Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-10, 12:13   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?

Eg er forresten arkeolog - ansett som kult blant enkelte ?

:svinger pisken:

(jobbar for oss finst berre i byar - men det går jo buss )

Min mann er proffesjonell nerd, og jobbar i ein av Norges største mediebedrifter

Sist redigert av Syrin : 31-03-10 kl 12:42.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 12:17   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med min bakgrunn er det få attraktive jobber i små byer/bygder. Det samme gjelder for mannen min.

Men sorry, jeg ser at den kunne oppfattes feil.

Gammel 31-03-10, 12:23   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bygda jeg bodde i besto av 1100 innbyggere, hadde butikk, frisør, blomsterbutikk, bensinstasjon, togstasjon, sagbruk og et stort helseforetak. Det ligger 6 km unna ett litt større tettsted, og halvtime unna en liten by. Jeg syns det ble for trangt, i tillegg til ekstremt kjedelig og med veldig dårlig miljø.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 13:25   #4
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Tjorven: Jeg har samme utdannelse som deg (tror jeg). Selv om antall interessante jobber nok er større i Oslo, så betyr ikke det at jeg ikke har nok å velge i. Jeg har både jobbet i store internasjonale konsern, og jeg har fått lederjobb i en annen gate av bransjen. Og enda bor jeg ikke lenger unna enn at hvis jeg hadde vært villig til å ha en reisevei på ca 1 time + rushtidsforsinkelser, så hadde jeg hatt et enormt utvalg av jobber.

Og det bringer meg litt inn på en av de tingene jeg setter mest pris på med å bo på bygda: Ingen kø til og fra jobb! Herlig!

Gammel 31-03-10, 15:25   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk litt lyst til å fortelle om det året jeg og familien min bodde i ei bygd utenfor Tromsø. Vi barna, som gikk i nedre del av småskolen elsket det. Vi lærte å melke geiter og kyr, hoppet i høyet på låven, og sloss om å få skrape kubæsjen ned hullet til fraukjelleren. Men bygdekulturen der var hel forferdelig. Alle visste alt om alle. Det ble slarvet og baktalt over en lav sko. Naboer ble uvenner, og det ble overført til neste generasjon. Jeg er veldig glad det ble med det året, som min mor kalte verdens lengste hyttetur.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 17:49   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Av de hovedstedene jeg har besøkt er Oslo den jeg kunne hatt minst lyst til å bo i. Jeg har aldri helt skjønt hvorfor siden jeg stadig hører argumenter for den byen, men jeg synes den så totalt mangler sjarm. Det er noen fine enkeltgreier i Oslo, men jeg synes ikke byen utstråler noe særlig.

Av norske byer synes jeg Stavanger er den mest sjarmerende og jeg kunne godt tenke meg å bo der igjen. Jeg likte Tromsø også, men klimaet er litt for tøft for min del.

Skulle jeg bli urban burde jeg ha flyttet til Køben. Jeg elsker Køben!

Du høres ut som meg. (Jeg har dog ikke vært i Tromsø, da, det må jeg innrømme.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 20:53   #7
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av de hovedstedene jeg har besøkt er Oslo den jeg kunne hatt minst lyst til å bo i. Jeg har aldri helt skjønt hvorfor siden jeg stadig hører argumenter for den byen, men jeg synes den så totalt mangler sjarm. Det er noen fine enkeltgreier i Oslo, men jeg synes ikke byen utstråler noe særlig.

Snakker du om sentrum da? Husk nå på at Oslo er stort og mye mer enn bare bykjernen. Det er så stort at du antageligvis ikke har helt oversikt over hva du uttaler deg om her. *patriot* Jeg mener - jeg har vokst opp i Oslo og har på langt nær vært overalt.

Gammel 29-03-10, 21:21   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg snakker ikke om bare sentrum, men sentrum i Oslo trekker absolutt ned. Det samme mener jeg om sentrum av Kristiansand selv om jeg vet at mange virkelig elsker sentrum i den byen.

Jeg har ikke vært på hver minste flekk i Oslo nei, men de flekkene jeg har vært på (og det er ikke så veldig få gjennom årenes løp) har ikke gjort meg forelsket. Har jeg feil legning kanskje? *roper på Eia*

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Forelsket kan jeg være i Stavanger. Eller i København. Eller Stockholm. Ikke i Oslo. Likevel gjør klimaet og mangfold/tilbud at jeg heller hadde flyttet til Oslo enn Stavanger. Men hvorfor skulle jeg flytte egentlig?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.