Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sherwoodskogens personlighetstest!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-10, 14:41   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sherwoodskogens personlighetstest!

Jeg mener følgende:
Robin - har tatt konsekvensen av handlingene sine, aksepterer ikke korrupsjon for å slippe unna
Lille-John - har egentlig ikke gjort noe galt, annet enn å ikke ta avstand fra den korrupte handlingen. Robin ville jo ikke ha Marian, så da er det ingen grunn til at Lille-John ikke kan bli sammen med henne
Marian - forsøker (og lykkes med) å kjøpe en antatt forbryter ut av sin straff
Sheriffen - korrupt

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:47   #2
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Lille-John - Riktignok er han opportunistisk, men ikke noe galt i å være målbevisst.
Marian - Får minuspoeng for å gå fra Robin (sitt livs kjærlighet) til Lille-John basert på et sjokk- og sinneutbrudd. Robin kommer garantert på bedre tanker.
Robin - Ikke særlig smart reaksjon, men på en måte et forståelig øyeblikksutbrudd. Dog var nok det det siste Marian trengte etter å ha gitt alt for å få han tilbake.
Sheriffen - Får plusspoeng for å ha utført jobben sin ved å kaste Robin og Lille-John i fangehullet, men utviser slett arbeidsmoral ved å utnytte sin posisjon og ha seg med kjæresten til en av fangene. Klar bunnplassering.

Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012.
baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:51   #3
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Hestene
Lille-John
Marian
Sheriffen
Robin

Jeg forestiller meg alltid at Robin står og sparker i bakken og trasser over at Marian mista jomfruglorien før han hadde vært der. Og det bare for å redde han selv og hans beste venn. For ei kjerring!

Sist redigert av Kitty Bastard : 03-11-10 kl 16:40.
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 15:15   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min umiddelbare konklusjon:

Lille-John
Marian
Sheriffen
Robin

Robin svikter en han burde føle forpliktelse overfor.

Når jeg har lest de andre svarene kommer jeg sikkert til å ombestemme meg tjuetre ganger.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:50   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsommere hvis man begrunner, kanskje?

Lille-John: Har ikke gjort noe moralsk uforsvarlig, slik jeg ser det. Og i alle fall ikke noe uærlig. (Med forbehold om at jeg ikke aner hvorfor han havnet i fengsel i utgangspunktet. ) Kunne muligens ventet litt før han dro av gårde med Marian, men får poeng for å respektere og verdsette henne.
Marian: Bestikker sheriffen. Bruker sex for å oppnå noe som egentlig er forbudt. Går muligens på akkord med egen standard når det gjelder sex - men det er for et veldig godt formål (hvis jeg antar at Robin og John står i fare for å henges eller råtne i fengsel). Er ærlig når det gjelder hva hun har gjort, forteller Robin det med én gang. Er veldig kjapp til å dra av gårde med John, men er nok fortvilet og orker ikke å bli i nærheten av Robin.
Sheriffen: Lar seg bestikke. Utnytter Marians fortvilelse for å få sex. Slipper løs fangene sine. Men holder i det minste løftet sitt.
Robin: Straffer kjæresten sin fordi hun har ofret seg for hans skyld. Slår opp med henne for noe jeg ser som en bagatell, og har ingen forståelse for hva hun har risikert og gjennomlevd. Kan se fint lite som trekker i positiv retning her.

Gammel 03-11-10, 14:52   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid morsomt å se begrunnelsene folk kommer med. Gaias forslag til motivasjon for Robin hadde ikke falt meg inn en gang.

Gammel 03-11-10, 15:03   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Alltid morsomt å se begrunnelsene folk kommer med. Gaias forslag til motivasjon for Robin hadde ikke falt meg inn en gang.

At det er positivt at folk er prinsippfaste ala Robin hadde heller ikke falt meg inn. Det var nok bra at Marian så den virkelige siden til Robin, og valgte den mer fleksible Lille-John, med tanke på barn og oppdragelse. (innlevd)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 15:08   #8
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. Robin
2. Marian
3. Lille-John
4. Sheriffen

Gammel 03-11-10, 15:09   #9
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Gaias forslag til motivasjon for Robin hadde ikke falt meg inn en gang.

