Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-10, 17:34   #1
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Vi kan ikke ta alt hva ungene sier bokstavelig talt nei, AC. Vi vet da vel at ungene har stor fantasi.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 17:35   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Vi kan ikke ta alt hva ungene sier bokstavelig talt nei, AC. Vi vet da vel at ungene har stor fantasi.

Så gi beng i å proklamere på internett at du vet noe om hva som skjer basert på barnas beretninger, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 17:56   #3
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Så gi beng i å proklamere på internett at du vet noe om hva som skjer basert på barnas beretninger, da.

Det var ikke jeg som skrev det!!! Lese litt nøyere du!!!!

Mitt svar var til floksa. Vi vet ikke alt nei, men vi får vite litt hva ungene sier. Var da det JEG mente.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 17:57   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Come on, du signerte Floksa og skrev "ja, det har du helt rett i", i forhold til at de ansatte vet mye om hva som foregår hjemme etter å ha hørt beretninger fra barna.

Gammel 28-06-10, 18:04   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Javel.

I det minste får jeg fastslått at jeg elsker folka i barnehagen vår mer og mer.

Gammel 28-06-10, 18:07   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ah, enda en som bruker barna som referanse for hverdagen i hjemmet. Fantastisk.

Gammel 28-06-10, 18:08   #7
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Ah, enda en som bruker barna som referanse for hverdagen i hjemmet. Fantastisk.

Jaja. Snakker de ikke alltid sant

Gammel 28-06-10, 18:14   #8
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har forsåvidt ikke uttalt meg om verken toro elller kvalitetstid, men jo, noen av foreldrene kjenner jeg bedre enn de andre, og ofte er det de med dårlig samvittighet som forteller nettopp det(at de har dårlig samvittighet, altså). Jeg har ikke uttalt meg spesifikt om deg, det kan jeg heller ikke siden jeg faktisk ikke kjenner deg. (Men jeg vet faktisk mye om hva barna spiser til middag for det forteller de oss )

Ja, da håper jeg at barnehagen tar høyde for livlig fantasi hos 3-åringer. Hun kan fortelle oss at hun ikke har fått mat i barnehagen (veldig levende og utbrodert), jeg forventer at barnehageansatte forstår at om hun skulle fortalt det samme hjemmefra, er det ikke en helt sikker kilde det kommer fra.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 18:09   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Da begynner jeg å skjønne hvorfor jeg blir sett litt pussig på i ny og ne. Kidsa mine har en tendens til å referere til jobben min som "mamma står på scenen på konsertene", og som tidligere nevnt, jeg er gravid støtt og stadig.

Gammel 28-06-10, 18:10   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Da begynner jeg å skjønne hvorfor jeg blir sett litt pussig på i ny og ne. Kidsa mine har en tendens til å referere til jobben min som "mamma står på scenen på konsertene", og som tidligere nevnt, jeg er gravid støtt og stadig.

Der har du forklaringen! Åpenbart!

Gammel 28-06-10, 18:15   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det var en hakket mer reflektert måte å legge det frem på som jeg definitivt er enig i, Blånn.

Gammel 28-06-10, 18:18   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Blobby: nei, jeg føler meg ikke truffet, og det bekymrer meg svært lite hva barnehageansatte kan finne på å tenke om meg sånn sett. Ikke at det er noe stor sannsynlighet for at jeg har noe sånt rykte heller, i og med at ungene hos meg hverken har lange dager eller hentes i fin bil, men at barnehagen slutter skremmende tidlig i forhold til arbeidstiden og at man kan få langsomt fnatt over barnehageansattes tro på at man kan slippe fra jobb midt i arbeidstiden på kort varsel for å sosialisere med andre foreldre, det er sikkert.

