Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 17:19   #281
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg tror nok det kommer heftig an på hva som er grunnen til at man er avholds. Om man mener alkohol er sjempefarlig, og roten til all ondskap i samfunnet er det vel ikke så rart om man ikke vil servere det. Jeg personlig skjønner jo at ikke alle mennesker tåler alkohol like dårlig som meg, så de kan drikke så mye de bare vil :raus:

Helt sikkert. Ingen av dem er avholds av religiøse eller lignende overbevisningsgrunner, så vidt jeg vet.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:21   #282
Katta
maler

Katta sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg stilte spørsmålet fordi jeg tidligere kanskje ville ha trodd at avholdsmennesker heller ikke serverer vin etc til andre. De fordommene har jeg selv fått grundig avkreftet i egen omgangskrets, men jeg lurte likevel på om det var vanlig.

Jeg tror det er forskjell på de som er avholdsmennesker av prinsipp (det tror jeg egentlig ikke er så mange) og de som ikke drikker fordi de ikke liker det eller av en eller annen praktisk årsak. De første vil neppe servere noe til andre heller, de fleste vil godt kunne kjøpe inn drikkevarer de vet gjestene vil sette pris på.

Men jeg må si at jeg synes ikke det er så rart at man blir møtt med forbauselse, utspørring og nærmest misjonering når man sier neitakk til alkohol når det kommer frem hvordan man blir sett på som selskap. Jeg liker vin. Men for meg er vin en drikk, hverken mer eller mindre. Som kan ha litt bivirkninger hvis man drikker for mye av den. Men jeg skjønner jo at alkohol har en mye dypere sosial funksjon hos mange. For meg spiller det ingen rolle om folk drikker det samme, det er at man sitter sammen og hygger seg som er poenget. Jeg synes egentlig det er litt synd hvis alkohol og hygge/sosialt samvær er så tett bundet sammen at det er vanskelig å forestille seg at man kan ha det like greit sammen med noen som av en eller annen grunn ikke drikker.

Gammel 08-09-10, 17:23   #283
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

jeg tror jeg hadde slitt om han jeg delte avis med hadde en hel haug med ting på en fy-liste, som gjorde det vanskelig å spise andre steder enn hjemme, uten at det ble styr av det.

Jeg er glad min mann ikke synes det er problematisk! :matintolerant: Men jeg drikker jo innimellom da, til gjengjeld.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:27   #284
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes egentlig det er litt synd hvis alkohol og hygge/sosialt samvær er så tett bundet sammen at det er vanskelig å forestille seg at man kan ha det like greit sammen med noen som av en eller annen grunn ikke drikker.

Akkurat det er jeg enig i, og jeg er i grunnen veldig overrasket over at det virker som om det er slik for mange.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:27   #285
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

For meg spiller det ingen rolle om folk drikker det samme, det er at man sitter sammen og hygger seg som er poenget. Jeg synes egentlig det er litt synd hvis alkohol og hygge/sosialt samvær er så tett bundet sammen at det er vanskelig å forestille seg at man kan ha det like greit sammen med noen som av en eller annen grunn ikke drikker.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre drikker, så lenge jeg kan drikke det jeg vil, enten det er vin eller vann. Det inkluderer mannen, selv om vi koser oss med vin sammen kan jeg fint ta et glass uten at han gjør det.

Gammel 08-09-10, 17:32   #286
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg er glad min mann ikke synes det er problematisk! :matintolerant: Men jeg drikker jo innimellom da, til gjengjeld.

Det var det jeg tenkte at jeg skulle slengt på en setning om at det selvfølgelig ble noe annet om man ikke tolererte det ene eller det andre. Jeg dropper ikke mannen fordi han er allergisk mot noe.

Men jeg tenker at om han plutselig hadde blitt fanatisk vegitarianer eller noe så hadde det nok blitt en liten samlivskrise mens vi fant ut hvordan det skulle løses praktisk.

For meg er mat og vin en sosial greie - vi lager god mat, vi snakker om vinen vi drikker, det hadde virkelig blitt et tap om jeg skulle nyte dette alene. Akkurat på samme måte som jeg ikke går på kino alene, og ser veldig lite på tv/film alene. Opplevelsen er ikke den samme.

Men jeg har innsett at jeg er sær, altså.

Gammel 08-09-10, 17:34   #287
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt OT: Dere som drikker sjelden/aldri, serverer dere vin til gjester i middager/selskap/fest?

