|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneSom sagt, Iset, så mente jeg slett ikke å le av deg. Jeg beklager om det hørtes sånn ut.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneOg samtidig så er det jo litt morsomt/komisk/tragisk at homofili er noe man må "ta opp", i stedet for at det bare er sånn. Og jeg synes det er vittig (evt. tragikomisk) å illustrere det absurde i akkurat det ved å si, som shute sa, at man skal "ta opp" heterofili som et tema i familien. (Poden visste for øvrig ikke hva heterofili var heller, før vi snakket om det, så jeg kunne like gjerne sagt at det var det vi diskuterte. Men det ville strengt tatt bli en tilsnikelse, siden det var regnbueavataren som var utgansgpunktet.)
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneSmiley'er kan være skumle, tydeligvis. Greit å få oppklart.
|
|
|
#4 |
|
50 & somewhat fab
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneJoda, men jeg synes i hvert fall det er vanskelig å få ungene skikkelig i tale når det er jeg som tar initiativet. Det har en tendens til å gå inn det ene øret og ut det andre da. Når de spør er de mye mer interessert i det jeg har å si.
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatarene
Jepp, samme her.
|
|
|
#6 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneBarna tar homofili veldig naturlig, synes jeg. I podens klasse er det ei jente med to mødre og barna fikk info om det i første klasse. Da var de litt sånn, "Ja, ok :leker videre: .
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er ingen av barna rundt oss som har reagert heller, hverken i gata eller i barnehagen.
|
|
|
|
#8 |
|
50 & somewhat fab
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneHos oss har de største "problemene" vært knyttet til religion, etter noen episoder i 1. klasse med en av de beste venninnene til Frøkna, som kommer fra et aktivt kristent hjem og hadde store problemer med å akseptere det når Frøkna sa at hun ikke trodde på Gud. Derfor har det blitt mye prat om toleranse; å akseptere at det vi mener er sant ikke trenger å være sant for andre, og at det er helt greit. Jeg var ganske frustrert ei stund da toleransen så ut til å bare gå en vei og var i ferd med å ta det opp med foreldrene, men så ble dette tema på skolen og da gikk det seg til.
|
|
|
#9 |
|
Audacious
|
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneHer har det sjelden vært tema, ettersom fire av de voksenpersonene utenom familien ungene er mest knyttet til er lesbiske, og tre av de andre barnevaktene er det. Da blir det liksom ikke noe som diskuteres, det bare er sånn. Bortsett fra et obligatorisk spørsmål om hvordan jenter har sex, så klart, når niåringen først var i det nysgjerrige hjørnet.
|
|
|
#10 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
...sier du at vi ikke kommer unna med bare å forklare at vi lager barn hos legen?
|
|
|
#11 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneSå reklamen for noen dager siden, og synes det er et flott initiativ. Derav den skjeve, schtøgge heimesnekra regnbuen i avataren :bidrar:
|
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Den der ryker når de forstår at sex ikke bare er for å lage barn.
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneJeg er for lat til å skifte til regnbueavatar. Men har slengt ut lenka til bloggen på facebook. Vet at noen har godt av å lese, mens andre vil sette pris på at jeg bryr meg. Andre igjen vil vel "tenke sitt", men sånn er det nå med ei brokete venneliste.
|
|
|
#14 |
|
Helt konge
|
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneVi har snakket om homofili. Det har falt seg naturlig da vi har venner med kjærester av samme kjønn, vi har vært i homofilt bryllup og deltatt i homoparaden flere ganger. Jentene er ikke spesielt opptatt av det, da de ikke synes det er noe spennede eller spesielt anderledes all den tid de er vokst opp med våre venner. Sist redigert av Heiko : 10-10-10 kl 22:42. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneMazungen har homofil fadder som akkurat giftet seg. Nå bor de i England og det er en stund siden hun traff dem, men det ble nevnt at de giftet seg og hun har sett bilder. Det er et ikke tema |
|
|
|
|
|
#16 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneI dagens Savage Love åpner med et brev fra en leser som er vonbroten over at Savage beskylder kristne for å fremme homohat og mobbing som fører til selvmord. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Mother of Dragons
|
Veldig veldig bra svar. Fuck their feelings.
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneKjempefint prosjekt! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatareneDet kan jo være et godt påskudd for å introdusere barna for de noe kjønnsstereotypiforvrengende tekstene til Stephin Merritt, kristine.
|
|
|
#20 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatarenePresident Obama har spilt inn en video til It Gets Better: |
|
|
|
![]() |
|
|