Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ut og gå med alle sammen

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-10, 21:15   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

I år skal vi ikke gå, og ikke er vi hjemme heller. Har gått 4 av de siste 5 årene.
Men vi går sikkert neste år.

Gammel 14-10-10, 21:25   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke gått siden jeg var barn. Kanskje jeg rett og slett skal ta med eldste sønn og gå i år.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 23:26   #3
kjerstisin
Aktiv

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
kjerstisin er litt kul
Standard

Hadde vi bodd i Norge skulle jeg nok fulgt oppfordringen. Gikk sist gang da jeg var seks mnd på vei med tvillingene...

kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 00:00   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er dårlig på å gå, men veldig god på å putte penger på bøsse.

Gammel 15-10-10, 00:07   #5
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Godt poeng, Smilefjes!

Meld dere på ved å sende SMS med TVA til 2080 eller å ringe 02025. Eller fyll ut dette skjemaet. Og husk: Det er mulig å både gå med bøsse og gi selv.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 00:19   #6
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Vi skal ikke gå i år, men om et par år skal vi melde oss som bøssebærere. Jeg tror ikke jeg får med treåringen min på en sånn runde akkurat i år.

Gammel 15-10-10, 00:22   #7
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det 3dje klasse på skolen som har ansvar for å være bøssebærerer, så i år skal vi ut igjen.

Gammel 24-10-10, 12:00   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har ikke meldt meg i år, men har gått mange andre år. I år har jeg ikke overskudd. Penger er klare for å puttes i bøssa da.

Men har dere sett den facebookstatusen som verserer:
Med tanke på helgens innsamling: Er du klar over at her i landet har vi barn som går til sengs uten å spise! Eldre går uten medisin, sykehjemsplass, og behandling. Psykisk syke uten behandling. Mens vi donerer milliarder av kroner til andre land,i stedet for å hjelpe våre ......egne først.....! 99% av dere vil ikke ha mot til å kopiere og bruke denne teksten !!!!!! Tør du?

Alle som skriver noe slikt skal få en fiskedask eller ti fra meg.

Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:13   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg har ikke meldt meg i år, men har gått mange andre år. I år har jeg ikke overskudd. Penger er klare for å puttes i bøssa da.

Men har dere sett den facebookstatusen som verserer:
Med tanke på helgens innsamling: Er du klar over at her i landet har vi barn som går til sengs uten å spise! Eldre går uten medisin, sykehjemsplass, og behandling. Psykisk syke uten behandling. Mens vi donerer milliarder av kroner til andre land,i stedet for å hjelpe våre ......egne først.....! 99% av dere vil ikke ha mot til å kopiere og bruke denne teksten !!!!!! Tør du?

Alle som skriver noe slikt skal få en fiskedask eller ti fra meg.

Jeg kan slå fast at det er mer vett enn mangel på mot som hindrer meg i å både mene og ytre det der.

Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:00   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder meg hjemme i år - med kontantene klare.

God tur, alle flinke bøssebærere!

(Og jeg priser meg lykkelig over at ikke en av mine venner, som jeg har sett, har hatt den idiotiske FB-statusen du nevner FoF. )

Gammel 24-10-10, 12:02   #11
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg og storesøster skal være bøssebærere for første gang i år- vi gleder oss!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:35   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg blir kvalm og flau når jeg ser den meldingen som verserer på fb akkurat nå.. det lukter litt frp.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:37   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

jeg blir kvalm og flau når jeg ser den meldingen som verserer på fb akkurat nå.. det lukter litt frp.

Den om at man har sultne unger i norge? Mener jeg leste noe om den en eller annen annen plass. Har ikke sett den selv

Noe man faktisk har.

Jeg får sikkert mange rødprikker men bryr meg ikke
Jeg har sluttet å gi til uhjelp osv for nesten ingen ting av pengene som kommer frem og vi har faktisk en del fatigdom i norge. Så hva men å hjelpe de før man hjelper resten av verden hvert år?

Gammel 24-10-10, 14:38   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Den om at man har sultne unger i norge?

Noe man faktisk har.

Jeg har sluttet å gi til uhjelp osv for nesten ingen ting av pengene som kommer frem og vi har faktisk en del fatigdom i norge. Så hva men å hjelpe de før man hjelper resten av verden hver år?

