|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkattelisterJeg gjorde da det var nytt, nå gidder jeg ikke. Jeg er ikke interessert og egentlig imot hele greia. Hvorfor liksom? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Shake it out!
|
Sv: Skattelister
|
|
|
#24 |
|
Off the map.
|
Sv: SkattelisterDu har nok ikke rukket å få det i posten enda. Jeg fikk det sms i går - har du login til minside?
|
|
|
#25 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: SkattelisterPenger interesserer meg svært lite, så lenge jeg har nok til at det daglige i familien går omtrent som det skal. Andres økonomi bryr meg ikke i det hele tatt, så skattelistene er uinteressante. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
snur
|
Det kan jeg finne på å gjøre også. Sjekke skattelistene for å finne ut hvor gamle noen er.
|
|
|
#27 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: SkattelisterJeg oppdaget i alle fall i fjor at skatteklassen utgjorde 100 000 kr i forskjell, så det mener jeg er ganske misvisende om hva folk TROR jeg tjener.
|
|
|
#28 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: SkattelisterNå har jeg sjekket meg selv, og den er hvertfall misvisende. Stemmer ikke overhodet med min faktiske nettoinntekt det den foreslår på det skatteklassegreiene.
|
|
|
#30 |
|
Shake it out!
|
Men hvis de tallene der er missvisende, så må jo de tallene skatteetaten sitter med også være misvisende, for det er jo de tallene de har brukt for å regne ut skatten din. Ergo har du betalt for mye eller for lite i skatt? Det er jo ikke akkurat slik at de sender fra seg noen tilfeldige tall som en eller annen likningsansatt har tenkt ut.
|
|
|
#31 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: SkattelisterJeg leser hverken Se og Hør eller skattelister.
|
|
|
#32 |
|
Nå også i farger
Sv: SkattelisterHvis man er interessert i å vite hva man tjener sånn til vanlig, så kan det være misvisende. Jeg tjente over 100 000 mer i 2009 enn årsinntekten min, så for 2010 vil jeg gå ned igjen. Dette pga spesielle omstendigheter i 2009, som forhåpentligvis ikke gjentar seg. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#34 |
|
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkattelisterJeg har sjekket meg selv. Jeg står oppført med formue |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: SkattelisterJeg har søkt i skattelistene. Først søkte jeg på meg selv, og så søkte jeg på samboeren min. Og så kom jeg ikke på flere å søke på. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nå også i farger
Sv: SkattelisterHvorfor søker man på mannen sin egentlig? For å se om det finnes en hemmelig formue? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Sv: SkattelisterJeg søker opp et tyvetalls personer hvert eneste år. Jeg synes selv jeg har en saklig grunn til det da. Å sjekke hva naboen tjener gidder jeg slettes ikke. Da må jeg dessuten klare å huske hva de heter til etternavn også. |
|
|
|
#38 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkattelisterJeg sjekket nettopp meg selv og mannen, selv om jeg jo egentlig vet ca tall. Venter forøvrig på brevet. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Jeg gjør det fordi det er meg som har kontroll på økonomien hans (jeg er regnskapsnisse, han er musiker uten hode for tall). Og fordi vi ikke hadde fått oppgjøret i posten enda.
|
![]() |
|
|