|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politisk korrekt FP?"Folk som synes alkohol er deilig er teite?" |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Politisk korrekt FP?Jeg innrømmer det gjerne: Jeg liker at FP kryr av flinkiser som skriver godt, har høy utdannelse, er samfunnsengasjerte, reflekterte, sosialt intelligente, selvransakende, og ja, politisk korrekte. Alt er relativt, selvsagt, men det da ikke slik at forumet f.eks. bærer preg av folk som klager over høye bensinpriser, lave straffer, for mange innvandrere, miljøavgifter, osv. |
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Sv: Politisk korrekt FP?
. . . og som liker alkohol. Glem ikke det! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Pøh, dette forumet er jo rene avleggeren av Godtemplarforeningen.
|
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Det er nok noe i dette. Samtidig så synes jeg vi har en bredde innenfor den snevre rammen.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Denne er jeg helt enig i. Så selv om jeg noen ganger kan føle at jeg ikke strekker til når jeg er her inne, så ville jeg ikke hatt det på noen annen måte. Jeg får noe her inne som jeg ofte føler jeg savner IRL. Jeg er en av få høyere utdannede i min vennegjeng, og jeg er nok mer engasjert i saker og ting enn mange av mine venner. Jeg savner gode diskusjoner der jeg føler at jeg får tilført noe, der jeg kan tenke; -Ah, slik har jeg ikke sett på det før, eller; -Å, det visste jeg ikke. Det høres sikkert fryktelig klysete ut, men jeg føler sjeldent at å snakke med mine venner gir meg økt kunnskap om noe, det går heller andre veien. Slik er det ikke her. Her får jeg tilført masse kunnskap, og mange innlegg får meg til å tenke. Ja, som jeg sa før, jeg føler jeg utvikler meg av å være her.
|
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Nå har jeg tenkt meg godt om, og jeg har kommet frem til at jeg ikke helt skjønner hva du mener. Eller, jeg leser jo hva du skriver, men jeg kan ikke huske å ha fått med meg at man ikke vil se at nybegynnere kan tenkes ikke å like seg her. Slik jeg husker det er det mange som skjønner at det kan være fælt for nybegynnere med tonen her inne, det er heller viljen til å endre på det som ikke er til stede.
|
|
|
#10 |
|
Fola Blakken
|
Skal vi diskutere favorittdrikke nå?
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Ja de folka, de folka. Som de snakker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Ja jeg vet det er "barnslig", men det gjør heldigvis ikke noe. Det smaker ufattelig deilig, det bobler så sprudlende friskt i munnen og nedover halsen, og festformen blir fin på en, to, tre. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Bedrevitere er folk som vet bedre enn meg. Jeg tør ikke engang å tenke på hvordan verden ville ha sett ut uten bedrevitere. :angst:
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#16 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Politisk korrekt FP?Jeg håper i alle fall ikke at FP blir et sted der man toner ned kunnskapen og engasjementet man sitter inne med fordi de som ikke kan like mye om et gitt tema ikke skal føle seg dumme. FP er tross alt leksikonet mitt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Quiet, please
|
Sv: Politisk korrekt FP?Rine, nå må du lese innleggene mine ordentlig før du svarer. Dette dreier seg om folk som blir overrasket når de får høre om dagens anbefalinger. Og når det tilfeldigvis kommer dem for øre hva som er anbefalt av eksperter, bryr de seg ikke. Dessuten blir det ikke fortalt på en belærende måte overhodet. Man snakker da av og til om sånt, og da er det vel ikke så unaturlig å nevne hvordan man selv gjør ting?
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har lest innleggene dine-flere ganger. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Jeg synes det er stor forskjell mellom mellom nyheter om at gulrøtter øker kreftfaren og den viten man har om økt overlevelse ved bruk av bakovervendt bilsete og en dramatisk reduksjon av krybbedød ved ryggleie. Det er noe med å sile ut den viktige informasjonen. Jeg fatter ikke at folk bruker penger på å forsikre barna i alle bauer og kanter hos forsikringsselskapet, og samtidig lar barna sitte forovervendt eller nyfødte ligge på magen - så lenge det ikke er svært gode grunner til å gjøre det annerledes. Jeg kan leve godt med momzillastempelet hvis denne tankegangen gjør meg til en slik en.
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Politisk korrekt FP?Greit; I morgen skal jeg lage poll over bilseteproblematikken. Da vil jeg vite hvor mange her som faktisk lar barna sitt bakoverlent til de er fire. Og ingen med barn under tre får lov til å svare... Men nå er det natt ( for meg iallfall) |
|
|
|
![]() |
|
|