Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kløfri sminke?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-10, 13:48   #21
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kløfri sminke?

Jeg er veldig fornøyd med sminken fra Glo Minerals som jeg bruker, men jeg vet ikke om den er spesielt allergivennlig. Det er i hvert fall en sminke av høy kvalitet. Dog er den neppe tax free-materiale, den er vel stort sett tilgjengelig hos hudpleiere og så har jeg sett den på helsekost. Jeg pleier å kjøpe på eBay.

Gammel 10-11-10, 13:50   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glo Minerals mascara har jeg kjøpt på taxfree, og den virket veldig god og var fin på. Men jeg klødde dessverre veldig i øynene av den etter en stund.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:55   #23
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Glo Minerals mascara har jeg kjøpt på taxfree, og den virket veldig god og var fin på. Men jeg klødde dessverre veldig i øynene av den etter en stund.

Ah ok, da finnes den visst på tax free. Synd at du klødde av den, da.

Gammel 10-11-10, 14:32   #24
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker bare øyensminke fra Sisley og er veldig fornøyd og kløfri. De har merket på Gardermoen nå. Mange fine farger, også de du ønsker.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 14:38   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sisley har jeg aldri hørt om?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:13   #26
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Nei, den selges ikke så mange steder, tror jeg. I Oslo har de den på Gimle Parfymeri i Bygdøy Allè. Jeg har brukt den sminken i 4 år nå og er veldig fornøyd med den. Sitter godt og den kommer i nydelige farger som ikke har så mye glimmer og glitter i seg.
Prismessig lønner det seg å kjøpe den på Gardermoen.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
Gammel 10-11-10, 15:15   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da skal jeg sjekke ut den!

Fnis, blomsten som de har trykket på alle øyenskyggene ser ut som en lus.

Gammel 10-11-10, 15:44   #28
scilla

scilla sin avatar

Standard

Ja, den gjør den.
Måtte inn på nettsiden for å sjekke - har aldri lagt merke til det før.

Gammel 10-11-10, 20:50   #29
Bromle
Aktiv

Bromle sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg fikk eksem rundt øynene hver høst og vinter. Så gikk jeg over til Id sminke, og har ikke hatt eksem på 3 år

Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:59   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klør også av sminke, jeg klør jo lett av andre ting som kan irritere i tillegg. Av sminke har jeg clinique (de er nær kløfri), mascara fra maybelline eller hva det heter, den er helt grei og foundation fra id. Den siste går greit nok, jeg klør ikke i det minste, men vet ikke om jeg synes det ser så mye bedre ut enn annen sminke.

Ei parfymeridame jeg snakket med om kløproblemet mitt sa en gang at øyensminke går ut på dato. Mascara burde i følge henne byttes minst en gang i måneden, ellers måtte jeg regne med at det klør grunnet bakterieovervekst. Jeg har aldri dyrket mascaraen min for å finne ut om det stemmer, men det høres ikke helt utenkelig ut at det kan stemme, det er en grunn til at man ikke bruker øyedråper lenge etter at flaska er åpnet.

Gammel 10-11-10, 21:00   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Bare Escentuals (er det det samme som ID Minerals?) hadde også mange kule farger. Foreløpig så leder de og M.A.C. på fargefronten.

Jeg bytter mascara ca hver tredje-fjerde måned, som jeg har fått anbefalt. Den jeg har nå fra Clinique er fra august, men det har klødd hele tiden. Hvorfor er det mer bakterier i mascara enn i øyenskygge og eyeliner?

Gammel 10-11-10, 21:00   #32
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:stikker og kaster alle mascaraer som jeg bruker sånn av og til:

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 21:06   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

:stikker og kaster alle mascaraer som jeg bruker sånn av og til:

Ja, det lønner seg å ta en opprydning innimellom.

Gammel 10-11-10, 21:16   #34
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror neppe at mascaraer bør byttes så ofte som hver måned, men hver tredje er vel det anbefalte. Øyeskygger og faste eyelinere inneholder ikke vann, og gir ikke grobunn for bakterier. Men når det gjelder mascara, tipper jeg den inneholder stoffer som hemmer bakterievekst, uten at jeg har fundert nøyere over det.

Bare Escentuals-skyggene har en tendens til å være dårlig pigmentert, dvs. gi mindre farge enn den man ser i boksen. Dette gjelder ikke alle jeg har prøvd, men de mørkere fargene.

Gammel 10-11-10, 21:18   #35
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Mascara inneholder nikkel. Kan det være en grunn til at du klør? Jeg må kjøpe mascara som ikke inneholder nikkel. Sist kjøpte No7 fra Boots apotek. Eller har de også hos optikere.

Gammel 10-11-10, 21:19   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inneholder mascara nikkel? Da er det jo ikke noe rart at jeg klør av enkelte. Gah!

Gammel 10-11-10, 21:20   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Men seriøst - hvorfor inneholder de nikkel da? Det burde rett og slett ikke være lov til å tilsette nikkel i noe som helst uten å merke med stort rødt faresymbol.

Gammel 10-11-10, 21:24   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Seriøst?! Ja, da er det jo virkelig ikke rart jeg klør.

Jeg ante virkelig ikke at det var nikkel i mascara. Er det det i mye annen sminke også? Hva heter nikkel på "makeupsk"? Det er kanskje en viss mulighet for at det er det i mineralsminke også da?

Gammel 10-11-10, 21:25   #39
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

De inneholder visst så liten andel nikkel at det er vurdert å ikke utgjøre noen helserisiko.

Gammel 10-11-10, 21:26   #40
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Fant en forklaring på hvorfor. Det er visst i fargestoffet som nikkelet stammer fra.

Sitat:

Noen reagerer allergisk på øyesminke. Er du en av disse, anbefaler vi deg å ta kontakt med produsenten av det aktuelle produktet og gi dem en tilbakemelding. De fleste store aktører vi kjenner til, vil refundere de utgiftene du har hatt i forbindelse med den allergiske reaksjonen.
Alle maskaraer inneholder litt nikkel da dette finnes i de mørke fargepigmentene. Noen inneholder mer enn andre, og er du allergisk mot nikkel kan det være lurt å velge alternativer med mindre nikkel. Cliniderm kan herved anbefales.

http://www.side2.no/helse/article432820.ece

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.