|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?
Mistenker at det ikke hadde hjulpet, for enkelte hadde nok kommet for seint da også.
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11 Sist redigert av Fara : 26-06-10 kl 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Ja, jeg syns også de bør innføre bot.
![]() |
#263 |
Drømmer
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?2-4 ganger hver uke er mye ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
maler
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Men er det galt å ikke sette seg opp på ekstra ferie da? Jeg tenker, jeg vil ha størst mulig fleksibilitet. Barnehagen krever av meg at jeg setter opp barna på 3 uker sammenhengende sommerferie. I tillegg må de ha ei uke i løpet av året, men den trenger ikke være sammenhengende så det løser seg jo selv i og med at jeg jobber litt uregelmessig og liker å ha de små hjemme når jeg selv er hjemme. Så den uka trenger jeg sånn sett ikke tenke på. (Ja de aksepterer at den tas ut på den måten hos oss). Altså setter jeg opp barnet på 3 ukers sommerferie. Så har kanskje jeg og mannen ikke helt sammenfallende ferie, kanskje er vi hjemme tilsammen 5-6 uker om sommeren. Hvorav barnet da har 3 ferieuker. De siste 2-3 ukene bruker vi barnehagen når vi har behov for det (male hus må jo gjøres, få gjort unna husarbeid, innkjøp etc) og barnet har lyst. Ungene lengter jo som regel tilbake til barnehagen etter en stund. Når gata er tom for unger kan det være veldig greit å ha muligheten til en liten tur i barnehagen. Hvis jeg hadde satt opp mer ferie, hadde det altså ikke vært av hensyn til barnet, men av hensyn til barnehagens ansatte. Og det er jeg redd jeg ikke tar hensyn til i en sånn sammenheng.
![]() |
#265 |
Tittel og tittel....
|
Selvsagt er det ikke galt.
![]() |
#266 |
maler
|
Nåh. Jeg skjønner at dere tenker sånn. Samtidig må man være åpen for at det kan være noe man ikke har oversikt over i totalsituasjonen.
![]() |
#267 |
Tittel og tittel....
|
Det er jeg fullstendig klar over, og derfor er iallefall jeg forsiktig med å være for skråsikker på hvorfor det er slik eller sånn, men samtidig så er det også slik at man etterhvert kjenner foreldrene veldig godt og vet endel om dem og deres familie så i enkelte tilfeller så vet man nok for å si det sånn.
![]() |
#268 |
maler
|
Men seriøst, er det vanskelig å få foreldre til å sette opp de obligatoriske ukene? Dvs jeg har vel vært i rollen som umulig forelder
![]() |
#269 |
Tittel og tittel....
|
For de fleste er det ikke vanskelig, dvs noen sliter jo med samme problem som deg at barnehagen må vite tidlig før de har fått ferien sin godkjent. Men det er jo ikke rart at barnehagen må vite tidlig for vi som jobber der har jo krav på å få vite vår ferie innen rimelig tid.... Vi har egentlig pleid å være ganske fleksibel for som regel viser det seg at de fleste får ferie når de har satt seg opp slik at dersom det er noen det skjærer seg for, så går det som oftest greit å bytte på ferien.
![]() |
#270 |
maler
|
Nåh. Da trenger de litt voksenopplæring både i ferieplanlegging og familieliv tenker jeg.
![]() |
#271 |
Drømmer
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Katta: Det finns noen av de som ikke skjønner hvorfor barna må ha ferie, de er trossalt i barnehagen og ikke på jobb så da trenger de jo ikke ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Tittel og tittel....
|
(xmannen min var faktisk en av dem som ikke skjønte vitsen med at man måtte sette opp ferie)
![]() |
#273 |
maler
|
![]() |
#275 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Også velkjent ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Tittel og tittel....
|
Bare sånn for å ha det sagt, det er ikke alle barnehagene som har 1 betalingsfri mnd, det finnes private barnehager som ikke har det og der er det vel heller ikke krav om ferie. Det er heller ikke slik at det er pålagt 3 uker sammenhengende, i den barnehagen jeg har jobbet i er kravet 2 uker sammenhengende.
![]() |
#277 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Vi betaler 12 mnd i året, men totalt blir det like mye som maxprisen er for 11 mnd.
![]() |
#279 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Vi har aldri vært i nærheten av å hente for sent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg lurer på om personalet er litt lei av meg for tida. Jeg ringer hveeer dag rett før 9 og sier at, joda, hm, vi kommer seint i dag også. Styrer foreslo spøkefullt om jeg ikke kunne ringe de dagene vi kom før 9 heller
![]() |
|
|