Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Utfordring: 10 things I like about my home

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-10, 13:39   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utfordring: 10 things I like about my home

Siden det er bloggemåned må jeg fylle bloggen min med litt nytt hver dag. I dag har jeg bestemt meg for å utfordre dere. Finn 10 ting dere liker i hjemmet deres, og forklar gjerne hvorfor.

Her finner dere 10 ting jeg liker i hjemmet mitt.

For ordens skyld tar jeg de med her også.


1. Denne pyntedingsen fant vi under oppussingen, og spikret den like gjerne opp på veggen på terrassen. Den er så stygg at den blir søt.


2. Dette er en av de få dørene i huset vi enda ikke har malt hvit, jeg bare elsker mønsteret i glasset. Hvis jeg nå klarer å finne den nøkkelhullet og får skrudd på den, blir den ferdig også, hehe.


3. Eva Solo fuglemateren, til glede for liten og stor.


4. Hva viser uret? Både tiden og familieminner.


5. "Fly high" heter dette kunstverket. Sønnen min påstår hardnakket at det er han der oppe i luften. Bildet er en stålplate med trykk.


6. Norgesglass. De er både praktiske og fine og se på. Også passer de til de grønne flisene mine på kjøkkenet.


7. Tripp trapp tripp trapp. Jeg er glad i trappa vår nå som den er hvitmalt og med sisalteppe i.


8. Arbeidskrok, under trappen har mannen sin lille kontorkrok. Med nummer 9., nemlig stolen. Jeg digger den stolen.


10. Lillesøsters månebamse. Bare fordi hun elsker den. <3
(bilde i bloggen, maks 8 bilder per innlegg gitt)

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 13:46   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

1 Trappa er fin
2 Jeg liker gardingreiene vi har;nøytale rullegardiner i stua og lilla gardiner på det store vinduet
3 spisebordet - nytt av året
4 mitt splitter nye walk in closet
5 kjøkkenfrontene (selv om selve kjøkkenet er litt for lite)
6 kjøkkenets benkeplate
7 pynten/lysene jeg har på spisebordet
8 (nå sliter jeg litt kjenner jeg) Sofaen er ikke så verst
9 flisene i gangen
10 vaskerommet

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 13:54   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Åh. Hjelp.

Skalvise, jeg er glad i:

1) Å komme inn i leiligheten når det er mørkt inne, og det første jeg ser er det stooore vinduet i stuen med utsikt over vann, skog og alle lysene på andre siden av fjorden.

2) Det store, massive furubordet som brukes som lekseplass, arbeidsplass for mor, måltidsplass, tegneplass, bygge-lego-plass og lese-avis-med-en-kopp-kaffe-plass.

3) Sølvveggen på badet som er svært så hjemmegjort, men kul lell.

4) De tre store silkeblomstene jeg har festet på speilet på badet.

5) Rent og lyst og behagelig og zen-soverommet mitt.

6) Alle mine brunsorte expedit-hyller i mange størrelser og lack-hyller, som gjør at jeg kan leke med farger og former og det ser fortsatt noenlunde stilrent og okei ut.

7) Globusen.

8) Den store, deilige, myke nye Karlstad-sofaen!

9) At det ikke kommer vann opp fra gulvet!

10) Rotete, uferdig, shabby - men det er mitt, og barna mine elsker å være hjemme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 14:16   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Kjenner jeg MÅ ha en sølvvegg et eller annet sted i huset. Har enda ikke malt murveggen oppe på loftet, kanskje det blir den?

Hva malte du med, Mav?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 14:41   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

kokosbolle: Trappa di var superfin og førte til at jeg måtte google sisalteppe. Jaggu fant jeg ikke en annen tråd om det her inne. Så nå har jeg dratt opp den igjen. Hva man ikke får av idéer her inne.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 14:43   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Jeg malte med.. et malingmerke som heter san marco, , typen heter "Dettagli D'Arte, marcopolo", og fargen heter 3760170 Alluminio, man kan gjøre en del kult med teksturen på den, jeg gikk for betongfeelingen.

Kjøpte på Maxbo, 499,- for en liter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 14:44   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg malte med.. et malingmerke som heter san marco, , typen heter "Dettagli D'Arte, marcopolo", og fargen heter 3760170 Alluminio, man kan gjøre en del kult med teksturen på den, jeg gikk for betongfeelingen.

Kjøpte på Maxbo, 499,- for en liter.

Jeg synes dette krever et bilde, altså!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 14:50   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Badet sett fra soverommet, har ikke noe bedre bilder, egentlig.



Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 14:52   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Jeg skal ha lilla skapdører på soverommet med sølvfargede stjerner på, så jeg lurer også på hva Mavis brukte.

