|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#361 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerDa jeg leste om øyenbrynene til Kreps77, gikk det opp for meg at jeg på generell basis ikke legger mye merke til folks utseende. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt "ser du ikke at jeg har farget håret engang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
By the Sea
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer
![]() |
#363 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerDet høres fryktelig vanskelig ut, Kreps, men så flink du er som tar tak! |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Yes, we can!!
|
Eh, ja. Vet ikke helt hva som skjedde der.
![]() |
#365 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerKreps: Det er lurt å snakke med andre ja, eller tenke at alle har sine greier. Jeg har f.eks. siden i høst måtte holde en del personalmøter på engelsk. Tidligere ble jeg stum av prestasjonsangst bare på å hilse på en engelsktalende person. Men så fant jeg jo ut at vi var flere som ikke hadde praktisert så voldsomt mye muntlig, og at jeg jo selv ikke reagerte når andre snakket. Jeg syntes faktisk det var mye bedre at de sa noe, enn at de ikke klarte å si noe. Så nå har jeg møter på engelsk, og husker jeg ikke et ord, så spør jeg, og roter jeg noe, så bidrar noen fra sidelinjen. Det kan kanskje høres helt selvsagt ut for noen, men for meg var det et gigasprang ut av komfortsonen. Jeg kan velge å tenke at jeg dummer meg ut, eller jeg kan velge å tenke at jeg er sporty og hopper i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerTakk for fine kommentarer og svar. Jeg klarer faktsisk å ta det til meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Tjaaa. Noen er så svimete at de ikke får med seg at de selv går ned ti kg i vekt.
![]() |
#369 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerJeg ser overhodet ikke nye støvletter eller ny jakke eller farget hår eller klippet hår på andre. Såvidt jeg ser det på meg selv! Det påvirker nok at jeg innbiller meg at andre ikke ser sånt på meg heller, og følgelig går jeg i år i samme jakka for syvende år på rad. Antakeligvis er det noen som ser det og "tenker sitt" likevel, men det plager meg heldigvis ikke.
![]() |
#370 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerHehe, vel det er alltids en eller annen som legger merke til sånt også. Min svigermor kommenterer om jeg går ned en halv kilo, da vet jeg jo at hun legger merke til det når vekta går andre veien også selv om hun aldri åpner munnen sin da.
![]() |
#371 |
Epikur
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerI boken "An Adult Childs guide to whats Normal" heter det om det å fri seg fra en usunn barndom, usunt oppveksmiljø, usunne foreldre-barnrelasjoner og en usunn måte å se seg selv på at "Instead of feeling better or worse than others, we feel as we belong somewhere (...)". Boken har en lang rekke kjennetegn på voksne med en slik bakgrunn og spiseforstyrrelser, rusmisbruk, treningsnarkomani, arbeidsnarkomani og sexavhengighet er blant de "ventilene" som beskrives. Boken gir noen tips om hvordan man rett og slett kan slippe barnet - som hele tiden blir målt i verdi av andre - fri, og bare være seg selv - en funksjonell og fornøyd voksen.
![]() |
#372 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerMange? Noen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Epikur
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerNeisj, jeg tror de aller fleste har godt av å tenke gjennom hva de gjør og hvordan de forholder seg til omverdenen og seg selv. Mageissues eller andre issues. Hvordan reagerer man når man er sint, lei seg eller blir såret? Hvorfor blir man såret? Hvordan kommuniserer man når man får kritikk? HVordan forholder man seg til autoriteter? Hva får en til å føle seg fornøyd? Blir man noen gang fornøyd? Hvordan håndterer man stress og press?
![]() |
#374 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Øh, det der var fryktelig enkelt. Mine dog ganske små kroppsissues henger rett og slett sammen med at jeg ikke på noen enkel måte finner klær som passer til meg. Det har lite eller ingenting med kritikk fra fortiden å gjøre. Da jeg som 12-åring gråtende måtte akseptere å kjøpe herresko fordi damesko kun gikk til maks 41, da var det ikke trygghet som var problemet. Problemet var at sko til damer og jenter stoppet på størrelse 41.
![]() |
#375 |
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerEkkoer av kritikk fra fortiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Epikur
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerSå koselig, Maverick.
![]() |
#378 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerÅpenbare kommentarer er selvsagt nåtid, men hvordan man forholder seg til en del kommentarer og hvordan man "kommenterer" seg selv kan ofte ha tett sammenheng med fortid og utvikling av selvbilde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Epikur
|
![]() Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommerArkana: Har du ikke?
![]() |
#380 |
Epikur
|
Å, det var klokt sagt, Fnatten!
![]() |
|
|