Hva med å greie å ha to tanker i hodet samtidig og hjelpe begge steder? Og å hjelpe der hjelpen faktisk kommer frem? Noe den faktisk gjør i veldig mange organisasjoner.

Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:41   #15
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hva med å greie å ha to tanker i hodet samtidig og hjelpe begge steder? Og å hjelpe der hjelpen faktisk kommer frem? Noe den faktisk gjør i veldig mange organisasjoner.

Det har vært uhjelps ting i mange år og år etter år har det kommet frem at eks 100 000 av flere millioner er kommet frem ,resten er brukt på "skjit"
Har gitt før men føler at det er å kaste penger ut vindu.
Dessuten bor vi på en plass der det aldri kommer noen innsamlere for det om det er godt over 500 stykker her oppe på fjelltoppen.
Ikke har jeg rå å strø om meg med penger nå.

Jeg støtter norske organisasjoner som faktisk hjelper folk i norge.

Gammel 24-10-10, 14:55   #16
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sluttet å gi til uhjelp osv for nesten ingen ting av pengene som kommer frem og vi har faktisk en del fatigdom i norge. Så hva men å hjelpe de før man hjelper resten av verden hvert år?

Dette er to ganske forskjellige momenter.

1) "Nesten ingen ting av pengene kommer fram". Dette er en sannhet med store modifikasjoner. Det varierer veldig fra organisasjon til organisasjon, og innad i organisasjonene fra prosjekt til prosjekt. Og joda, det finnes organisasjoner hvor praktisk talt ingenting går bort på administrasjon, fordi dette gjøres av folk som jobber frivillig. Eller hvor man bruker allerede etablerte kanaler, knytter det opp til annen bistand osv. Dersom du faktisk er opptatt av at pengene når fram kan du gjøre litt research her, eller spørre noen som har peiling.

2) "Det er fattige folk i Norge". Jada. Det er det. Men det er likevel svært få barn i Norge uten skolegang. Mødre som opplever at babyene deres dør av noe så enkelt som diaré. Folk som blir jaget på flukt. Kvinner som dør i fødsel pga. mangel på helsepersonell. Lista er dessverre nærmest uendelig. Nøyaktig hvor høy levestandard mener du folk i Norge må ha før vi bør gi nødhjelp? Og hvorfor i all verden skal noe så tilfeldig som en nasjonalstats grenser også være en grense for empati og solidaritet?

Gammel 24-10-10, 15:05   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

1) "Nesten ingen ting av pengene kommer fram". Dette er en sannhet med store modifikasjoner. Det varierer veldig fra organisasjon til organisasjon, og innad i organisasjonene fra prosjekt til prosjekt. Og joda, det finnes organisasjoner hvor praktisk talt ingenting går bort på administrasjon, fordi dette gjøres av folk som jobber frivillig. Eller hvor man bruker allerede etablerte kanaler, knytter det opp til annen bistand osv. Dersom du faktisk er opptatt av at pengene når fram kan du gjøre litt research her, eller spørre noen som har peiling.

2) "Det er fattige folk i Norge". Jada. Det er det. Men det er likevel svært få barn i Norge uten skolegang. Mødre som opplever at babyene deres dør av noe så enkelt som diaré. Folk som blir jaget på flukt. Kvinner som dør i fødsel pga. mangel på helsepersonell. Lista er dessverre nærmest uendelig. Nøyaktig hvor høy levestandard mener du folk i Norge må ha før vi bør gi nødhjelp? Og hvorfor i all verden skal noe så tilfeldig som en nasjonalstats grenser også være en grense for empati og solidaritet?

Der skrev Acsa det jeg sleit med å si noe om uten å bli veldig ufin.

Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 15:29   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amen!

Gammel 24-10-10, 17:55   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her hadde jeg gitt mange grønnprikker hvis jeg kunne.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:09   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den om at man har sultne unger i norge? Mener jeg leste noe om den en eller annen annen plass. Har ikke sett den selv

Noe man faktisk har.

Du gir så det svir til bymisjonen, fattighuset og andre som hjelper norske, fattige barn, da, tenker jeg?

Noe sier meg at det ikke er ekstremt stor korrelasjon mellom folk som sier "det finnes fattige barn i Norge også" og de som faktisk GJØR noe for å hjelpe stakkars, fattige barn i Norge...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.