|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?
Neida, man skal ikke generalisere alt for mye. Jeg har selv 12 år bak meg fra bhg og skole, og har sett og opplevd litt av hvert.
|
|
|
#2 |
|
Ustabil
|
Ja, og det er nettopp det som er bekymringsfullt. At dette er "generelle betraktninger" som gjøres i barnehager og SFO rundt omkring. Det er disse voksne som skal ha ansvaret for barna våre i flere timer hver dag, i flere år. Og så skal de altså gå med "generelle betraktninger" og bedømme foreldre-kvaliteten ut i fra small-talk i hentesituasjonen og deltakelse i foreldrekaffe??? Jeg syns det er skremmende at de som jobber med barna våre har slike holdninger til oss foreldre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Henter du barna i tide?Hos oss er det de i "busy" jobber som faktisk har mulighet til foreldrekaffe. For vi har faktisk en viss fleksibilitet og kontroll med egen kalender (les: Kan jobbe det inn igjen når kvelden kommer...).
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Henter du barna i tide?Hos oss er det også de med de fineste bilene som henter først.
|
|
|
#9 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Henter du barna i tide?Jeg henter alltid ca 2,5 timer før barnehagen stenger. (Storesøsters er åpen til 17, og lillesøster sin til 1730.)
|
|
|
#10 |
|
Tankefull
|
Sv: Henter du barna i tide?Det som imponerer meg mest i denne tråden er hvor mange som har mulighet til å hente barna flere timer før stengetid. Trodde fremdeles det var mest vanlig med 7,5 eller 8 timers dager på jobb. Mange med flexitid her kanskje?
|
|
|
#11 |
|
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Her i Bergen skryter man av bortimot full barnehagedekning, mens realiteten er at mange får tilbud om plass i barnehager som ligger langt unna der man bor og jobber - gjerne på andre siden av byen. Dermed påfører man jo foreldrene en tidsklemme og masse unødig stress, for ikke å snakke om hva det medfører i form av unødig bilkjøring og forurensning. For aleneforeldre som alltid må både levere og hente må det jo være et mareritt ... Skjønner godt at det blir mer vanlig at barn hentes for sent når man ser på rammebetingelsene i disse tilfellene, i hvert fall!
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Henter du barna i tide?Der har kris et viktig poeng.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig! Det tok to år før vi fikk overflytting til en barnehage i nærheten av hjemmet. Men det hjalp jo ikke så mye på tidsklemma mi siden arbeidsplassen min fremdeles ligger 35 min. kjøring fra hjem og barnehage. Og jeg er gressenke 2 av 5 uker. Jeg håper ikke de andre foreldrene i barnehagen snakker om meg som står og tripper på tramma kl. 7.30 to uker i strekk. Men de som ser meg er jo jammen like tidlig der selv. Jeg klarer heldigvis AKKURAT å komme meg ut av døra med tre småunger(snart fire) og masse stæsj før klokka slår halv fem. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Nå har ikke jeg lest hele denne tråden, men jeg har aldri hentet for sent.. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Henter du barna i tide?Jepp, og fireåringer med livlig fantasi er nok garantert den beste kilden til å finne ut av hvordan hverdagen egentlig er organisert, right? Dsjis. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Quiet, please
|
Ok, da er jeg med. Har bare litt følelsen av at det jeg har skrevet (om henting, telefoner på øret, Toro-middager) blir tatt ut av sammenhengen og vridd på. Føler meg litt som en norsk kjønnsforsker nå, altså.
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Henter du barna i tide?Majsa, alt etter det første innlegget ditt synes jeg har vært veldig fornuftig. Jeg er ikke uenig med deg, det er åpenbart at familier som har tøyd strikken vel langt blir stressa hele gjengen. Det jeg reagerer på, er de som mener de kan si noe som helst om familiesituasjonen til et barn ut fra hente/bringesituasjoner.
|
![]() |
|
|