|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hvor variert spiser du? | |||
Jeg spiser variert og er veldig glad i mat |
![]() ![]() ![]() ![]() |
65 | 60,75% |
Jeg spiser variert, men er ikke spesielt opptatt av mat |
10 | 9,35% |
Jeg spiser lite variert og er veldig glad i mat |
18 | 16,82% |
Jeg spiser lite variert, men er ikke spesielt opptatt av mat |
11 | 10,28% |
Annet |
3 | 2,80% |
Deltakere: 107. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Hvor variert liker du å spise?Er det noe jeg blir forundret over så er det folk (les: feks mannen min) som kan spise det samme hver dag og like det like godt hver dag. Jeg er periodespiser, slik at jeg spiser gjerne det samme til frokost i et par uker, men hadde jeg måtte spise det samme i årevis så hadde jeg sultestreiket!
![]() |
#3 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Jeg liker å variere middager, hvis ikke blir jeg matlei. Brødskiver med hvitost, brunost eller leverpostei blir jeg tydeligvis aldri lei - det har jeg spist siden jeg var jentunge. Det samme hver dag. To skiver til frokost, lunsj og kvelds. 95% av dagene har jeg ett av de tre påleggene. Brunost vanligvis til kvelds bare, hvitost og leverpostei til frokost/lunsj. Flesker til med paprika og agurk som tilbehør |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Frokost og lunsj er jeg periodespiser. I hvert fall lunsj på jobben. Eneste grunn til å bytte pålegg er fordi kollegaer mobber meg. Nå har jeg sjokkert kollegaer med å gå over på salat. Det varer vel tilsvarende lenge. Et halvt år med salat og så blir det sikkert et halvt år med knekkebrød og leverpostei og skinke/egg igjen.
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Darth: Du er en sånn mystisk (les: uforståelig) person for meg. Jeg innser dog at dette må være den mest praktiske kombinasjonen.
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Det er vanskelig å svare på. Jeg spiser som oftest den samme hverdagsfrokosten år ut og år inn - for tida havre- eller rugfras. Til lunsj på jobb får vi rundstykker tre ganger i uka, og der er jeg vanskelig. Jeg er lite glad i brødmat, og spiser nesten bare brunost, skinke, egg eller syltetøy. Salat ved siden av. Til middag har vi en hel rekke (hovedsakelig traurige) retter som rulleres. Fredag eller lørdag kveld er det som regel sushi eller salmalaks i en eller annen variant.
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Middagen må være variert. Når det gjelder frokost og lunsj så er nok ikke variasjonen like stor. Jeg er veldig glad i mat.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Jeg spiser variert og elsker mat |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?
Jeg gikk på Grete Roede for to år siden, og da var kostholdet mitt perfekt i forhold til å regne ut og sånt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Jeg elsker mat, men spiser nok mye det samme fra uke til uke. Jeg velger kjapt og lettvint fremfor eksotisk og spennende. Jeg sørger dog for et variert kosthold helhetlig slik at jeg får i meg det jeg trenger av næringsstoffer. Jeg har som regel stålkontroll på hva de forskjellige tingene jeg spiser inneholder kalorimessig og ernæringsmessig.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Frokosten kan være den samme over lang tid. Det siste halve året har jeg spist havregrøt til frokost, og synes det er greit. Så slipper jeg å tenke så mye på morgenkvisten.
![]() |
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Jeg spiser ekstremt variert på middagsfronten. Har knapt hatt samme middag to ganger på 1,5 år - MEN det er ikke min fortjeneste, det er gubben som lager middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Jeg spiser lite variert og er veldig glad i mat
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Frokost og lunsj er jeg absolutt periodespiser. Kveldsmat også egentlig.
![]() |
#15 |
er her
|
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Jeg er periodespiser og glad i mat, men spiser også variert selv om enkelte middager går igjen, fordi jeg liker de og sjelden blir lei. Jeg kunne ikke spist samme middagsmat flere dager på rad, da hadde jeg blitt lei. Men kan spise f.eks samme middag en dag i uka over mange år uten at det er noe problem.
![]() |
#16 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Er veldig periodespiser. Grusomt matlei, og sliter med å finne motivasjon til å prøve spennende retter som sikkert ville ha gitt meg mersmak til å fortsette, så det blir liksom samme gamle. Og finner jeg en ny rett som faller i smak blir den ofte gjentatt litt mer enn den burde en periode.
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Jeg er veldig glad i mat, og liker å lage mye forskjellig og prøve nye ting. Men hverdagsfrokosten min er stort sett alltid to rugsprø med norvegia og paprika, når det gjelder frokost og pålegg er jeg ganske treig. Kjøttpålegg får jeg lyst på sånn ca tre ganger i året. Syltetøy litt oftere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Jeg er glad i mat, (som i at jeg har grei matlyst) men er egentlig ikke veldig interessert i det. Spiser egentlig lite variert. Mye knekkebrød med ost, egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Hvis jeg bare har meg selv å tenke på (som når barna er hos pappaen sin) spiser jeg havregryn med melk eller salat. Jeg er ikke glad i mat og skulle helst klart meg uten. Når barna er hos meg varierer jeg selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor variert liker du å spise?Jeg liker å spise veldig variert når det gjelder middagsmat. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|