Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke dress(er)?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-14, 15:55   #21
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.302
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Min erfaring er at PoP er mest slitesterke for gutter i aktiv lek.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-14, 16:50   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.910
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Min erfaring er at PoP er mest slitesterke for gutter i aktiv lek.

Jeg reklamerte på to POP dresser forrige sesong, sømmen i baken klarte seg ikke. Didrikson skal være sterk på rivestyrke og slitesterke.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 20:17   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.581
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Reima Kiddo, eller hva de heter. Har vært fornøyd med de også, ikke bare den Reima Tec+-saken.

Er Reima kiddo vanntette nok til skolebarn?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 20:48   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.693
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Europris sin har jeg god erfaring med fra jobb.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 21:01   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.581
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Europris sin har jeg god erfaring med fra jobb.

Takk. Tror jeg går og ser om de fremdeles har igjen. Han trenger den ikke før neste vinter, får neppe billigere enn den. Skal nok ikke brukes så mye, men kan være greit å ha en dress om vi får snø.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 21:04   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.665
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er Reima kiddo vanntette nok til skolebarn?

Vet ikke om skolebarn trenger mer vanntett enn barnehagebarn, men Kiddo er vanntett nok for min gutt i hvert fall. Har vært en temmelig våt vinter, og den har holdt bra.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 21:10   #27
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Har denne dressen til min minste. Stor og romslig i størrelsen. Vet ikke hvor slitesterk den er foreløpig, men den er vanntett i allefall. 10000mm i vannsøyle.http://www.stormberg.com/no/vennen-3...ategory1#20544

__________________
03,07, 10

Sist redigert av Anita72 : 31-01-15 kl 21:11. Årsak: glemte å legge ved lenke
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 21:31   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.581
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vet ikke om skolebarn trenger mer vanntett enn barnehagebarn, men Kiddo er vanntett nok for min gutt i hvert fall. Har vært en temmelig våt vinter, og den har holdt bra.

Nei, de gjør ikke det synes jeg. Hvor kjøpte du din? Tøff farge.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 21:32   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.581
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Har denne dressen til min minste. Stor og romslig i størrelsen. Vet ikke hvor slitesterk den er foreløpig, men den er vanntett i allefall. 10000mm i vannsøyle.http://www.stormberg.com/no/vennen-3...ategory1#20544

Tror han må ha 128 neste vinter, det har de ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 21:43   #30
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er Reima kiddo vanntette nok til skolebarn?

Det er de helt sikkert, var vanntett nok til barnehagebarn hvertfall.
Reima har salg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 21:52   #31
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tror han må ha 128 neste vinter, det har de ikke.

Min 2.klassing har en annen stormbergdress i str. 7 år, hun bruker klær i str. 134 nå. Dressen passer fint. Målte henne nå og hun er 131cm høy. Dressene til stormberg er generelt mye større i størrelsen enn andre merker har jeg inntrykk av. Denne har hun:<http://www.stormberg.com/no/barn-1-7...ess.html#19493

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 21:56   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.581
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det er de helt sikkert, var vanntett nok til barnehagebarn hvertfall.
Reima har salg.

Ja, de har jo det. Jeg har funnet reima kiddo til 550 på tilbud på nettet. Finner vel neppe dress billigere enn det. For alt jeg vet vil han ikke bruke dress neste år engang. Nå har vi noe snø/slaps/sludd og han bruker dress eller bukse/jakke på skolen, alt ettersom. Det er visst så og si ingen andre som bruker dress annet enn han og en til i klassen, men han bryr seg ikke.

Tipper dressen skal brukes noe hjemme bare så lite vits i å legge mye penger i den tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 22:05   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vet ikke om skolebarn trenger mer vanntett enn barnehagebarn, men Kiddo er vanntett nok for min gutt i hvert fall. Har vært en temmelig våt vinter, og den har holdt bra.

De to første skoleårene synes jeg kravene til uteklærne var nokså like som i barnehagen. Men nå i 4.-klasse merkes det blant annet godt at han sykler til skolen på fem minutter, i stedet for å gå i 35 minutt (eller mer, slik de stadig presterte de første skoleårene ). De leker også på en annen måte i friminuttene. Han hadde klart seg med klær som tåler mindre regn nå og har mindre slitestyrke nå.

(Vi har bare hatt en Kiddo-jakke, og den hadde ikke holdt til barnehagebruk her. Men vi bruker ikke gummiregntøy, så skalltøyet må være helt vanntett.)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 13:08   #34
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

De to første skoleårene synes jeg kravene til uteklærne var nokså like som i barnehagen. Men nå i 4.-klasse merkes det blant annet godt at han sykler til skolen på fem minutter, i stedet for å gå i 35 minutt (eller mer, slik de stadig presterte de første skoleårene ). De leker også på en annen måte i friminuttene. Han hadde klart seg med klær som tåler mindre regn nå og har mindre slitestyrke nå.

(Vi har bare hatt en Kiddo-jakke, og den hadde ikke holdt til barnehagebruk her. Men vi bruker ikke gummiregntøy, så skalltøyet må være helt vanntett.)

Veldig enig, i år er det nesten sånn at den vinterbuksa jeg kjøpte til fjerdeklassingen min var litt bortkastet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 14:57   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.581
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Veldig enig, i år er det nesten sånn at den vinterbuksa jeg kjøpte til fjerdeklassingen min var litt bortkastet.

Min 4. klassing har brukt sin vinterbukse endel, men det er fordi vi har hatt snø og slaps en stund også, i alle fall hele januar. Hennes skallbukse er uansett for liten, så dermed må hun bruke den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 11:41   #36
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min 4. klassing har brukt sin vinterbukse endel, men det er fordi vi har hatt snø og slaps en stund også, i alle fall hele januar. Hennes skallbukse er uansett for liten, så dermed må hun bruke den.

Min sønn bruker ikke utebukse i det hele tatt. Jeg regner med at han blir å bruke den om det blir såpass snø at det blir skidag på skolen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 11:56   #37
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Min.3klassing bruker utebukse, han har fått klar beskjed om at den skal brukes. Brukte han ikke den, måtte han ha på ullstilongs. Da var valget lett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 12:10   #38
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Min.3klassing bruker utebukse, han har fått klar beskjed om at den skal brukes. Brukte han ikke den, måtte han ha på ullstilongs. Da var valget lett.

Det får min beskjed om også. Hjelper det? Nope. Og for min del tenker jeg at så lenge han er en frisk unge så er det ingen kamp jeg orker å ta.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 12:17   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.085
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Min fjerdeklassing bruker utebukse mye. De er ute og leker hver helg. I tillegg bruker han den på skolen. Jeg ser en del andre dropper den på skolen, men storebror liker å leke og liker ikke å være våt og kald.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 12:47   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.581
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke dress(er)?

Det ble en ludo vinterdress til yngste til neste år. Den duger helt sikkert. 399 på salg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no