Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Alliums fantastiske strikkekåpe

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 14:23   #301
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.577
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg har kjøpt garn. Jeg er gal.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:27   #302
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.400
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har kjøpt garn. Jeg er gal.


:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:34   #303
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.403
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har kjøpt garn. Jeg er gal.

Da er vi to. Hvis du kommer opp med en god norsk oversettelse, så del gjerne med deg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:38   #304
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Den kåpa var bare griselekker...

Jeg har veldig lyst til å begi meg ut på det. Jeg er 42/44 hele veien Så går jeg nok evnt for str XL hele veien.... er "kun" 1,75 cm høy (reine mini'n i forhold til andre her inne)... antar at det er mulig med litt hjelp hvis man trenger Skal kjøpe oppskrifta nå... så får jeg lese igjennom og få gubben til å hjelpe meg med oversettelsen. Jeg har strikket i over 20 år, både stort og smått - fletter og annet... men dette er vel det største prosjektet jeg evnt begir meg ut på...

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:38   #305
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da er vi to. Hvis du kommer opp med en god norsk oversettelse, så del gjerne med deg.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 19:22   #306
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Allium, den ble helt fantastisk! Og dærsken du er kjapp!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 20:15   #307
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Kjempelekker!!!
Og ikke noe jeg skal begi meg utpå ser jeg.....

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 20:52   #308
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.368
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

grr...
venter fortsatt på garn...
De hadde fått 20 nøster fra Sandnes på butikken min, men jeg vil helst ha noen flere. De bestiller igjen i morgen, men får jeg ikke til helga igjen tror jeg ringer litt rundt i distriktet for å evt kjøpe et annet sted.
Når jeg ser Allium sin ferdig vil jeg begynne NÅ

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 21:03   #309
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.577
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg har begynt og det har gått opp for meg at jeg hadde glemt tre viktige ting.
Nr. 1: Jeg har aldri strikket engelsk oppskrift før
Nr. 2: Jeg har strikket lite flettemønster
Nr. 3: Jeg strikker venstrehendt, noe som kompliserer mønstertolkingen vesentlig.

Men jeg får det vel til til slutt, tenker jeg. Tålamod er en fin ting.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 02:13   #310
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.722
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har kjøpt garn. Jeg er gal.

Ja, det er du. Men på en fin måte.

Allium: Nydelig, nydelig, nydelig.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 06:58   #311
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har begynt og det har gått opp for meg at jeg hadde glemt tre viktige ting.
Nr. 1: Jeg har aldri strikket engelsk oppskrift før
Nr. 2: Jeg har strikket lite flettemønster
Nr. 3: Jeg strikker venstrehendt, noe som kompliserer mønstertolkingen vesentlig.

Men jeg får det vel til til slutt, tenker jeg. Tålamod er en fin ting.

Venstrehendt? /

Det hender jeg ikke snur strikketøyet når jeg skal strikke tilbake hvis det er mange tråder og sånt. (Jeg får fnatt når trådene snurrer seg.) Er det det som er venstrehendt?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da er vi to. Hvis du kommer opp med en god norsk oversettelse, så del gjerne med deg.

Jeg også vil ha. Jeg har kjøpt oppskriften på engelsk, men jeg ville vært überglad om noen hadde en fornorskning av den ja. Hvis ikke må jeg bo hos allium fra i morgen av for jeg skal kjøpe garn i dag,

  Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 07:01   #312
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.577
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Venstrehendt? /

Det hender jeg ikke snur strikketøyet når jeg skal strikke tilbake hvis det er mange tråder og sånt. (Jeg får fnatt når trådene snurrer seg.) Er det det som er venstrehendt?

Jupp, jeg strikker fra venstre til høyre. Jeg er venstrehendt, og det var det letteste for meg å lære da jeg begynte å strikke. Har angret bittelitt på det i ettertid. Men nå har jeg kommet meg igjennom de første flettingene og har begynt på et blad og det ser bra ut så langt. Det går jo ikke spesielt fort, når jeg må google og youtube hver minste ting, men det går.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 07:34   #313
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg har funnet en engelsk - norsk strikkeordliste på nett. Dere finner den her.
Nå har jeg ikke testet den ennå, så jeg kan ikke gå god for den, men et utgangspunkt vil den jo uansett kunne være!

Jeg kjøpte garn i går og klør i fingrene etter å ta fatt. Må bare få ferdig et putetrekk som skal inn i det nye fritidshuset vårt. Men jeg kommer i gang i kveld. Helt sikkert!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 08:06   #314
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.403
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Jeg har funnet en engelsk - norsk strikkeordliste på nett. Dere finner den her.
Nå har jeg ikke testet den ennå, så jeg kan ikke gå god for den, men et utgangspunkt vil den jo uansett kunne være!

TAKK!

Jeg strikker som bare rakkern på snuppas genser (mellom alle avtalene mine), en arm og raglanfelling igjen, så begynner jeg på drømmekåpa.

Jeg tror jeg starter med en arm, bare for å komme i gang. Det var jo det oppskriften sa at vi skulle gjøre, eller? Pinne nr 6 og tykt garn er ganske elskverdig slik at man ser resultater forholdsvis fort.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 08:13   #315
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.222
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg bruker kåpen min i dag. Det var en tabbe. :svett:

Tjorven, jeg begynte også med et erme. Det er så greit, for det er en slags stor prøvelapp. Men tips til alle: Strikk ermene litt kortere enn oppgitt. Mine er blitt litt for lange.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 08:16   #316
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.403
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Tjorven, jeg begynte også med et erme. Det er så greit, for det er en slags stor prøvelapp. Men tips til alle: Strikk ermene litt kortere enn oppgitt. Mine er blitt litt for lange.

Takk for tips. Jeg har ikke spesielt lange armer, så for meg var dette en nyttig opplysning. Jeg tror det blir riktig om jeg strikker dem i lengde M (og tykkelse XL).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 08:18   #317
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.222
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Takk for tips. Jeg har ikke spesielt lange armer, så for meg var dette en nyttig opplysning. Jeg tror det blir riktig om jeg strikker dem i lengde M (og tykkelse XL).

Jeg strikket også tykkelse XL, og var skikkelig bekymret underveis for de så veldig smale ut. Men litt blokking fikset den saken.

I det hele tatt: Hvis du er i tvil om du skal strikke litt større, ikke gjør det. Den vokser.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:18   #318
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.577
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg begynte med ryggen, for jeg fant ut at om jeg ikke fikk til den så skulle jeg i hvert fall ikke ha kastet bort masse til på å strikke armer først. Men jeg har strikket skikkelig prøvelapp først, altså.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 09:40   #319
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.711
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Så fantastisk flott! Jeg vurderer å hive meg på, men først har jeg mannens genser som venter på meg.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 10:07   #320
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.807
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Adrienne: hvor mye kostet garnet? Vurderer å bestille den fra min mor.

Juks? Strikke selv?

allium: den ble kjempefin!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no