Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor variert liker du å spise?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor variert spiser du?
Jeg spiser variert og er veldig glad i mat 65 60,75%
Jeg spiser variert, men er ikke spesielt opptatt av mat 10 9,35%
Jeg spiser lite variert og er veldig glad i mat 18 16,82%
Jeg spiser lite variert, men er ikke spesielt opptatt av mat 11 10,28%
Annet 3 2,80%
Deltakere: 107. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-11, 11:58   #21
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg liker å spise variert mat og elsker mat, men pga tre übersære unger blir det dessverre ikke så mye variasjon i hverdagen.

  Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:07   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg er veldig glad i mat (kanskje litt for glad i mat ) og veldig glad i å variere mat. Vi spiser mye forskjellig og har nå i en periode hatt middagsabonnement, nettopp for å få nye ideer og innspill. Det er stort sett meg som finner på og lager mat og heldgvis har jeg en mann som spiser alt (utenom fiskeboller) og barn som spiser veldig variert.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:07   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.906
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg elsker mat, og må ha en del variasjon på middagen. Men jeg er urkonservativ på frokosten og matpakkelunsjen min. :en med skinke og en med blåmuggost:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:44   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.691
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg er ekstrem. Om jeg hadde "kunnet velge" (altså at det ikke hadde betydning for noe som helst), hadde jeg kun spist ristet grovbrød med hvitost og agurk til frokost/lunsj, og en særdeles enkel gryterett bestående av ris, kjøttdeig, tomatpuré, løk, gulrot og kål til middag. Det har nok sammenheng med at jeg har et veldig forstyrret forhold til mat, da er det enkelt å spise det samme hver dag og jeg har full kontroll. Det finnes ingenting jeg synes smaker spesielt godt.

Jeg spiser dog veldig variert, fordi det er viktig for meg å gjøre alt i verden for at ungen skal få et godt forhold til mat.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:47   #25
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg spiser variertish og er veldig matglad. Bortsett fra frokosten som alltid er knekkebrød med makrell i tomat, kaffe med melk og omega 3-tabletter. (Men det er fordi jeg ikke er spesielt sulten om morgenen og spiser bare for å komme i gang. Da kan jeg like gjerne spise noe som jeg uansett burde ha i meg nok av. Og morgenkaffen min får du aldri. ALDRI, sier jeg.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:56   #26
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Det er noen ting jeg vender tilbake til. Knekkebrød med smør og ost for eksempel men det hender jeg går lei av det også, og spiser Noe Helt Annet til frokost. Både frukt, middager og kornmat blir ganske variert her i huset, men grønnsakene er jeg dårlige på å variere. Det er som regel det samme utvalget hele tiden: brokkoli/blomkål (spørs hva som er billigst når det blir handlet), løk, gulrot, stangselleri, chili, paprika og hvitløk. Men det går jo an å gjøre myyyyye forskjellig med dette her, føler ikke akkurat at jeg er ferdig med favorittgrønten min

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:09   #27
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg er veldig glad i mat, men varierer ikke så mye. Til frokost er det 1-2 skiver med jalapenoost. Uten smør og osten kan heller ikke smøres utover.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:13   #28
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.021
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg blir lett matlei, så jeg spiser variert. Brød til frokost en dag, yoghurt og frukt en dag, havregryn en dag og så videre. Jeg er opptatt av mat, men ikke spesielt glad i mat (var det forståelig?). Jeg tror jeg blir så fort matlei fordi jeg ikke er så glad i mat, og det er derfor jeg varierer så mye og er opptatt av mat.

Hvordan definerer du glad i mat, forresten? Det er mulig jeg misforstår alternativene.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:25   #29
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg er sånn som spiser det samme igjen og igjen. Fint med trygg mat som smaker ok, er ok sunn og som man blir ok mett av uten magetrøbbel.

Har spist havregryn til frokost hver morgen i mange år nå, og hvis vi feks er på tur og jeg ikke spiser det er det liksom litt feil? Ellers går det mye i knekkebrød med ost, og skinke og ost på skiver/rundstykker også.

Prøver å variere på middagen, vi har vel en ca 25 middagsretter vi varierer på, og prøver kanskje noe nytt en gang i måneden eller litt sjeldnere. Men verken jeg eller min mann er så glade i lage mat, og jeg er ikke så glad i å spise nye ting heller, så det begrenser seg litt hvor spennende vi er der.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 14:21   #30
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.090
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg liker å spise variert og er nok litt mer enn middels opptatt av mat. Både å lage den og spise den.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 15:03   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.086
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg er veldig glad i og interessert i mat, og spiser variert. Mer variert enn for noen år siden, primært av helsehensyn, men nå har det blitt sånn at jeg trives best med det. Varierer ikke veldig mye på frokost, men mer på lunsj og middag.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 16:55   #32
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.660
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg er glad i mat og liker å spise variert. Men jeg blir litt lei av å lage maten, mulig jeg må prøve å få til at min neste mann er en som lager mat innimellom.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 18:13   #33
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Periodespiser her og, men for frokosten kan periodene være lange, flere år.

Svarte er glad i mat og spiser lite variert.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 18:41   #34
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Veldig glad i mat og spiser variert.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 00:05   #35
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg spiser variert og er veldig glad i mat - og det vises for å si det sånn

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 12-06-11 kl 08:55. Årsak: skrivefeil
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 07:29   #36
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.556
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Når det gjelder pålegg, så spiser jeg de samme type påleggene, sjelden jeg prøver noe nytt. Jeg er ikke så veldig glad i pålegg egentlig. Jeg er litt periodespiser, en periode er det kokt egg, så er det servelat, så leverpostei, så ost og tilbake til egg.

Middagen kan gjerne være variert, for jeg blir fort matlei, men jeg er ikke så glad i å lage mat, så det blir gjerne det samme.(altså av det utvalget jeg syns er greit å lage.)

Jeg liker mat.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 08:57   #37
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg stemte at jeg liker å spise variert og at jeg er glad i mat. Men akkurat på frokost er jeg lite krativ, der går det i havregryn med diverse tilbehør.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 09:31   #38
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.436
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg er glad i mat og spiser forholdsvis variert. Men frokosten blir som oftest knekkebrød med gulost/smøreost/leverpostei.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 10:05   #39
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Absolutt variert. I første omgang er det viktig å variere mellom fisk, kylling, kjøtt og kjøttdeig/pølse i løpet av veka. Dernest har vi fleire ulike variantar innan dei ulike matsortane som vi varierer i.

Med brødmat er eg meir fast - der går det i visse påleggstypar i periodar. Eg fell alltid tilbake til kvitøst med paprika. Ungane er også slik, særlig minstemann som er fiksert på bran flakes i fleire veker, for så å bytte til Skyr, og deretter kun rista brød med smør.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 10:13   #40
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor variert liker du å spise?

Jeg er sesongspiser på middagsfronten, jeg spiser asparges om våren, lapskaus om høsten osv. Jeg har lyst på ting som er i sesong og tilsvarende ikke lyst på vårgrønnsaker om høsten eller kraftig kjøttsuppe om sommeren.

På påleggsfronten er jeg variert, jeg spiser alt mulig på skiven. Men hvis jeg virkelig skal se inn i dypet av min sjel så er det gulost, leverpostei og makrell i tomat som er det jeg alltid har lyst på og som jeg alltid vender tilbake til. Og så skal det være veldig grovt brød i tynne skiver, wasa husman, ryvita eller finn crisp.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no