Ikke meg heller...

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:52   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Robin - syns ikke han oppførte seg umoralsk, men litt firkanta var han vel
Lille-John - ikke så snilt å stikke av med dama til kompisen, men hun var vel "fritt vilt"
Marian - Det er vel en smule umoralsk å ligge seg til både det ene og det andre, og å akseptere livslang kjærlighet fra bestevennen til han man egentlig er forelska i er vel heller ikke så greit.
Sheriffen - Utpressing er vel ikke greit. Og heller ikke å slippe ut "forbrytere" bare for å få seg noe.

Har ikke sett denne før, så nå er jeg spent altså.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:53   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Dette var jo helt magisk morsomt!
Jeg må få personlighetsanalysen i hvert fall innen jeg er hjemme igjen med Brun fra barnehagen

Gammel 03-11-10, 14:55   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er muligens pittelitt yrkesskadd. Jeg byttet ut alle navnene med navn fra Folk og røvere i Kardemommeby før jeg trakk en endelig konklusjon.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 16:19   #13
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg er muligens pittelitt yrkesskadd. Jeg byttet ut alle navnene med navn fra Folk og røvere i Kardemommeby før jeg trakk en endelig konklusjon.

Er det vanlig praksis?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:56   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille-John
Marian
Robin
Sheriffen

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:56   #15
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Marian
Lille-John
Robin
Sheriffen

Begrunnelse? Kan sikkert sette opp noe objektivt og fint, men lurer på om jeg ikke egentlig bare er følelsesmessig påvirket her. Som kvinne (?) sympatiserer jeg med Marian, setter pris på at Lille-John respekterer henne for hennes offervilje, synes Robin var ufølsom og slem og at Sheriffen er en skikkelig fett-oter.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 15:21   #16
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Haha, jeg hadde ikke sett denne før. For min del synes jeg det var vanskelig er å vurdere uten å være helt klar på hvorvidt Robin og Lille-Johns fengselsstraff var berettiget eller ei. Jeg forutsetter at Robin og Lille-Johns fengsling var i tråd med datidens lovverk og ikke basert på falske beviser og en gal løves despotiske ordrer, men også at Marian visste at sjansen for at han skulle slippe ut i live var nesten null, og at det tross alt var urettferdig straff.

Marion
Hun gjorde vel en analyse av hva som i det store perspektivet var til mest gagn og minst skade for alle, selv om jeg synes det var ganske naivt og risikabelt.

Robin
Han er jo en overfallsmann og tyv da, det er ikke helt greit i min bok. Prippen liten dritt som burde tenkt seg litt rundt, men faktisk var jeg også innom de samme tankene som Gaia. Jeg regner også med at han hadde tenkt seg litt rundt og angret hvis ikke Lille-John hadde vært så kjapp. Hvis ikke hadde jeg satt ham nederst.

Lille-John
Også overfallsmann og tyv. Han satte nå pris på offeret og har sannsynligvis lystet etter Marian i mange år, så plusspoeng for at han ikke er ser ut til å la seg affisere av sheriffsex. Men han burde latt være å benytte seg av at hun var sårbar og lei seg over Robins pripne og sjalu oppførsel, innsett at det å snappe sin beste venn og kollegas dame i supersonisk fart ikke er en schlager hverken yrkesmessig, i vennskap eller i forhold til å få en god start på forholdet?

