Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? (Gammel tråd)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-12, 23:00   #1
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Britannia road 22.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 09-08-12, 20:49   #2
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Kafka på stranden.

Gammel 10-08-12, 14:20   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Kafka på stranden.

Åh, er ikke den fiiiin! Du hændels!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 10-08-12, 14:32   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser "Alle dør alene" av Hans Fallada. Og den er helt fantastisk.

Den handler om et eldre ektepar som prøver å drive motstandsarbeid i Berlin under krigen. Veldig trist. Alle er små og ynkelige, enten de er på den ene eller den andre siden. Og vi vet jo at det ikke ender godt. Men godt skrevet og veldig fascinerende og sånn at jeg gleder meg til å legge meg for å få lest litt mer.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 08-08-12, 10:53   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orker ikke å drasse med meg The Lord of The Rings i veska, så jeg har We need to talk about Kevin som veskebok, og den er jo aldeles fantastisk, selv om jeg får pusteproblemer av den og nesten ikke makter å lese den.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 08-08-12, 11:17   #6
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mons Kallentofts "Vårlik". Har lest hans "Høstoffer" i ferien. Liker godt hans bøker!

Jobber samtidig med å lese "Kjempenes fall" av Ken Follett, murstein, kan ikke has med i vesken på toget, ergo leses den kun på sengen, og det går tregt foreløpig.

Gammel 11-08-12, 21:38   #7
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har begynt på Postcard killers av Liza Marklund og James Patterson idag. Virker spennende.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 12-08-12, 21:15   #8
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sommerboken av Tove Jansson...

Vidunderlig vakker...

http://bokelskere.no/bok/sommerboken/232912/

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 15-08-12, 08:48   #9
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er godt i gang med siste til Gunnar Staalesen, "Der hvor roser aldri dør". Så langt, velkjent, men glimrende !

Gammel 15-08-12, 10:24   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Er godt i gang med siste til Gunnar Staalesen, "Der hvor roser aldri dør". Så langt, velkjent, men glimrende !

Dette var inspirerende! Den ligger på vent her også, og jeg tror den må være en god kur mot utstrakt lesetørke. (Jeg har ikke lest en eneste bok i hele sommer. Ingen! )

Gammel 18-08-12, 15:45   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I natt har eg lese Verdensredderne av Simon Stranger. Ein lettlesen ungdomsroman, om ei stereotyp Bærumsjente som møter ein aktivist som jobber mot barnearbeid, når ho skal kjøpe t-skjorte på H&M. Ei godt skriven bok, som får meg til å tenke litt på at det er langt mellom dei samtidskritiske romanane, for tida.

nokon er ikke aktiv  
Gammel 21-08-12, 09:44   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

I natt har eg lese Verdensredderne av Simon Stranger. Ein lettlesen ungdomsroman, om ei stereotyp Bærumsjente som møter ein aktivist som jobber mot barnearbeid, når ho skal kjøpe t-skjorte på H&M. Ei godt skriven bok, som får meg til å tenke litt på at det er langt mellom dei samtidskritiske romanane, for tida.

... og godt er det, vil nok enkelte mene. Jeg ønsker meg ikke tilbake til 70-tallet, i hvert fall.

Jeg er i gang med Staalesen nå, jeg også, og koser meg. (Han er jo for øvrig samfunnskritisk på sitt vis, han også.)

Gammel 21-08-12, 12:45   #13
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

... og godt er det, vil nok enkelte mene. Jeg ønsker meg ikke tilbake til 70-tallet, i hvert fall.

Jeg er i gang med Staalesen nå, jeg også, og koser meg. (Han er jo for øvrig samfunnskritisk på sitt vis, han også.)

Tja... Både og. Søttitalet er nok litt voldsomt. Men nyare, norsk litteratur er veldig konform og vedig langt unna "større spørsmål". Korfor har folk slutta heilt å skrive slikt?

nokon er ikke aktiv  
Gammel 21-08-12, 09:48   #14
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Leste Staalesen i forrige uke, var godt fornøyd - jeg er jo stort sett det med Staalesen. Nå lurer jeg på å lese Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant, av Jonas Jonasson.

Darth er ikke aktiv  
Gammel 26-08-12, 16:29   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nå lurer jeg på å lese Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant, av Jonas Jonasson.

Jeg begynte på den forleden, jeg humrer godt i skjegget. Fornøyelig persongalleri.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 21-08-12, 11:02   #16
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg utfordrer egne fordommer og leser første bok i Krøniken om Ylva Alm skrevet av Ida S. Skjelbakken. Boken har et overraskende mye bedre språk enn forrige seriebok jeg forsøkte meg på, som var første bok i Fossefall-serien.

I tillegg leser jeg Alif the Unseen av G. Willow Wilson.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv  
Gammel 28-08-12, 16:41   #17
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Nektar i et såld av Kamala Markandaya.

MammaHeksa er ikke aktiv  
Gammel 29-08-12, 10:30   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Straff av Birger Baug.

Gammel 11-09-12, 21:09   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Straff av Birger Baug.

Droppet denne for jeg fikk hentemelding fra biblioteket sist uke og leser "Jeg vet hvem du er" med Yrsa Sigurdardòttir. Den er grufull og ekkel men må bare lese videre..

Gammel 29-08-12, 15:59   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neil Gaiman: American Gods.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.