Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Utfordring: 10 things I like about my home

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-10, 22:40   #21
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Jeg er ikke hjemme, og kan ikke legge ut bilder.

Men altså:

1. Utsikten
2. Utsikten
3. Utsikten
4. Vaktmesteren, som feks passer på varmekablene i oppkjørselen
5. Den knallgrønne Kitchen-Aiden på kjøkkenet
6. Tolomeo Mega-lampen i stuen
7. Missoni-puffen foran peisen
8. Det oppladbare elektriske Wilfa-pleddet i sengen, som kan tas med ut hvis det er kjølig ute
9. De to Optima-stolene som står sammen med Eileen Grey-bordene; de har vi hatt siden vi giftet oss
10. Familien som bor der

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:46   #22
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

10. Det store treet i hagen, der det vokser fire eller fem andre planter oppe på grenene (hva heter den typen planter?)

Snylter/Parasitt? (Hvis den tar næring fra planten, ellers symbiotisk eller epifytt? *Hadde flink O-faglærer på barneskolen*)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:50   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har plutselig fått lyst på rosa KitchenAid.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:52   #24
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Spisebordet (Bjurstad fra IKEA), kjøpt på salg for 999,-

2. Vitrineskapet (Bjurstad fra IKEA), kjøp på salg for 999,-

3. Sengen vår. Wonderland continental.
4. Benkeplaten (selv om kjøkkenet er upraktisk og for lite)
5. De store speilgarderobeskapene på soverommet og i gangen
6. Alle Expedit-hyllene
7. Den nye, store TV-en. 46 tommer og flat og kul
8. Dusjkabinettet med gulv og vegger og jeg slipper å tenke på at det kommer vann rett på fliseveggen
9. Flisene på badet nede. Hvite og blanke og veldig min smak
10. Vaskemaskinen, AEG, 1600 omdreininger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:58   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har plutselig fått lyst på rosa KitchenAid.

Mannen fant den på nett til 2890,- og jeg holdt på å smekke til han siden jeg har den kremfargede fra før. Menmen, min er fin også.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 23:56   #26
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1) Sengen vår (15 år gammel Svane classic continental. Kanskje på tide å bytte den ut?)
2) Sofaen (Dublin fra Slettvoll)
3) De "nye" fine Montana-hyllene våre
4) At det er så lyst i leiligheten
5) Trappa, og rekkverket i glass
6) Gulvene våre i ask (lys lasert)
7) De knallgrønne gummibelegget i gangen
8) Melltorp-bordet fra IKEA som vi har på kjøkkenet. (Det er faktisk utrolig holdbart og blir ikke slitt!)
9) Kitchen Aid-maskinen min
10) Den nye fine mørk turkise Røsti-bollen

(Ikke prioritert rekkefølge, bare den rekkefølgen jeg kom på dem)

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 00:05   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. All plassen
2. Stor hall, det er faktisk ikke en gang, men en hall.
3. Stort kjøkken med plass til spisebord og alt som skjer av liv
4. Eget syrom, strengt tatt et gjesterom, men det er mest hobby der inne. Gjestene blir ofte plassert på et av barnerommene
5. Begge rommene til jentene
6. Stedet der vi bor, nærheten til skogen
7. Badet med badekar
8. kleskottet, eller walk in closet om du vil
9. Vaskerommet i tilknytning til kjøkkenet
10. Nevnte jeg all plassen?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 00:44   #28
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Snylter/Parasitt? (Hvis den tar næring fra planten, ellers symbiotisk eller epifytt? *Hadde flink O-faglærer på barneskolen*)

Jeg tror ikke de lever av planten, de bare har funnet seg et sted å slå rot.

Ok, da skal jeg skrive om ting som jeg har i huset i morgen.

Jeg har lagt til noen bilder oven.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 01:35   #29
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hmmmm, det er masse jeg liker da.

1. Parkettgulvet er vakkert.
2. Peisene på kjøkkenet og stua.
3. Bryllupsbildene over sofaen.
4. De store vinduene våre som slipper inn utsikt og lys.
5. Dusjarmaturet på badet.
6. Skiferveggen på badet, og resten av badet generelt.
7. De to stekovnene våre der den ene i tillegg er en micro. Genialt!
8. Benkeplaten vår.
9. Det store spisebordet i eik. Familiens samlingspunkt.
10.Tivoliradioen min på kjøkkenet.

Tror jeg kunne fortsatt ganske mye lengre jeg altså. Er veldig glad i huset vårt. Det er nytt og alt er i vater i motsetning til i de gamle husene vi har bodd i tidligere.

Gammel 07-11-10, 09:10   #30
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg tror ikke de lever av planten, de bare har funnet seg et sted å slå rot.