Jeg elsker hagen min. Den er stor og det er et fjell i den så ungene har akebakke på vinteren der.
Jeg elsker at jeg har plass rundt meg. Jeg har såpass avstand til alle naboer at vi ikke snakkes naturlig i hagene til hverandre.
Jeg liker biritapetet som pryder halvparten av stua.
Jeg elsker virkelig gråfargene jeg har brukt på alle soverom og kjøkken. Det er forskjellig mørkhet, men samme fargeserie - helt nøytral grå.
Stearinlysene jeg brenner hele tiden gir meg stor glede.
Det er ikke spøkelser her mer, det kjennes så godt å være her.
Det er garasje sånn at jeg slipper å gå ut i snøen for å komme inn i bilen.
Det er sentralfyr så det blir aldri tomt for varmtvann.
Det er ganske romslig her, det er plass til ørten barn pluss oss.
Jeg har en terrasse der jeg kan trekke meg unna disse ørten barna og være i fred.

  Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 15:17   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg malte med.. et malingmerke som heter san marco, , typen heter "Dettagli D'Arte, marcopolo", og fargen heter 3760170 Alluminio, man kan gjøre en del kult med teksturen på den, jeg gikk for betongfeelingen.

Kjøpte på Maxbo, 499,- for en liter.

Ajajaj, snakk om pretensiøs maling. Takk for info.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 15:32   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Jeg kom på en ting til: gasspeisen med termostat! Bytter den ut med vaskerommet (som er greit nok, men kunne hatt mer hyller).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 15:32   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

1: Spisestuen, dvs. bordet, skjenken og skapet. Det var mormor og morfar sitt, og to av stolene er avgått med døden, så vi erstattet resten med Ikea.

2: Stuevinduet, dvs utsikten: Rett mot havet og alle båtene som tøffer forbi.

3: Det svære papegøyeburet i stuen. Ikke for at det er fint, men fordi fuglen inni var farfars og som vi bråbestemte oss for å overta den da farfar døde.

4: Orginalkunsten min, som fortsatt ligger i et skap fordi jeg ikke vet hvor jeg skal ha det. Det er to olje på glass-bilder, one of a kind fra en irsk kunstner.

5: Matboden/vinkjelleren. Utrolig praktisk å kunne oppbevare alt man ikke trenger daglig en annen plass enn kjøkkenet, og at vinen ligger trygt og godt.

6:Hage! Den ser ikke ut, men vi har ett mål med tomt som er vår. Og dermed nok luft rundt huset til at vi ikke trenger å omgåes naboene om vi ikke vil.

7: To bad, hvor det ene også er vaskerom. Bare det at jeg har eget vaskerom er en høydare.

8: Stor stue både oppe og nede. Vi slipper tv i stuen!

9: At det er tv nede, og vi dermed unngår at den bare står på hele dagen.

10: Det er hus, og det er vårt. Ikke mer blokkhelvete.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 15:35   #13
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Hmm har ikke bilder av alt, men av noe:

1) Soveromsveggen, med avkappa hyller med ikea-oppheng som nattbord. Fargen på veggen: Gren fra Jotun, elsker den fargen og dama som både jeg og mannen bare måtte ha sist vi var på ikea.


2) Vaskerommet, ja det er lite, men det har likevel god plass til å tørke klær, vi har plass til varmepumpe/varmtvannstank-ting (fint ord hva?), fryseboks og mye rot samt knagger til regnklær og arbeidsklær. Og vi hadde ikke vaskerom i leiligheten vi bodde i før og måtte tørke klær på stua, det slipper vi nå og jeg digger det.

3) Badet, stort, med flotte fliser som jeg har valgt selv i sand/beige/fersken farge fargen gjør at jeg ser brun og lekker ut selv på den mest gustne vintermorgen!

4) Kjøkkenet, har tegna det selv og bruket mange kvelder på å få alle detaljer på plass, det er akkurat som jeg vil ha det har ikke angret på noe der.

5) Flisene i gangen, lys skifer genial farge. Ser ikke støv og drit og lort. Bare kjenner det når man går...


6) Trappa, med trinn i eik og hvitt gelender.

7) Stua oppe, utsikt mot folgefonna og panorama over hele fjorden.

8) Barnerommene, store og fine og med god plass til leker og arbeidspulter når den tid kommer.

9) Plattingen ute som ble lagt i sommer, ga oss et rom til om sommeren.

10) Og sist men ikke minst naboene.
De gjør at huset føles enda bedre fordi vi har det så kjekt sammen.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 19:29   #14
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Elsker huset mitt.

