|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Tærne mine tåler en god del, faktisk. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Selvfølgelig er det ikke det, og jeg har ingen problemer med de som sier at dette er det de VIL og de er komfortable med det. De skal bare skjønne at de er priviligerte som kan ta valget uavhengig av inntekt et cetera. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetNÅ kjenner jeg at denne begynner å føles stygg mot oss som i perioder velger å gjøre det utilgivelige, å være hjemme. "orker ikke ta ansvaret"? Den var ikke lite stygg!
|
|
|
#4 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetNote: Men det var det jeg mente, vi diskuterer ikke deg og ditt valg som enkelttilfelle. Du kan ikke trekke ut et og et tilfelle og si at vi, vi er de 20 % ut av alle som gjør det fordi vi alltid har valgt utfra eget hode og egen lyst. Vi påstår jo ikke at de 90 % deltidsarbeidende kvinnene jobber deltid fordi de er tvunget til det eller ikke evner å velge utfra lyst. Er diskriminert osv. Vi vil bare til bunns i hvordan bildet kan endres, slik alle kan ta dette valget, slik at det er like naturlig for en mann å gå hjemme litt, som det er for en kvinne i dag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJeg og mannen hadde en prøveperiode med han hjemme (med da bare ett barn) og jeg fulltidsarbeidende. Han mistrivdes veldig i den situasjonen, og selv om jeg hadde det helt greit i min jobb, var jeg ikke i tvil om å bytte roller slik at vi begge fikk det som vi ønsket.
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Jeg er selvfølgelig enig med deg i at det er undertrykking (jeg er ikke enig med det i at det er mer undertrykking enn tradisjonell kvinneundertrykking. Same/same, tenker jeg.)
|
|
|
#7 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetMen atte, jeg hører også ofte at menn ikke trives med å være hjemme, og selvsagt tror jeg på det at de føler det slik. Men la oss se inn i glasskulen; hva om ett lite barn hadde pappa hjemme litt mer, og opplevde det positive med å være med han, vil man ikke da så et frø der dette barnet, når han selv ble far ønsker å gjøre noe av det samme hyggelige for sitt barn igjen? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Min mann har plenty alenetid sammen med våre barn. Du får det til å høres ut som barna ikke har tilgang til andre enn mor, og at far ikke er deltagende på hjemmebane i det hele tatt.
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetVi bør nok jobbe redusert hele gjengen. Vi er tross alt svakere, tåler mindre stress, er mer utsatt for psykiske lidelser og blir lettere sliten. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
På vei
Hva er vitsen med å trekke diskusjonen ned til et slik lavmål med pisspreik?? Hvis du er gått lei av diskusjonen eller mangler konstruktive innspill syns jeg det er bedre at du trekker deg ut av den. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetNår det gjelder bortskjemte vestkantfolk som velger å være hjemme uten å tenke på penger fordi det er så fiiiiint - javel. Akseptér at dere tilhører et meget priviligert mindretall da - som kan gi f i å jobbe men åpenbart vasse i penger likevel. De fleste kan faktisk ikke det. For de fleste er det faktisk sånn at om de ikke jobber - uansett grunn - så har de ikke noen penger til å sende ungene på disse fritidsaktivitetene som de plutselig nå har tid til. |
|
|
|
#13 |
|
På vei
Jeg syns du høres bitter ut. Eller misunnelig. Men det er du sikkert ikke. Kanskje bare i dårlig humør? Jeg har jobbet hardt i mange år for å skaffe meg en solid utdannelse som har gitt meg en god jobb. Og det har gitt meg økonomi til å jobbe redusert mens ungene er små. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Oh, snap!
|
|
|
#15 |
|
|
Herlighet. :flirer: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Er det noe du hadde klart alene da, med andre ord? Altså om du stod uten forsørgende mann? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Shake it out!
|
Nei, det hender de rett og slett synes at BMW er en skikkelig støgg harry-bil.
|
![]() |
|
|