|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
SkattelisterSøker dere i skattelistene? Føler de er i samme kategori som Se & Hør - ingen kjøper det, men alle leser det...
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 19-10-10 kl 23:09. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: SkattelisterJeg er ikke så nysgjerrig på slike ting, så det har jeg aldri gjort. Jeg har søkt opp meg selv da, for å se hvordan det ser ut.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkattelisterEr det nå den tiden på året igjen? Nope, jeg gidder som regel ikke å søke. Jo, jeg har søkt opp noen naboer, men da for å finne ut hvor gamle de egentlig er. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: SkattelisterNei. Mine penger har jeg kontroll på, andres er det fullstendig uinteressant å vite noe om.
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Skattelister
Hehe, den var fin.
|
|
|
#8 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkattelisterJeg bruker iblant skattelister for å finne ut hvor gamle folk er *innrømmer*. Inntekten til folk er jeg mindre interessert i. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkattelisterNei,jeg orker ikke bry meg om andres penger,gitt. Sjekket meg selv ifjor,og det stemte,i år sjekker jeg ingen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: SkattelisterNope. Sjekker aldri andre (og innrømmer at jeg ser skjevt til de som gjør det).
|
|
|
#12 |
|
villende
|
Sv: SkattelisterJepp. Jeg sjekker alltid meg selv og mannen for å se hva andre får opp av informasjon hvis de sjekker oss. Og så sjekker jeg foreldrene mine og broren min og så ringer vi hverandre og morer oss litt over informasjonen vi har funnet. (Informasjonen i de søkbare skattelistene er egentlig ganske unøyaktig har jeg funnet ut.) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Off the map.
|
Sv: SkattelisterDet er en skikkelig uting å ha dette offentlig, det er noe helt annet nå når man kan fråtse i det på internett enn det det var den gangen en måtte gå på ligningskontoret og se på lister der.
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: SkattelisterSkattelistene må gjerne være synlige for min del, men så lenge jeg vet at naboen er sykepleier, blir det uinteressant for meg å gå på nettet for å finne ut om det står 350.00 eller 360.000 på henne. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal bruke den informasjonen til, derfor gidder jeg ikke lete opp folk i skattelistene. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#17 |
|
ctrl+z
|
Sv: SkattelisterJeg søker ikke i skattelistene, det er jeg rett og slett ikke interessert i. Jeg synes det er helt greit at de ligger åpent, men for meg personlig er det ikke viktig.
|
|
|
#18 |
|
Off the map.
|
Det er jo helt sant det som står der - de legger ikke ut gal info med mindre det er noe galt med ligninga di da. Men beløpet som står igjen er nettoinntekten etter at fradragene er trukket fra så det sier jo ikke stort om hva personen egentlig har tjent. Ei heller om størrelsen på formuen, har man penger i banken teller det med i formuen, men de fleste har jo formuen i eiendom og den teller såpass lite at man dermed ikke har noen skattbar formue.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: SkattelisterJeg søkte i fjor jeg, på et innpåslitent vennepar, som gnålte og maste så vanvittig om hvor mye penger vi hadde, og alt vi hadde råd til som de ikke hadde råd til, osv. osv, basert på hva de mente mannen min tjente.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: SkattelisterEg bruker dei av og til for å sjekka alderen på folk.
|
![]() |
|
|