Epifytter.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 09:54   #31
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

1. Alt plassen.
2. Tempursengen.
3. Den svæææææære sofaen som jeg drømte om leeenge.
4. Den fine pynten jeg kjøpte i går, som faktisk gav meg masser av julestemning.
5. De store vinduene som gjør det lyst og trivelig.
6. Sentralstøvsugeren.
7. Det gigantiske gjerstetoalettet.
8. Biblioteket i loftstuen.
9. Hyllene bak sofaen som er helt perfekte.
10. At det er et hus, og at det er vårt. Aldri mer blokkhelvete! <3

Gammel 07-11-10, 10:02   #32
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. At leiligheten er så ny og fin.
2. Hvite vegger, masse lys, store vinduer.
3. At vi har egen inngang på bakkeplan selv om det er en leilighet.
4. At vi har to etasjer.
5. At det er dobbel takhøyde i en del av stua.
6. Sjeselongen min, som står nettopp der.
7. Planløsningen i første etasje.
8. Terrassen, og at vi slipper å ha hage.
9. Kjøkkenet: renlinjet, enkelt, praktisk og perfekt om man vil sludre med gjestene mens man lager mat.
10. Nærområdet, som er tilnærmet bilfritt og veldig barnevennlig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 10:40   #33
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes huset vart er fint men er ingen ting jeg er kjempe kjempe fornøyd med.

1. Soverrommet med "mudd" fondvegg, ny seng og kjempefine høye sengesett. Får ro når jeg kommer inn der.

2. Gulvet i stuen og kjøkkenet. Fin farge. Tror det er nøttetre.

3. Veggen på barnerommet.

4. Vaskerommet som har hyller på en hel vegg til oppbevaring får mye ut av det pitte lille vaskerommet (1,2 x3m eller noe sånt)

5. Spisestuemøblene våre.

6. Maleriet på veggen jeg fikk av onkelen min. Vokser på meg mer og mer. Er gøy å ha noe som er helt unik.

7. Beliggenheten. Vi trives utrolig godt her. Famile rundt oss og sentralt selv om vi bor landlig til.

8. At vi har alt vi trenger på 1plan. Soverommet, badet og bodene nede blir ikke brukt mye.

9. Er veldig glad for at all oppvarming er varmekabler på bad + 1 panelovn i stue og 1 på kjøkkenet.

10. Hele huset er malt i lyse farger.

Har ikke så mange bilder men fant noen gamle.

Barnerommet.

Stuen med spisemøbler og gulv.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 10:53   #34
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Hmm

1. Halve stua, delen som er pusset opp.
2. Gangrommet som vi har laget til, gull verdt
3. Nyeste sofaen i stua
4. Kjøkkenet, selv om det snart er 10 år gammelt og i eik
5. Den nye lilla støvsugeren, Electrolux Ergorapid
6. Isbjørnputene mine.
7. Vedovnen vår
8. Innramma tegning av barna
9. Det lafta uthuset vårt
10. Den stooore hagen

Gammel 07-11-10, 11:11   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nå gav du meg en ide til å få i gang blogginga. Men å begrense meg til ti ting blir vanskelig. *i tenkeboksen*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 11:54   #36
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

1. Den lydtette kjellerstua som barna kan utfolde seg i uten at det forstyrrer resten av huset. At den i tillegg er nylaget og veldig fin er ikke noe minus.
2. Det nye kjølerommet vårt på 4 kvm, med de mest geniale metallhyllene fra ikea.
3. Spisebordet vårt. Eikebord på 3,4 meter som kan tas ut til 4,4 meter og romme 14 enkelt som en plett.
4. Tivoliradioen på kjøkkenet
5. Uteområdet med herregårdstein foran garasjen og en gangvei opp bak huset. Praktisk og nydelig!
6. Kullstiftbildet som henger på stua, stort og flott. (80 x 100 cm)
7. Kaffemaskinen Gaggia.
8. Den nye tapetveggen på kjøkkenet.
9. Tomteplasseringen, vi er de som har lengst kveldssol på hele feltet her, i tillegg har vi mest utsikt.
10. Skapene Bonde fra Ikea. En stor hyllekombinasjon som rommer utrolig mye.

Gammel 07-11-10, 12:19   #37
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom på at jeg elsker mummi koppene mine.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 12:27   #38
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Nå gav du meg en ide til å få i gang blogginga. Men å begrense meg til ti ting blir vanskelig. *i tenkeboksen*

Bare hyggelig. Jeg lurer på om jeg følger bloggen din eller ikke? Må sjekke.

Jeg tenkte jeg skulle finne ti ting hver måned å vise frem, som et fast blogginnslag.

minibolle mai 2012
Gammel 07-11-10, 12:29   #39
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Så mange fine ting vi har i hjemmene våre. Sånt blir jeg glad av.

minibolle mai 2012
Gammel 07-11-10, 14:19   #40
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil så inderlig gjerne føye sengen vår til denne listen om noen uker, sparer til nye og gode madrasser.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.