|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
kamerat
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommer
Nettopp!
![]() |
#302 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerHva som er årsaken til at man som gruppe røyker mer, spiser dårligere, er mer overvektig og beveger seg mindre i Oslo øst enn i Oslo vest er utrolig komplekst. For det første er det i hvert fall en klar interfaktorell sammenheng. Hvis man røyker, så får man gjerne dårligere form, man går opp i vekt, da er det enda vanskeligere å bevege seg osv. Røyking er rett og slett utrolig ukult i store deler av befolkningen etter hvert, men de stedene det gjerne henger igjen og er akseptert er i de klassiske arbeideryrkene (ja, også i motkulturene, aC
![]() |
#304 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerScarlett: PLS |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerJeg er enig med deg, Pia, og vil nok heller trekke frem early majority-boksen.
![]() |
#306 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men det er jo hundrevis av forklaringer på hvorfor det er slik. Hos lavtlønnte i Oslo, og hos lavtlønnte verden over. I sum jobbes det kanskje like mye, kanskje mer Vest/øst. Men man kan liksom ikke sammenlikne en taxisjåfør som kjører så mye han kan for å forsørge sin hjemmeværende kone og en haug med barn og kanskje litt til, med to voksne som jobber med noe de brenner for, har fleksibilitet i osv. Epler og appelsiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Søsteren min bor i en del av Oslo der det ikke er så mange som skiller seg ut utseendemessig. Da datteren hennes var 5 år og så en mørkhudet person før første gang (i alle fall bevisst) var hun så målløs at hun kommenterte det høyt og tydelig....
![]() |
#308 |
Mother of Dragons
|
Det tror jeg også. Om man har orden på livet, ordnet økonomi og en jobb som er ok og som gir selvrespekt og man får gode tilbakemeldinger på, så får man mer overskudd om man bekymrer seg for økonomien, har en jobb man ikke trives i eller en jobb som man ikke får respekt for (nå mener jeg ikke at det ikke er respektabelt å ha jobber som ikke gir status, det jeg mener er at man blir ofte behandlet dårligere i dem og det sliter).
![]() |
#311 |
Princess Skids and Scars
|
Men da lurer jeg litt, er det virkelig noe sted i Oslo man ikke ser svarte hver dag? Eller var det kanskje at hun da for første gang tenkte over det? Ellers kan hun ihvertfall aldri vært i sentrum før, og det er jo litt rart om man bor i Oslo eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Men først, kaffe!
AC: Du er en mester i dra ut essensen i et innlegg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: "Lovlige" fordommerAC: Nei, jeg mente det ikke sånn. Not at all! :Introverten snakker: |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Mother of Dragons
|
Men du har jo rett! Det burde finnes et aC-filter, the alfaCharlielizer eller noe sånt som gjorde lange innlegg til korte og lettoppfattelige slogans, og så burde vi ha the Skilpaddalizer til å pynte og forbedre argumentasjonen på.
![]() |
#318 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: "Lovlige" fordommerEsme: |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Prettiest mess ever seen
|
Jepp. På at mitt kule skjørt så ut som et gammeldags teppe.
![]() |
|
|