Sheriffen.
Ærlig talt, jeg fikk meg ikke til å sette ham lenger oppe, men egentlig syntes jeg ikke han var så ille akkurat her. Det overrasket meg stort at han holdt løftet sitt til Marian, og det burde telle positivt. Fengslingen antar jeg i utgangspunktet var berettiget, hallo - vi snakker om tyver og overfallsmenn. At han var korrupt ved at han lot to skyldige stikke av mot litt hot sex er ikke bra, men for den saks skyld kan det også hende at han syntes det fikk litt vel streng straff, men visste at den slemme løven aldri ville gå med på å slippe dem fri. For den saks skyld kan det hende at Marian tenner på bad-guys, hun er tross alt kjæreste med en tyv, og at hun har kastet noen lange blikk på sheriffen og at hun syntes det var en ypperlig anledning til å ha seg litt?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 15:22   #17
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lukter et reality-show.

Gammel 03-11-10, 14:58   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

@Esme: Jeg tror egentlig sheriffen er en enkel og romantisk sjel som har vært avstandsforelsket i Marian i årevis. Dette vet hun naturligvis godt, som den tøsen hun er. Hun kom og gråt på kontoret hans fordi hun er så fortvilet over kriminelle Robin, og greide helt klart å gi inntrykk av at hun var fryktelig lei av (og ikke så rent lite redd for) ham, og langt foretrakk den eldre og mye modnere sheriffen. Hvis han bare kunne ordne det slik at Robin kunne rømme og forsvinne langt inn i neste fylke ...? Og mens han litt klønete prøvde å tørke [krokodille-]tårene hennes, ledet raskt det ene til det andre (som det jo gjerne gjør når man har med en tøs å gjøre). Jeg tror det er ganske klart hvem som egentlig sitter igjen med knust hjerte på slutten.

Gammel 03-11-10, 15:04   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Esme: Jeg tror egentlig sheriffen er en enkel og romantisk sjel som har vært avstandsforelsket i Marian i årevis. Dette vet hun naturligvis godt, som den tøsen hun er. Hun kom og gråt på kontoret hans fordi hun er så fortvilet over kriminelle Robin, og greide helt klart å gi inntrykk av at hun var fryktelig lei av (og ikke så rent lite redd for) ham, og langt foretrakk den eldre og mye modnere sheriffen. Hvis han bare kunne ordne det slik at Robin kunne rømme og forsvinne langt inn i neste fylke ...? Og mens han litt klønete prøvde å tørke [krokodille-]tårene hennes, ledet raskt det ene til det andre (som det jo gjerne gjør når man har med en tøs å gjøre). Jeg tror det er ganske klart hvem som egentlig sitter igjen med knust hjerte på slutten.

Ikke sant? Han har stått i fare for å bli førtidspensjonert og med det kuppet å få tak i Robin og Lille-John så tenkte han at han var sikret noen år til. Men så kommer Marion og sier at hun ønsker en mann med fast gasje (det var jo tross alt ikke så vanlig i tidlig middelalder) og lover ham kjærlighet for alltid, han ville vente litt og se ting an, men hun sa at hun ikke orket å vente mer, og får jeg se på håndjernene dine la oss leke en lek og hvor er nøklene til fengselet? Og så er det egentlig Marion (også kalt Sherwoodskogens Valborg) som løslater dem og sheriffen tar på seg skylden for nå som han i hvert fall har mistet siste sjanse til kjærlighet, så kan han ikke miste jobben også. Han har tross alt fire blinde barn å forsørge.

Gammel 03-11-10, 15:04   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ikke sant? Han har stått i fare for å bli førtidspensjonert og med det kuppet å få tak i Robin og Lille-John så tenkte han at han var sikret noen år til. Men så kommer Marion og sier at hun ønsker en mann med fast gasje (det var jo tross alt ikke så vanlig i tidlig middelalder) og lover ham kjærlighet for alltid, han ville vente litt og se ting an, men hun sa at hun ikke orket å vente mer, og får jeg se på håndjernene dine la oss leke en lek og hvor er nøklene til fengselet? Og så er det egentlig Marion (også kalt Sherwoodskogens Valborg) som løslater dem og sheriffen tar på seg skylden for nå som han i hvert fall har mistet siste sjanse til kjærlighet, så kan han ikke miste jobben også. Han har tross alt fire blinde barn å forsørge.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.