|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Men det 99 % av oss prøver å få deg til å innse, er at det du gjør er verken best for ditt barn eller andre. Vær så snill og les artikkel Nenne har henvist til. Den er skrevet av en som faktisk kan noe om dette. Jeg leser at du mener du har satt deg inn i problematikken, men du har rett og slett kommet fram til et skremmende galt svar. Jeg håper du ikke går rundt og misjonerer for synet ditt, for dine holdninger setter mange liv i fare.
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Jeg har fått vite (via et "rødt utslett"
|
|
|
#4 |
|
Hertuginne
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Ang. MMR vs. ADHD-argumentasjonen så kan jeg uten problemer peke på minst fem av mine klassekamerater på barne- og ungdomsskole som hadde en eller annen form for (udiagnostisert) ADHD/ADD. Men den gangen snakket man ikke om sånt, de fikk i stedet andre hjelpetiltak satt på dem og ble stemplet som mindre intelligente.
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...amelie.. I ditt tilfelle ville jeg krevd henvisning til utredning hos spesialister i allergologi. Jeg hadde ikke stolt på helsesøster eller allmennlege i forhold til det å kutte ut vaksiner på grunn av reaksjoner. En helsesøster og vanlige allmennleger har med all respekt ikke dette som spesialområde. |
|
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Nemlig. Jeg har en sønn med ADHD. Hans adferd er til forveksling lik den en gutt i min klasse hadde. Min klassekammerat ble sett på som dum og evneveik, min sønn får bruke sine evner (som er store) fordi samfunnet nå er oppmerksomme på at det å ha ADHD ikke betyr at man er evneveik. |
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...tutta: etter å ha lest alle disse innleggene, påstår du fremdeles at barnesykdommer ikke er farlige? Eller har du innsett at det er feil?
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Respekt og respekt, men de som ikke sikrer barna sine i bil, leker nå kun med sitt eget barns liv. Ergo anser jeg det som hakket verre å ikke vaksinere.
|
|
#12 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Ja, det er sant Sitron, men når man av hvilken grunn man leker med sitt eget barns liv så synes jeg det er ille. Uansett årsak. |
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg ser at tutta har trukket seg, men jeg er fremdeles veldig nysgjerrig på det med homeopati og rabies og om vaksinemotstandere i tilfelle rabies hadde valgt vaksine eller om de hadde behandlet med homeopati. |
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Nei, når alt kommer til alt så kan de ikke svare så voldsomt for seg.
|
|
#15 |
|
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jøss, det var tråden sin. :mildt hoderistende: |
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. Begge ungene her er selvsagt vaksinert i henhold til vaksineprogrammet, bortsett fra at Storesøster kom noen måneder på etterskudd på grunn av sykdom.
|
|
#17 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg skjønner at jeg har sjokkert den ene og andre.
|
|
#18 |
|
Travelt opptatt
|
Det er jo klart at dere går rundt og smitter andre når du har uvaksinerte barn med meslinger. Det er jo ren logikk. Meslinger kan være smittsomt i opptil 14 dager før man oppdager at man er syk. Går du på barselsbesøk i den perioden, med et tilsynelatende friskt barn, er det store sjanser for at du går rundt og smitter uskyldige spebarn med en dødelig sykdom.
a) Med bedre levevilkår er det flere som vokser opp, også de som i utgangspunktet har et svakt immunforsvar eller anlegg for astma og andre sykdommer.
Faktisk er det positivt for menneskets genetiske framtid at så mange overlever. Genetisk mangfold sikrer oss mot at hele befolkningen utslettes av en framtidig sykdom.
Vi har kanskje forskjellig definisjon av hva som er farlig? Jeg mener at når 500 000 barn dør i året, og det er 0,4 % sjanse for at barnet mitt (som bor i et i-land og er velernært og har et godt immunforsvar) kan dø eller få alvorlig hjerneskade, så er det en farlig sykdom (Kilde: den kommentaren i dagbladet som ble nevnt tidligere).
Ja, det er virkelig skremmende! Og jeg fatter ikke hvordan slike tall kan bortforklares!?
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det er ganske mange som har kikhoste, altså. Noen som vet hvorfor akkurat den sykdommen til tider har nærmest epidemiske tilstander? Da Iben hadde den, så sa legen at det var kikhosteepidemi i Bergen. Man ser jo heldigvis ikke andre sykdommer som det vaksineres for i trippel og mmr i like stor grad som denne. Ikke røde hunder heller, vel?
|
|
#20 |
|
Tøff
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg har lest hele tråden nå og sitter med en hel del spørsmål jeg regner med å ikke få svar på, men jeg prøver alikevel.
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|