Men for alle yrkesgrupper som har med mennesker å gjøre, synes jeg ikke det er noe kvalitetsstempel hvis det trekkes slutninger på grunnlag av de bruddstykkene man ser av stressa foreldre rundt barnehagedagens slutt, eller for den saks skyld av det ungene forteller hjemmefra. Man bør da tenke gjennom hva de samme ungene forteller fra barnehagen rundt middagsbordet.

@Blånn: fint innlegg!

Gammel 28-06-10, 18:22   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

@Blobby: nei, jeg føler meg ikke truffet, og det bekymrer meg svært lite hva barnehageansatte kan finne på å tenke om meg sånn sett. Ikke at det er noe stor sannsynlighet for at jeg har noe sånt rykte heller, i og med at ungene hos meg hverken har lange dager eller hentes i fin bil, men at barnehagen slutter skremmende tidlig i forhold til arbeidstiden og at man kan få langsomt fnatt over barnehageansattes tro på at man kan slippe fra jobb midt i arbeidstiden på kort varsel for å sosialisere med andre foreldre, det er sikkert.

Men for alle yrkesgrupper som har med mennesker å gjøre, synes jeg ikke det er noe kvalitetsstempel hvis det trekkes slutninger på grunnlag av de bruddstykkene man ser av stressa foreldre rundt barnehagedagens slutt, eller for den saks skyld av det ungene forteller hjemmefra. Man bør da tenke gjennom hva de samme ungene forteller fra barnehagen rundt middagsbordet.

Gjett om... Jeg regner med at jeg jobber på en av de arbeidsplassene som blir mest diskutert rundt matbordet i barnefamilier. Hva har du gjort på skolen i dag da? Hva sa læreren din da? Osv. Jeg tror cluet er dialog. Jeg kan spørre hvis jeg lurer og det samme kan foreldrene. Det har hendt at jeg har fått mailer fra foresatte som har lurt på hva som egentlig skjedde på skolen i dag.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 18:42   #14
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synser forresten ganske lite om barnas foreldre, men noe jeg stusser over iblandt er måten noen foreldre snakker til sine barn.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 18:59   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bloppy, du kan være helt trygg på at ikke jeg heller føler meg truffet; jeg har i tillegg en av de minst fænsi bilene i vår barnehage. Til tross for at den er flett ny og kostet nesten 600 k. Det er bare det at det ikke stemmer. Som Poly sier; de med de beste bilene, topplederjobber og svømmebasseng har au pair og hjemmeværende kone. Der lages maten fra grunnen av med økologiske råvarer og det glemmes aldri en matpakke.

Fordommer fordummer, og det trigger irritasjon hos meg. Jeg kan gjerne fnise over naboene mine, men når det rett og slett ikke er sant, så er det bare teit. Jeg er helt bombesikker på at vanlig fastjobbende foreldre har mye større problemer med å få hverdagen til å gå rundt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 21:38   #16
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Som Poly sier; de med de beste bilene, topplederjobber og svømmebasseng har au pair og hjemmeværende kone. Der lages maten fra grunnen av med økologiske råvarer og det glemmes aldri en matpakke.

Det er nå i hvert fall en fordom, på lik linje med det motsatte som blir hevdet i denne tråden.

Jeg har jobbet med barn mange steder både øst og vest i Oslo, og min erfaring er at barn som lider under hensynsløse foreldre er temmelig jevnt fordelt uavhengig av foreldrenes yrke eller økonomiske status.

Gammel 28-06-10, 18:59   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjorde jeg galt NÅ da?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 20:02   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hva gjorde jeg galt NÅ da?

We have a saying på jobben min; tenk først, trykk etterpå!

Gammel 28-06-10, 21:35   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

We have a saying på jobben min; tenk først, trykk etterpå!

Hu? Denne trenger jeg med tskje altså!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 19:05   #20
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Her kommer jeg og skal liksom prøve å forklare hva andre mener, også blir det bare enda mere tull! Beklager det!

Blånn er bare så innmari mye flinkere til å ordlegge seg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.