]() |
#279 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowEr det noen som har fått med seg om det er medier som følger pengesporet i denne saken? Høiby har vel nesten aldri jobbet, han har bodd (gratis?) i en eiendom på Skaugum (som ellers ville vært leid ut?), han har finansiert en dyr vane og en dyr livsstil. Hvordan? Hvis moren direkte eller i direkte har sponset det, så er jo det fra apanasjen?
![]() |
#280 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ett av de nederste punktene her sier noe om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|