Bortsett fra at vi som regel serverer øl, så ja.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:35   #288
Katta
maler

Katta sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynner å forstå hvorfor det sto presisert i en eller annen bryllupsbok at det alkoholfrie drikkealternativet bør ha samme farge som det med alkohol.

Men er det så stor forskjell på å nyte et godt måltid med vin til sammen med en som også drikker vin og en som drikker eplemost? Jeg synes ikke det.

Gammel 08-09-10, 17:37   #289
ingling

ingling sin avatar

Standard

Godt å høre at intoleranse ikke er skilsmissegrunn! Jeg skjønte poenget ditt, altså. Måtte bare fjase litt. For oss har jo nettop det at jeg ikke kan spise alt ført til at vi finner på nye retter sammen og finner glede i det også. Men det var en avsporing, ja. :trøtt og sulten:

Gammel 08-09-10, 17:39   #290
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre drikker, så lenge jeg kan drikke det jeg vil, enten det er vin eller vann. Det inkluderer mannen, selv om vi koser oss med vin sammen kan jeg fint ta et glass uten at han gjør det.

Altså, det hender absolutt at bare en av oss tar seg et glass vin, jeg snakker mer om det totale livet man har sammen. Ikke at man har det sånn att "jeg tar et glass vin og da må du jammen se til å drikke et, du også!"

Det jeg vil fram til er at om jeg skulle få behov for en ny mann så hadde jeg neppe gått for en vegitarianer og avholdsmann. Ei heller for en som syntes McDonalds kvalifiserer som restaurant.

Gammel 08-09-10, 17:47   #291
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Litt OT: Dere som drikker sjelden/aldri, serverer dere vin til gjester i middager/selskap/fest?

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har ikke hatt så mange selskap heller, så det er ikke en problemstilling jeg stadig er innom. Jeg synes derimot det er en dårlig trend at det alltid "må" serveres alkohol i nesten et hvilket som helst selskap. Ja, det er greit at unger ser at man kan drikke med måte, men det er like så viktig å vise at man ikke MÅ drikke alkohol selv om det er fest.

Gammel 08-09-10, 17:47   #292
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jeg begynner å forstå hvorfor det sto presisert i en eller annen bryllupsbok at det alkoholfrie drikkealternativet bør ha samme farge som det med alkohol.

Men er det så stor forskjell på å nyte et godt måltid med vin til sammen med en som også drikker vin og en som drikker eplemost? Jeg synes ikke det.

Hvis man synes vinen er en del av måltidet så utgjør det en forskjell ja. Jeg hadde syntes det var stusselig om jeg plutselig ikke hadde noen som forstod hva jeg snakket om når jeg sa at den vinen var utrolig god. Men det handler jo like mye om vane og forventninger, jeg har jo null problem med å spise god mat sammen med folk som ikke drikker vin. Men jeg synes definitivt det er en fordel at min kjære og jeg har et likt forhold til alkohol og mat og sex og unger og reiser osv.

Men der hadde vært like skjæring om han så på alkohol som et middel for å bli full, altså.
Og jeg bør vel være glad for at han er tolerant nok til å akseptere at han må drikke øl alene.

Gammel 08-09-10, 17:51   #293
ingling

ingling sin avatar

Standard

Altså, det hender absolutt at bare en av oss tar seg et glass vin, jeg snakker mer om det totale livet man har sammen. Ikke at man har det sånn att "jeg tar et glass vin og da må du jammen se til å drikke et, du også!"

Jada, jeg skjønte det. Det var mer som en kommentar til at opplevelsen av et glass vin blir så mye mindre verdt av at de en sitter sammen med ikke drikker alkohol. Altså ikke noe du sa, men en generell kommentar.

Gammel 08-09-10, 17:55   #294
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Da er vi på samme planet. Jeg har overhode ikke noe krav om at alle må drikke for at min vin skal smake. Ei heller har je problemer med å ikke drikke fordi om andre gjør det.

Og ha heldigvis aldri opplevd situasjoner der folk stilles til Bergs og avkreves forklaring på hvorfor de ikke drikker eller hvorfor de gjør det.

Gammel 08-09-10, 18:05   #295
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

For ikke å snakke om hvor mange måpende tryner jeg møter når jeg sier at jeg ikke er glad i sol og varme!

Jeg liker ikke jordbær. Det blir det en del reaksjoner av.

Gammel 08-09-10, 18:32   #296
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes egentlig det er litt synd hvis alkohol og hygge/sosialt samvær er så tett bundet sammen at det er vanskelig å forestille seg at man kan ha det like greit sammen med noen som av en eller annen grunn ikke drikker.

