![]() |
#281 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Ja, det er veldig flott.
#282 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Forstår den unge salattrampende Isak, forstår Eskilds perspektiv og at Even får litt kalde føtter. Even og Isak har hver sin bagasje, men de kommer til å snakke sammen til slutt. <3
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 04-11-16 kl 10:33. |
![]() |
![]() |
#283 |
One of These Days
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Jeg håper de kommer til å gjøre mer enn å snakke sammen til slutt, Karamell. Og jeg forstår Isak, for det er lett å forbinde homofile med rosa boa, maskara og lavendelduft (?), og nettopp derfor er det så viktig at Isak IKKE er sånn. Samtidig er det utrolig viktig at Eskild sier det han sier, for det er sant. Ikke lett å være Isak heller akkurat nå. |
![]() |
![]() |
#285 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Jeg syns Eskild var litt i strengeste laget. |
![]() |
![]() |
#286 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Jeg tror han trengte en vekker. Han er så opptatt av å sikre seg mot seg selv at han ikke skjønner når han sårer andre.
#287 |
villende
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Jeg ble faktisk ganske rørt av gårsdagens klipp. Jeg syns det Eskild sa var både riktig og fint, og helt på sin plass. Og jeg tror Isak trenger å komme seg ut av boblen sin. det ordner seg med Even, etter hvert. |
![]() |
![]() |
#288 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Det er ganske drøyt å seie at han og Even har ei greie, men at han ikkje er sånn som Eskild, til Eskild. Eg synest det var veldig bra at han blei satt på plass. Isak er så opptatt av kva andre tenker om han at han gløymer å tenke på andre.
![]() |
#289 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Jeg synes de er så utrolig flinke, både manusforfatterne og skuespillerne. Dette er noe helt annet enn såpeoperaen på slutten av Noorhelm.
#290 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Ja, for all del - jeg er enig i at han trengte å bli satt litt på plass, men kanskje ikke rett etter at han hadde turt å si høyt at han er interessert i en gutt, selvom han ikke var så grei når han sa det? |
![]() |
![]() |
#291 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000
Men det er jo greia som jeg syntes var så fin, at selv om Eskild er en "erfaren" homofil som vet at Isak har det vanskelig akkurat nå, så blir han likevel såret når Isak setter han i en bås, og ikke ser han for det han er.
![]() |
#292 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000
Jepp. Og Eskild har jo nettopp vært grei veldig lenge - han har gitt Isak masse rom til å finne ut av ting sjøl; han har visst, men ikke pusha ham. Han snakker om at han har god gaydar, men uten å konfrontere Isak, og han møter ham fint når han først betror seg - til han blir såra, og da sier han fra. Han krever ikke at Isak skal identifisere seg med stereotypen, bare at han aksepterer at også homofile er forskjellige, og at han ser at de mer feminine mennene Isak vil ta avstand fra faktisk har kjempa hans kamp - før ham og for ham. Og at det fortjener respekt. Jeg synes han hadde all rett til å si fra, og jeg tror det vil være mye vanskeligere for Isak å stå fram, hvis han hele tida føler at han må ta avstand fra HomsenTM. Han må akseptere først, både hvordan andre lever ut sin legning, og seg sjøl. Sånn sett gjør Eskild Isak en tjeneste ved å si fra.
![]() |
#293 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Jeg mistet fullstendig interessen i forrige sesong, men nå har jeg funnet den igjen.
![]() |
#294 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Eskild! Men lille Isaken, som trengte en oppvåkning, trenger også en klem. Han trenger å si unnskyld til Eskild og så få litt pjusk. Og Even. Han trenger litt bekreftelse og feedback. Får morsfølelse for de alle sammen.
#295 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Nå skal det drikkes i guttegjengen så da kommer det vel fram litt forskjellig, jamfør sist chat!
#296 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Huff, jeg er redd Isak går på en eller annen gigasmell i kveld. Episoden kommer ikke før 22. Enten full og dukker opp hos Even eller full og møter Emma. Uansett hva som skjel; I smell draaaama.
#298 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Ouf. Jeg fikk skikkelig vondt av Isak nå, etter siste klipp.
|
|