Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaketråden med tvist

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-11, 21:03   #341
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Firkanta vafler er enklere å brette sammen. Men jeg foretrekker nå fem-hjerter-jern jeg, da. Jeg har av en eller annen grunn fått det for meg at da blir vaflene mer sprø?

Gammel 29-07-11, 21:13   #342
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vaffelhjern med 6 hjerter, kan brettes så fint sammen atte.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 21:25   #343
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg har vaffelhjern med 6 hjerter, kan brettes så fint sammen atte.

HÆ? Helligbrøde. Korsfest, korsfest!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 21:26   #344
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

6 hjerter? Blir de ikke veldig smale og rare da? *skeptisk* Jeg savner mitt gamle med fire hjerter. Nå har jeg et dobbelt som har fem hjerter og som egentlig er helt håpløst - det er ikke dypt nok til å få tykke og gode vafler. Og så må det smøres mellom hver plate for at de ikke skal henge seg opp.

Gammel 29-07-11, 21:30   #345
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Åneida, platene er større enn på vanlig vaffelhjern, man blir ganske mett :erfart:

Gammel 29-07-11, 21:30   #346
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Standard

herlighet; vaffeljern.......ikke vaffelhjern.... (jeg og 4-åringen har hatt lange samtaler om hjernen i det siste...)

Gammel 29-07-11, 22:55   #347
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Vafler. Må handle rømme til i morgen kjenner jeg.

Gammel 29-07-11, 23:24   #348
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Bare av ren nyskjerrighet; hvorfor vil du ikke flagge fordommene du har mot andre folks kosthold i bloggen din?

Tja, ikke tenkt så mye på det. Ønsker den positiv og føler jo jeg kjører en sunn linje på bloggen min, men deler minst mulig frustrasjon - sånn jevnt over. Jeg liker best å være positiv.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 23:27   #349
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg liker best å være positiv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 23:31   #350
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Nip driver skapreklame for de som produserer egg, mel, melk og sukker. Effektivt er det også.

Gammel 29-07-11, 23:45   #351
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Tja, ikke tenkt så mye på det. Ønsker den positiv og føler jo jeg kjører en sunn linje på bloggen min, men deler minst mulig frustrasjon - sånn jevnt over. Jeg liker best å være positiv.

Klart jeg tenker på det. Med de forfordommene og spekulasjonene du utviser her synes jeg du fremstår temmelig "prektig" på bloggen, og det forundrer meg litt all den tid du har temmlig bastante meninger om andres kosthold.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 23:45   #352
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror Nip driver skapreklame for de som produserer egg, mel, melk og sukker.

Og vaffeljern. Og Toros pannekakerøre!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 09:20   #353
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Klart jeg tenker på det. Med de forfordommene og spekulasjonene du utviser her synes jeg du fremstår temmelig "prektig" på bloggen, og det forundrer meg litt all den tid du har temmlig bastante meninger om andres kosthold.

Nå har ikke jeg lest bloggen, men dersom det er en oppskriftsblogg, så trenger man vel ikke flagge alle fordommer man har? Om jeg leser oppskrifter så bryr det meg jo ikke hvilke holdninger vedkommende som legger disse ut har.

Gammel 30-07-11, 09:33   #354
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nå har ikke jeg lest bloggen, men dersom det er en oppskriftsblogg, så trenger man vel ikke flagge alle fordommer man har? Om jeg leser oppskrifter så bryr det meg jo ikke hvilke holdninger vedkommende som legger disse ut har.

Tja, det ser vel ut som en alt-mulig-blogg, med både oppskrifter, foto og livsstilsinnhold.
Klart Nip selv må bestemme innholdet selv, men jeg synes det blir litt happyaktig å bare skulle dra fram egne positive holdninger og ikke flagge at man faktisk opplever veldig mange andre menneskers kosthold som problematisk.
Men altså, det er ikke som om det plager meg på noen måte, jeg bare stiller meg litt undrende.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 10:08   #355
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Liker best å være positiv i bloggen sin, og klage på forum, er vel en bedre beskrivelse enn bare "liker best å være positiv". For det meste jeg ser på forumet er i alle fall ikke positivt. Her er det syting over andres kosthold. At bloggen bare er "vårt liv er så fint", mens forumet blir "alle andres er så dumt, og det er plagsomt" blir da et motstykke som gjør at bloggen ser... "prektig" ut.

Nå skal jeg forresten straks spise de frokostvaflene det ikke ble i går!

Lenge leve ferie!

Gammel 30-07-11, 10:10   #356
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, det ser vel ut som en alt-mulig-blogg, med både oppskrifter, foto og livsstilsinnhold.
Klart Nip selv må bestemme innholdet selv, men jeg synes det blir litt happyaktig å bare skulle dra fram egne positive holdninger og ikke flagge at man faktisk opplever veldig mange andre menneskers kosthold som problematisk.
Men altså, det er ikke som om det plager meg på noen måte, jeg bare stiller meg litt undrende.

Hørtes rart ut for meg å skulle gjøre det. Jeg bruker bloggen til mest foto og oppskrifter, i tillegg til at jeg skriver "treningslogg" for min egen skyld som motivasjon og i tillegg endel dagbok fordi det er koselig å ha synes jeg.

Jeg liker jo ikke å være negativ, og er det vel heller ikke så mye i hverdagen egentlig. Selvom jeg synes det er trist og ganske slitsomt å forholde seg til andres kosthold - men kun da det går utover sønnen min, derfor dette innlegget.

Diskutere gjør jeg på forum, ikke så veldig mye i RL eller på bloggen.

Gammel 30-07-11, 10:13   #357
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Liker best å være positiv i bloggen sin, og klage på forum, er vel en bedre beskrivelse enn bare "liker best å være positiv". For det meste jeg ser på forumet er i alle fall ikke positivt. Her er det syting over andres kosthold. At bloggen bare er "vårt liv er så fint", mens forumet blir "alle andres er så dumt, og det er plagsomt" blir da et motstykke som gjør at bloggen ser... "prektig" ut.

Nå skal jeg forresten straks spise de frokostvaflene det ikke ble i går!

Lenge leve ferie!

Jeg er forsåvidt mye positiv på forum også, ikke så mye i diskusjoner kanskje - men jeg legger ut oppskrifter, kommenterer og gir endel hyggelige tilbakemeldinger, trening og kosthold. Mulig du er mest opptatt av å se det negative men...

Forum er for meg en veldig liten del av hverdagen, så at det er litt negativitet i form av diskusjoner betyr svært lite for hverdagen - selvom det er godt å få ut litt frustrasjon som det faktisk blir litt av når man må forholde seg til andre som man føler drar seg nedover. De som gjør motsatt får masse skryt og ros for det

Gammel 30-07-11, 10:15   #358
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke mest opptatt av å se det negative, men jeg ser mer av det negative.

Antakelig for det det er vesentlig mer merkbart. (og fordi jeg ikke er opptatt av oppskrifter uten sukker, så de trådene leser jeg ikke)

Gammel 30-07-11, 10:26   #359
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå blir det vafler her også. Det er lørdag i ferien, det er vel så nær julaften man kommer eller?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 10:30   #360
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i at denne tråden og en lignende en har vært tildels veldig negative og fordomsfulle (i grunnen ikke bare fra HIs side), men jeg leser også andre tråder fra Nip med oppskrifter etc. som jeg har god nytte av. Dessverre ser det ut til at tråder som denne farger svarene også i en del av de trådene som ikke har negativt utgangspunkt, om en kan si det sånn. Det er synd, synes jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.