Ja, det er litt uforståelig for meg. Jeg syns alt man tar inn i en sosial setting er underordnet det sosiale i settingen. og det blir veldig overfladisk og rart for meg å legge så enorm vekt på en enkeltfaktor som alkohol at man vurderer folk som uegnede partnere (for seg selv resiserer.
Og så blir jeg trist av at det settes likhetstegn mellom å innta alkohol og å ha evnen til å nyte ting og kose seg. Hvor kom den koblingen fra? Merkelig.

Gammel 08-09-10, 18:53   #297
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Og så blir jeg trist av at det settes likhetstegn mellom å innta alkohol og å ha evnen til å nyte ting og kose seg. Hvor kom den koblingen fra? Merkelig.

Jeg tror den koblingen kom fra oppi hodet ditt. Ingen har skrevet noe sånt såvidt jeg kan se. I det hele tatt syns jeg mange i denne diskusjonen ikke helt klarer å se hva som egentlig blir sagt av dem som syns det er hyggelig å ta et glass vin med sin kjære.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 09-09-10 kl 19:31.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:58   #298
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror den koblingen kom fra oppi hodet ditt. Ingen har skrevet noe sånt såvidt jeg kan se. I det hele tatt syns jeg mange i denne diskusjonen ikke helt klarer å se hva som egentlig blir sagt av dem som syns det er hyggelig å ta et glass vin med sin kjære.

Selv er jeg ganske forskjellig fra min mann, og det er ikke alle ting jeg syns er koselig som han liker, men jeg forstår jo at andre ikke takler å leve med noen som er veldig forskjellig fra seg selv. Det handler da bare om det.

Heldigvis liker vi begge å være litt fulle da.

Det skal du ikke se bort fra, der foregår det de underligste ting, spesielt nå 1 uke før babyankomst

Jeg skjønner selvsagt at det er koselig å ta et glass vin med sin kjære, men at man ikke kan det trenger jo ikke bety at man er helt forskjellige ellers. Men det er vel kanskje en del som har satt det på spissen, og jeg som tar det litt for bokstavelig :ammetåke:

Gammel 08-09-10, 19:14   #299
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kasia, jeg tror den koblingen kom herfra.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg vet ikke om jeg hadde kunnet ha en Pepsi Max-drikkende avholdsmann som kjæreste, nei. Jeg er en pasjonert hedonist og det er viktig for meg at den jeg skal dele livet med er glad i god mat, godt drikke, god sex og andre gode ting. Jeg ville jo bare følt meg utilpass og selvbevisst, dersom jeg var den eneste i huset som drakk vin, koste meg med deilig mat, smuget en røyk bak hushjørnet etter leggetid eller skamløst likte sex.

Er det egentlig noen grunn til å tro at det å ikke ville drikke alkohol betyr at man ikke nyter livet, og er glad i god mat, god sex og andre gode ting? Jeg er f.eks veldig glad i god drikke (i bokstavelig forstand), og blir veldig glad når jeg kan matche et svært godt måltid med en nypresset eplemost av en bestemt type epler, hvor sødmen og syrligheten er perfekt til maten. (Og ikke blir avspist med en lunken farris.) Hvorfor må livsnytelse kombineres med rus?

Gammel 08-09-10, 19:16   #300
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere ble jo tilbudt kaffe da dere kom til "meg". Skikkelig god pulverkaffe. Men så var det ikke mitt hjem da, så jeg hadde ikke noe annet i skuffen. Synd jeg ikke så denne tråden før dere kom på besøk Du hadde likt å komme på besøk hos meg her i Junaiten. Det er så varmt at det er svært sjelden at jeg tilbyr noen kaffe eller te - jeg tilbyr vann. Ja, eller iste. Brus har vi sjelden i hus - det kjøper jeg bare inn om jeg vet vi skal ha gjester, siden vi ikke drikker det selv.

Ja jeg er jo vant med å bli tilbudt kaffe, og jeg fikk jo sjokoladekaffe av deg. Jeg liker godt slike kaffer, hehe. Hadde ikke akkurat rynket på nesen om fikk vann, jeg liker vann MYE bedre enn vanlig kaffe, så det skal du jo ikke tenke på? Jeg storkoste meg forresten hos deg, med sjokkiskaffe og sjokoladekake og junaiten-blader og -varer. :fårrelsket:

Emneord
alkohol, avholdsfolk, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.