1. Den lilla puffen.
2. Kaffemaskinen.
3. De snope vaskene på badet. (som skitten ikke vises i)
4. Tapetet på fellesrommet.
5. Glassbyggerdusjveggen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 008.jpg (195,9 KB, 14 visninger)
Filtype: jpg 009.jpg (176,8 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg 010.jpg (191,6 KB, 33 visninger)
Filtype: jpg 011.jpg (185,2 KB, 21 visninger)
Filtype: jpg 012.jpg (187,9 KB, 24 visninger)
vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 19:32   #15
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Liker også:

1. Vaskerommet.
2. Sentralstøvsugeren.
3. Den store hallen/yttergangen. (og flisene!)
4. Trappa med glassgelender.
5. Vinduene mot sørvest - med deilig utsikt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 014.jpg (183,3 KB, 36 visninger)
Filtype: jpg 015.jpg (191,2 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg 016.jpg (192,7 KB, 42 visninger)
Filtype: jpg 019.jpg (187,2 KB, 64 visninger)
Filtype: jpg 020.jpg (181,9 KB, 43 visninger)
vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 21:08   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Ok, dette er for huset her i USA:

1. Sonos-system i nesten alle rom så at vi kan høre på norsk radio og all musikk på harddiskene (var i huset når vi flyttet inn)
2. To store walk-in-closet
3. Flotte bad til hvert soverom
4. Kjøkkenet med matplassen som er stor og luftig
5. Tre yttervegger og dermed mye lys til matplassen
6. Gjesterommet som ligger for seg selv, ikke ved våre soverom
7. Mursteinveggen i Herremannens rom, den er vakker
8. Uteplassen med bassenget
9. Bananplantene, det gjør hagen litt eksotisk
10. Det store treet i hagen, der det vokser fire eller fem andre planter oppe på grenene (hva heter den typen planter?). Flere av disse er potteplanter i Norge.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00359.JPG (129,5 KB, 25 visninger)
Filtype: jpg DSC00323.jpg (194,7 KB, 29 visninger)

Sist redigert av Pelen : 07-11-10 kl 15:36.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 21:12   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Vi har helt nytt og stort hus, så dette er lett:

1. Vi har mange rom (fire soverom på ett plan, f.eks., pluss stor kjellerstue).
2. Vi har bibliotek i nevnte kjellerstue.
3. Vi har vaskerom. Stort!
4. Alt er i lyse farger (dvs. hvitt).
5. Vi har veldig mye skapplass på kjøkkenet.
6. Vi har varmekabler i gangen.
7. Vi har to bad som begge er flere ganger så store som det vi hadde.
8. Vi har fine peiser/ovner.
9. Vi har 200 kvadratmeter.
10. Huset er holdt i en passe gammeldags stil.

For ett år siden bodde vi på 65 kvadrat.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 21:17   #18
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Jeg liker at vi har:

1. Ett eget bibliotek.
2. En stor restaurert kroneovn som varmer utrolig på kalde dager.
3. Det store skapet som stod i finstua på gården til farmor og farfar. Eller, det har stått der engang. Trolig på oldemor og oldefar sin tid.
4. Det store spisebordet i oljet eik. Bordet er 2,5 meter til vanlig, og kan bygges ut til 3,5 meter.
5. Verner Panton stoler i hvit plast.
6. Soverommet vårt er 35 kvm. Gooood plass.
7. Egen vaskekjeller med god plass til å tørke tøy.
8. Overbygg på deler av verandaen.
9. Dobbel garasje til alskens skrot.
10. At vi har ett lite hus rett over gårdsplassen der oldemor på 92 år bor. Ungene kan komme og gå som de vil, og det betyr så utrolig mye at de er sammen på tvers av generasjonene.
11. Hagen. Diger hage som det er både fordeler og bakdeler med.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 21:20   #19
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Vi er noen dager fra å flytte inn, men det jeg tror jeg vil bli mest fornøyd med er:

- skittentøyssjakten fra badet til ungene
- "støvsugerhullene" på kjøkkenet og badet som er tilkoblet sentralstøvsugeren
- den store, luftige loftstuen
- en stoooor veranda som kommer etterhvert
- egen inngang til vaskerommet
- kjøkkenet med alle slags hvitevarer
- det store klesrommet til ungene
- vannbåren varme
- kjøkkenkverna
- den lyseblåe gyngestolen fra oldefar

Kan vel oppdatere om to måneder for å se om dette egentlig svarer til forventningene.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 21:27   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring: 10 things I like about my home

Jeg ser jeg har skrevet feil i overskriften, det skal være 10 things I like in my home. Altså som i små dingser og duppeditter og møbler og sånt.

Men det er fint å være fornøyd med vaskerommet også altså.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 06-11-10 kl 22:58.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no