|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#361 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Ja takk. Begge deler.
![]() |
![]() |
#362 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Det med jobb er viktig, ja. Jeg kunne jo lett fått samme type jobb på bygda, men tanken på å jobbe på samme skole som naboungene (og seinere egne unger) går, får jeg litt klaustrofobi av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Vi som bor på bygda har ikke kule jobber. Vi jobber på det lokale Samvirkelaget, hele gjengen. Bortsett fra de som er bønder, da |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Eg er forresten arkeolog - ansett som kult blant enkelte ? Sist redigert av Syrin : 31-03-10 kl 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Med min bakgrunn er det få attraktive jobber i små byer/bygder. Det samme gjelder for mannen min.
![]() |
![]() |
#368 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Bygda jeg bodde i besto av 1100 innbyggere, hadde butikk, frisør, blomsterbutikk, bensinstasjon, togstasjon, sagbruk og et stort helseforetak. Det ligger 6 km unna ett litt større tettsted, og halvtime unna en liten by. Jeg syns det ble for trangt, i tillegg til ekstremt kjedelig og med veldig dårlig miljø.
![]() |
#369 |
Stiv
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Tjorven: Jeg har samme utdannelse som deg (tror jeg). Selv om antall interessante jobber nok er større i Oslo, så betyr ikke det at jeg ikke har nok å velge i. Jeg har både jobbet i store internasjonale konsern, og jeg har fått lederjobb i en annen gate av bransjen. Og enda bor jeg ikke lenger unna enn at hvis jeg hadde vært villig til å ha en reisevei på ca 1 time + rushtidsforsinkelser, så hadde jeg hatt et enormt utvalg av jobber.
![]() |
![]() |
#370 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg føler vi bor perfekt. Vi har badevann, sjø, skog, mark og lekeområder rundt huset. og så har vi 12min med bil så er vi parkert i Bergen sentrum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg fikk litt lyst til å fortelle om det året jeg og familien min bodde i ei bygd utenfor Tromsø. Vi barna, som gikk i nedre del av småskolen elsket det. Vi lærte å melke geiter og kyr, hoppet i høyet på låven, og sloss om å få skrape kubæsjen ned hullet til fraukjelleren. Men bygdekulturen der var hel forferdelig. Alle visste alt om alle. Det ble slarvet og baktalt over en lav sko. Naboer ble uvenner, og det ble overført til neste generasjon. Jeg er veldig glad det ble med det året, som min mor kalte verdens lengste hyttetur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Ustabil
|
Ja, bortsett fra der hvor samvirkelaget er nedlagt, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|