Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Nintendo: DSi XL eller DS Lite til fireåring?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 12:06   #21
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nintendo: DSi XL eller DS Lite til fireåring?

Ja vi har en drøss etter tvillingene

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ok, takk. det er ikke noe savn å ikke kunne det, kjenner jeg, når vi ikke visste hva det var engang. Er det kanskje sånn at dere har slike gamle spill liggende etter eldre barn, da, siden det er så genialt?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:15   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

I overgangen mellom DS og DSi ble det innmari vanskelig å få den der lille brikken med alle spillene på til å funke. :bidrar:

Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:16   #23
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh akkurat en sånn tråd hadde jeg tenkt å starte.
Men er ikke noe klokere gitt.
Så Spaceworld hadde DS Lite til 899,- og da grønn som nok storebror ønsker seg.
Men ikke noe poeng å kjøpe noe som er på vei ut heller, eller?

Sist redigert av star : 14-09-10 kl 12:58.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:49   #24
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

I overgangen mellom DS og DSi ble det innmari vanskelig å få den der lille brikken med alle spillene på til å funke. :bidrar:

Det er fordi DSi har skikkelig kopisperre i forhold til DS/lite

Gammel 14-09-10, 13:14   #25
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

huff, jeg har vel neppe vært i en tråd hvor jeg har følt meg dummere, men igjen: Hæ? liten brikke? Hva er det dere prater om?
Vi kjøpte ds'en, kjøpte spill, og snupsen putter inn det spillet hun vil spille, mer tanker har jeg igrunn ikke gjort meg om den ds'en.... :dommere:

Gammel 14-09-10, 14:44   #26
Mayamor
Fullverdig medlem

Mayamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Mayamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Alle våre 4 barn har hver sin Ds Lite. De er fra 4 til 10 år gamle og de er storfornøyde med den.

Gammel 14-09-10, 18:04   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

huff, jeg har vel neppe vært i en tråd hvor jeg har følt meg dummere, men igjen: Hæ? liten brikke? Hva er det dere prater om?
Vi kjøpte ds'en, kjøpte spill, og snupsen putter inn det spillet hun vil spille, mer tanker har jeg igrunn ikke gjort meg om den ds'en.... :dommere:

Joa. Det går fint. Det er den lille dingsen man setter inn med de kopierte spillene som søren ikke er til å få i gang på DSi.

Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 18:10   #28
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Joa. Det går fint. Det er den lille dingsen man setter inn med de kopierte spillene som søren ikke er til å få i gang på DSi.

ah, vi har ingen kopierte spill, og ingen dings...

Gammel 14-09-10, 18:13   #29
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Tror man må ha egent DSi brikke, for på vår DSi funker brikken så bare det.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 18:14   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

TurboTrollet fikk xl etter at hans DsLite gikk i tusen knas (ikke hans skyld). Den store skjermen er fantastisk mye bedre enn Storesøsters lille Ds-skjerm. Men til en fireåring ville jeg kanskje ha sett på økonomien, og satset på en Ds Lite i stedet, siden de blir utsatt for ganske hard behandling, og ikke nødvendigvis varer så fryktelig lenge.

Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 18:16   #31
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke valgt hvertfall. En fireåring har små hender og jeg innbiller meg at XL kan bli litt stor.
Begge her har DSi og er storfornøyde.

Og kopierte spill? Kan man kopierer DS spill? Fortell.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 18:53   #32
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Man tar f.eks en slik http://www.nordicimport.com/butikk/i...oducts_id=1413 også søker man på DS rooms på hvilken som helst torrent side.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 18:54   #33
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte DS Lite til femåringen etter mye resarch. Super Mario er spillet som må være med har jeg skjønt, det er det alle barna spiller.

Ellers kjøpte jeg med idiotforsikringen til Elkjøp. Som forhandleren sa, helt uoppfordret faktisk; så lenge du fysisk har spillkonsollen, men den ikke virker fordi lillesøster slapp den ned i do eller noe, så får du en ny. Hvis Lite da har utgått, får du neste generasjon i stedet.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:14   #34
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppdatering: Jeg spurte fireåringen om han ønsket seg sånn som har kamera eller sånn som har grønn farge og da sa han "Kamera!" Kompisen i barnehagen som har DS fra før av har også med kamera. Så da blir det DSi og ikke Lite.

Gammel 14-09-10, 21:06   #35
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nintendo Ds lite, perfekt som første spillkonsoll Den nyeste versjonen av dette har vel kamera også.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:31   #36
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Jepp, og den heter DSi.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 07:29   #37
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Man tar f.eks en slik http://www.nordicimport.com/butikk/i...oducts_id=1413 også søker man på DS rooms på hvilken som helst torrent side.

Med fare for å okkuperer tråden; kan man ta backup av spillene også? Og hvordan gjør man det? Altså overfører man de spillene man har til en slik brikke?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 08:58   #38
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

ah, vi har ingen kopierte spill, og ingen dings...

Nei, vi støtter ikke opp om piratkopiering her i huset heller, kun kjøper kun originale spill.

Gammel 15-09-10, 09:12   #39
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

:abonnerer:

Knerten skal få DS i 3-årspresang. For ham er det tydeligvis viktigst at den er blå og har Mario-spill. Kan man spille med venner/søsken som har DS Lite når man har DSi?

Det kan man, for mine to linker som bare det. Storebror har DSi og lillebror DS Lite.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08.