Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skattelister

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 00:11   #21
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skattelister

Jeg gjorde da det var nytt, nå gidder jeg ikke. Jeg er ikke interessert og egentlig imot hele greia. Hvorfor liksom?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 00:13   #22
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Jeg synes det er en glimrende idé å gjøre det synlig hvem som har søkt en opp i listene.

Jeg også.

Gammel 20-10-10, 00:33   #23
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg også.

Og jeg. Det hadde nok blitt mindre snusing om alle fikk beskjed om at en hadde gjort det.

Jeg leser sett & hørt hos frisøren og jeg har også foretatt et par snusesøk i mitt liv. Men jeg sjekker stort sett bare opp mann og meg selv, for å se hva som står. Det stemmer jo på et vis, men gir ikke nødvendigvis et riktig bilde av hva man har å rutte med. Formue er feks ikke nødvendigvis penger som står på brukskontoen, for å si det sånn.

Men er det tid allerede, altså? Jeg mener at jeg fikk brev om at min selvangivelse var utsatt til høsten, men jeg kan virkelig ikke huske å ha mottatt noe. Hmmm, må snakke med mann og muligens ringe linningsmyndighetene. Kan det ha kommet bort i posten på vei til USA?

Gammel 20-10-10, 00:35   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Du har nok ikke rukket å få det i posten enda. Jeg fikk det sms i går - har du login til minside?

Hvis du ikke går inn der etter X antall dager blir det sendt ut pr post tror jeg.

Gammel 20-10-10, 00:38   #25
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Penger interesserer meg svært lite, så lenge jeg har nok til at det daglige i familien går omtrent som det skal. Andres økonomi bryr meg ikke i det hele tatt, så skattelistene er uinteressante.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 00:50   #26
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det nå den tiden på året igjen? Nope, jeg gidder som regel ikke å søke. Jo, jeg har søkt opp noen naboer, men da for å finne ut hvor gamle de egentlig er.

Det kan jeg finne på å gjøre også. Sjekke skattelistene for å finne ut hvor gamle noen er.

Ellers så har jeg sjekket hvordan svigerfar sin formue har økt for hvert år for å se hvor mye vi kom til å arve.

Gammel 20-10-10, 00:56   #27
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg oppdaget i alle fall i fjor at skatteklassen utgjorde 100 000 kr i forskjell, så det mener jeg er ganske misvisende om hva folk TROR jeg tjener.

Ellers gir jeg rimelig beng i hva andre tjener, og tar kanskje et søk i ny og ne hvis jeg kommer på det. Men egentlig ikke. Å finne ut hvor gamle folk er, det er jo ganske praktisk.

Gammel 20-10-10, 01:39   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg sjekket meg selv, og den er hvertfall misvisende. Stemmer ikke overhodet med min faktiske nettoinntekt det den foreslår på det skatteklassegreiene.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 01:40   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Never mind, jeg var visst i 2008-søk.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 01:49   #30
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg oppdaget i alle fall i fjor at skatteklassen utgjorde 100 000 kr i forskjell, så det mener jeg er ganske misvisende om hva folk TROR jeg tjener.

Ellers gir jeg rimelig beng i hva andre tjener, og tar kanskje et søk i ny og ne hvis jeg kommer på det. Men egentlig ikke. Å finne ut hvor gamle folk er, det er jo ganske praktisk.

Men hvis de tallene der er missvisende, så må jo de tallene skatteetaten sitter med også være misvisende, for det er jo de tallene de har brukt for å regne ut skatten din. Ergo har du betalt for mye eller for lite i skatt? Det er jo ikke akkurat slik at de sender fra seg noen tilfeldige tall som en eller annen likningsansatt har tenkt ut.

At tallene ser rare ut sånn ved første øyekast skal jeg være den første til å innrømme. Jeg har i alle år sett ut som om jeg tjener en fis i havet - knapt inntekt og betalt lite skatt. Og så ille stod det tross alt ikke til, selv om jeg var kommunalt ansatt.

Gammel 20-10-10, 08:01   #31
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser hverken Se og Hør eller skattelister.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 08:06   #32
Nå også i farger

Standard

Hvis man er interessert i å vite hva man tjener sånn til vanlig, så kan det være misvisende. Jeg tjente over 100 000 mer i 2009 enn årsinntekten min, så for 2010 vil jeg gå ned igjen. Dette pga spesielle omstendigheter i 2009, som forhåpentligvis ikke gjentar seg.

Gammel 20-10-10, 10:02   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg faktisk søkt opp pappan min.
Men det er fordi vi hadde en diskusjon i går. Jeg mener han må slutte å spandere alt på alle. Uavhengig av om det er meg eller om det er naboen så vil han så gjerne være snill og spandere alt mulig. Og etter at han og min mor skilte seg og han skiftet jobb (klatret ned noen hakk på stigen) har jeg et inntrykk av at han ikke tjener noe særlig.
Han tjener ikke storpenger, men såpass at jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet hver gang han spanderer en middag eller en ølaften. Så da må jeg vel konkludere med at skattelistene er geniale.

Jeg føler meg snokete, og det kan ikke falle meg inn å søke opp flere folk. Jeg føler meg ekkel, rett og slett.

Gammel 20-10-10, 10:11   #34
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg har sjekket meg selv. Jeg står oppført med formue Lurer på hvor den befinner seg. Ellers har jeg sjekket mannen, samt at jeg ærlig innrømmer det - en venn. Jeg liksom bare MÅTTE.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 10:35   #35
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har søkt i skattelistene. Først søkte jeg på meg selv, og så søkte jeg på samboeren min. Og så kom jeg ikke på flere å søke på. Det er ikke så interessant å vite om folk tjener 420 000 eller 480 000 egentlig.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 10:37   #36
Nå også i farger

Standard

Hvorfor søker man på mannen sin egentlig? For å se om det finnes en hemmelig formue?

Gammel 20-10-10, 10:53   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg søker opp et tyvetalls personer hvert eneste år. Jeg synes selv jeg har en saklig grunn til det da. Å sjekke hva naboen tjener gidder jeg slettes ikke. Da må jeg dessuten klare å huske hva de heter til etternavn også.

Jeg syns det er interessant å se at de som klager og kjefter høyest om lønn og greier feks kan tjene 1,7 mill i året. Som håndverker. Det er grunnen til at jeg sjekker to av de jeg pleier sjekke. Rett og slett fordi jeg får en annen nyanse når disse diskuterer penger.

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 11:09   #38
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Jeg sjekket nettopp meg selv og mannen, selv om jeg jo egentlig vet ca tall. Venter forøvrig på brevet.

Jeg har overhodet ingen interesse for hva andre tjener eller hvor mye penger de har i banken, så jeg gidder ikke sjekke andre folk. Eller jo, jeg har gjort det et par ganger, men da bare for å sjekke alder.

Synes egentlig offentliggjøring av skattelistene er bare tull, men om noen virkelig gidder å taste seg inn og sjekke hva vi tjener eller hvor stor formue vi har så må de bare gjøre det. Jeg bryr meg ikke, og gidder ikke.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 11:14   #39
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hvorfor søker man på mannen sin egentlig? For å se om det finnes en hemmelig formue?

Jeg gjør det fordi det er meg som har kontroll på økonomien hans (jeg er regnskapsnisse, han er musiker uten hode for tall). Og fordi vi ikke hadde fått oppgjøret i posten enda.

Gammel 20-10-10, 11:17   #40
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inntekten min var ihvertfall helt på tryne.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.