|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?
Ikke av og til nei. Men jeg synes det er viktig at det ikke skal være eneste måte å belønne seg på. Jeg tror ikke jeg har noe problematisk forhold til mat, men får lett såffakilo om jeg i tyngre perioder skal drive og belønne meg selv i form av mat og snop hele tiden. Jeg skulle ønske jeg selv ikke hadde så sterk kobling mellom belønning og mat og derfor så er jeg obs på å prøve å ikke videreføre dette.
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Amen!
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg er hverken eller føler jeg.
|
|
|
#4 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?For all del, jeg sitter jo ikke her og spiser vond mat. Vi lager selvsagt mat vi liker og som forhåpentligvis smaker bra. Jeg mangler imidlertid det lille ekstra. Jeg abonnerer f.eks på et matblad, som et ledd i å bli mer inspirert, lære litt og utvide reportoaret. Jeg har til dags dato ikke prøvd en eneste av rettene, jeg blar forbi og tenker "næææ ..." ,men liker veldig godt å se på de to sidene med kopper, kar, utstyr og stæsj. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Som ekte hedonist kan jeg bare underskrive det Glitter skriver her.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg er flinkere i hodet mitt enn i praksis jeg og gitt. Jeg har ei bok som jeg limer inn utklipp fra blader og sånn, oppskrifter jeg synes virker spennende. Men jeg bruker de sjelden. Jeg prøver ofte ut nye ting når jeg har klubb og sånn. For da synes jeg det er litt morsomt å prøve noe nytt, men jeg er ikke så flink i hverdagen.
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg tenker at dette ikke gjelder bare mat. Jeg synes alle situasjoner i liver blir bedre hvis man gjør ting ordentlig - gjør litt ut av det og ikke bare haster og får ting unna.
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?For meg er ikke maten det viktigste når det gjelder sånn kos, det er mer å være sammen, kose seg rundt middagsbordet og la skravla gå. Om maten er god er jo det en bonus, men jeg kunne godt tatt en pille jeg, så lenge jeg fikk sitte å skravle litt etterpå |
|
|
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg er veldig glad i at vi planlegger og lager maten sammen. Bruker tid på middagslister, lar alle få være med å få inn sine favoritter med jevne mellomrom selv om det er jeg som har overoppsynet med at helheten blir balansert. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Det Glitter og Esme sa. Og så er jeg litt enig med Mjau. Jeg spiser ikke mye mat som jeg egentlig synes bare er halvgodt. Eller jeg gjorde ikke det før, men jeg vet jeg bruker mer halvfabrikat nå enn da jeg var fersk aleneboer.
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg er veldig glad i god mat, og synes også at det å spise sammen er en koselige opplevelse. Familien samles ved middagbordet, har fokus på hverandre og snakker sammen. Men det var kanskje ikke det du spurte om?
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Men betyr det at den maten dere spiser til middag (dere som aldri spiser noe halvgodt) alltid er
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg lager middag hver dag som i hvert fall noen av familiemedlemmene synes er
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nå er ikke god mat nødvendigvis synonymt med at det er supersunt og avansert å lage. Det viktigste for meg er stor variasjon og mat som ikke bare smaker salt, slik jeg synes mye halvfabrikata gjør.
|
|
|
#15 |
|
Dårlig husmor
|
Jeg synes at Zoë sier det bra. Vi skal spise og da kan vi velge om det skal være noe vi gjør til en hyggelig stund eller ikke. Jeg er opptatt både av at maten skal være god og at det skal være hygge rundt det å sitte sammen. At maten skal være god betyr ikke at det alltid er luksusmat, men at man gjør seg litt flid. Vi spiser gjerne fiskepinner, men vi lager godt tilbehør og dekker bordet hyggelig da også. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Mat er hygge og kos. Først og fremst fordi det er da vi har tid til å sette oss rolig ned og prate sammen. I hverdagen bruker vi det veldig aktivt til å utveksle erfaringer fra dagene våre i hhv. jobb og barnehage. Maten må jo være god, hvis ikke blir det jo bare misnøye.
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg er lidenskapelig og nerdete opptatt av god mat, og blir sur og deppa av likegyldig vomfyll (selv om det skulle være sunt!). Men i likhet med en del andre ting jeg også er lidenskapelig og nerdete opptatt av, forventer jeg jo ikke at alle andre skal være like gale.
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Hasselnøtt: du og jeg er visst veldig forskjellige når det kommer til å mat. Jeg kan bli helt euforisk over god mat. Og hvis man inkluderer en restaurantopplevelse med god service og utsøkt vin til, så er jeg hensatt til himmelen.
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg tenker whatever works for your family, ikke bare you. Av og til skulle jeg ønske at jeg greide å spise en kebab eller posesuppe når tiden er knapp og blodsukkeret lavt, men jeg brekker meg nesten. Da går jeg heller sulten og er sur som bare det.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg tilhører dem som er veldig opptatt av at maten skal være god i tillegg til at den som oftest er sunn. Jeg har mange begrensninger på hva jeg kan spise, og derfor har jeg blitt ekstra opptatt av at det jeg kan ha skal være godt. Ikke superfancy eller noe som tar lang tid å lage nødvendigvis, men god. Hva andre måtte føle rundt det er jeg ikke opptatt av, men jeg er veldig glad for å ha funnet en mann som blir like |
|
|
|
![]() |
|
|