|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna? | |||
| Ja, genialt da gitt. |
|
4 | 2,15% |
| Nei, ikke i det hele tatt. |
|
180 | 96,77% |
| Annet (Spesifiser) |
|
0 | 0% |
Oisann, en for mye. Snart sommer.
|
|
4 | 2,15% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)
Man burde ikke KJØPE tøy. I hvert fall mye, mye mindre. Og kjøpe og selge brukt og arve og alt med seg.
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, det synes jeg. Men jeg har hørt, at blandt annet Fretex, får inn så store mengder tøy, at de ikke makter gå gjennom alt engang. Mye ræl også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Multitaskingmaniac
|
Jeg har hørt at man kan levere ødelagt og stygt tøy også, som Fretex kverner opp og bruker til fyll i puter osv. Men det er mulig jeg har oppfattet feil altså.
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Og da blir det for meg enda mer snodig, om jeg skulle leie en vinterdress, få den sendt fra Bergen, og så sende den, med fly tilbake, når den var utslitt. Så de kan forlange at jeg erstatter den, eller ikke? De kan jo heller ikke donere bort en hullete dress? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Jeg donerer bort voksentøy etter meg og mannen en gang hvert andre år, kanskje. Klær etter barna går i arv til egne barn, deretter til min brors barn. Det min bror og svigerinne ikke trenger, sender de til hennes familie i Vietnam.
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)I gamle dager lagde Fretex pussegarn av gamle klær. ihvertfall. Gjør de ikke det lenger?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Jo det gjør de, og etter det jeg hører går alt de ikke har tid til å gå gjennom også til produksjon av dette, samt tepper. Så det blir ikke kastet. Noe blir det av det man leverer. Men vi burde virkelig kjøpe mindre, alle mann. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Ellers så syns jeg trykket mot de som har hatt den ideen/konseptet begynner å ta aldeles av og gå utover det som er rimelig. Det er en dårlig ide, den er feil priset og kan åpenbart ikke lønne seg på sikt for noen av partene. Men det er da ikke svindel av den grunn. At venner reagerer og kaster seg på er selvsagt uprofesjonelt og klønete, men det viser vel bare at de ikke er helt enkelt å gjøre ting riktig med markedsføring på sosiale medier. Saken kan nok brukes som skoleksempel på hvordan IKKE gjøre det, av de som driver med slikt.
|
|
|
#10 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Jeg er enig Polyanna. Samtidig tenker jeg at dette kanskje kan få dem til å endre konseptet, eventuelt klargjøre regelene for det konseptet de har på en bedre måte? Slik det fremstår nå, er det iallfall ganske lite gjennomarbeidet og gjennomtenkt og de svarer litt i øst og vest for å møte kritikken. Det gir jo et veldig uprofessjonelt inntrykk og de bør virkelig jobbe mer med å fremstå mer seriøse, rett og slett.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Også enig. Mye er dumt og lite gjennomtenkt her, men nå ligner FB en lynsjemobb som har fått helt svartsyn. Det er jo ikke som om noen har drept noen heller ... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Lynsjemobb?!!? Hvor da? Her eller på FB? For på FB synes jeg da det har gått stille, rolig og saklig for seg. Her litt mer kritikk, men så er da også dette et diskusjonsforum.
|
|
|
#13 |
|
Kamerat Pære
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Jeg tenker at når vilkårene endrer seg for hver gang samme spørsmål blir stilt, da minner det om svindel.
|
|
|
|
#15 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)250 er visst introduksjonstilbud.
|
|
|
#16 |
|
SLurP.......
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Hei Joika, Sist redigert av Amuseme : 03-04-13 kl 20:57. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Be happy!
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Vinterlue 200
|
|
|
#18 |
|
SLurP.......
![]() |
Hei Miley, |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Jeg har aldri hørt om leasing av klær, så vet ikke hvor lite gunstig det var før? Hvem andre har tilbudt dette tidligere?
|
|
|
|
#20 |
|
SLurP.......
![]() |
Det var nok mer på bil og bolig jeg tenkte på. Burde spesifisert bedre. Har ingen erfaringer med leasing av klær dessverre. |
|
|
|
![]() |
|
|