|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Frukt i matboksen
Jeg er helt enig. Jeg jobber selv i barnehage og har gjort det i mange år, men det har aldri falt meg inn at vi skulle samle inn matpakkene for å legge all maten på felles fat.
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
På samme måte som bleiene er hans, sinksalven, solkremen, skiftetøyet og utetøyet? Og ikke minst fordi når frukten antagelig er det eneste han spiser til dette måltidet så er det kanskje greit at denne frukten da forblir hans mens de andre spiser maten i sin matboks? Eller skal han da sitte og se på de andre spise og så dele sin mat etter måltidet når frukten deles ut? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du må bare rolle så mye du gidder. Jeg jobber heldigvis i en barnehage nå hvor vi har gratis felles bleier, gratis felles solkrem, gratis felles zinksalve, frukt som inngår i matpengene og jaggu kan vi ikke tilby lånetøy også. Det eneste barna har med av mat, er om de skal spise frokost. Takk & Lov!
|
|
|
#4 |
|
Kakemonster
|
Det høres flott ut, men jeg regner med at du også er fullt klar over at dette er unntaket. De fleste må ta med nesten alt det der selv. Det stiller seg litt annerledes da, syns jeg.
|
|
|
|
#5 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
De har felles solkrem i frøknas bhg også, men fordi jeg foretrekker en som er uten parfyme og som er kommet godt ut av det i tester, i motsetning til den barnehagen kjøper på rema 1000, så har hun med sin egen. Frøkna har også med seg matpakke innimellom til tross for at barnehagen stiller med to brødmåltider til dagen.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
I de fleste barnehagene i vår kommune får man dette, også frokost. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt i matboksenEn ting er å gjøre det med alle matboksene, men å bare gjøre det med dem som inneholder noe ekstra spennende blir vel litt drøyt?
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Frukt i matboksenBlir ikke det veldig styrete med allergier og sånt? De ansatte har vel neppe full kontroll på hvem som har melkefritt brød (jeg vet at de fleste kjøpebrød er melkefrie, men i disse dager baker jo alle gode mødre brødet sitt selv) eller eggefritt pålegg osv?
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt i matboksenHvis man er rusen så hjelper 86% sjokolade enda mindre enn druer eller gulrot med dip, altså.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Frukt i matboksenMen altså mobbing er fortsatt skikkelig dust uansett mening om matpakking og sånt?
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hm? Ja, altså, hvis du føler jeg mobbet Rine her, så får jeg beklage. Jeg er ikke spesielt mye frekkere enn hun pleier å være, og jeg antar hun tåler det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Frukt i matboksenNår er sjokoladen ikke godteri dvs hvor mange % kakao må den inneholde for å komme over i kategorien sunn mat?
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det kommer jo an på hvem du spør. Spør du meg? Jeg vil si at for meg er det rundt 70-80. Minst. Jo mørkere, jo bedre. Jeg synes 70 er godteri, men det er det for meg. Og så kommer det an på når blodsukkeret reagerer på det, altså når kroppen produserer insulin, og så kommer det an på mengden man inntar og hva man tar det sammen med. Balanse, altså. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Frukt i matboksenNår den smaken papp