|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Kløfri sminke?Jeg har i det siste begynt å klø noe voldsomt i øynene, og jeg mistenker at sminken er grunnen. Jeg trenger derfor tips til merker som har fine øyenskygger (jeg bruker bare lys rosa (skimmer), teal (skimmer) og kull (matt og skimmer)), svart eyeliner (både i blyant og flytende) og svart mascara.
|
|
|
#2 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kløfri sminke?ID minerals fra Bare Escentuals? Har du prøvd det? Evt. annen mineralsminke?
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kløfri sminke?Jeg hører alle snakke om mineralsminke, men hva er det egentlig som er bedre med det enn annen sminke? Er det egentlig "sunnere"? Eller tror alle det bare fordi de bruker ordet "naturlig"? Jeg vil jo tro at man kan reagere vel så mye på oppmalte mineraler som alt annet? Ikke kan jeg se at det tetter porene mindre heller.
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kløfri sminke?Det lurer jeg også på. Jeg bruker stort sett bare mascara da, men klør av alle syns jeg. Inkludert mineralvarianten og merker som Dior, Lancôme, Clinique, Helena Rubinsyein, Yves Saint Laurent osv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kløfri sminke?Dette fant jeg om mineralsminke på wikipedia:
|
|
|
#6 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Kløfri sminke?Bare Minerals er ikke tingen hvis du klør. :btdt:
|
|
|
#7 |
|
Boler'o?
Sv: Kløfri sminke?Så morsomt å lese det fra Wikipedia
|
|
|
#9 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kløfri sminke?Jeg er av de som har gode erfaringer med mineralsminke. De siste 10 åra har jeg nesten sluttet å sminke meg pga kløe og eksem rundt øynene, men etter at jeg oppdaget at ID bare minerals fungerte (i hvert fall så langt), har det blitt både øyenskygge, maskara og eyeliner på meg igjen. Det irriterer meg litt at det ikke sitter like godt som annen sminke, men det er veldig mye bedre enn ingenting.
|
|
|
#10 |
|
Hertuginne
|
Sv: Kløfri sminke?Jeg er ganske sensitiv for sminke rundt øynene, og har måttet eksludere svært mange av kjedemerkene fra handlelisten. Den siste måneden har jeg brukt mye Mac, og enn så lenge ser det ikke ut til at jeg reagerer på den, den fåes på tax-free på Gardermoen.
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kløfri sminke?Hva legger du i kjedemerker?
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kløfri sminke?Jeg klør av all parfymerisminke. Jane Iredale som er en mineralsminke kan jeg bruke daglig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kløfri sminke?
Jeg tåler heller ikke Body Shop. Med kjedemerker tenker jeg på bl.a. Body Shop, HM, og billigmerkene som selges på Vita og Cubus.
|
|
|
#15 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Kløfri sminke?Hva med Clinique? Jeg bruker hverdags-øyenskygge derfra (tror dog ikke de har "teal", men rosa). Ellers kan jeg ikke hjelpe, for jeg klør stort sett aldri av sminke. Derimot kan jeg bli nokså tårevåt når jeg går ut i kaldt vær med sminke på, uansett merke.
|
|
|
#17 |
|
Boler'o?
Sv: Kløfri sminke?Origins?
|
|
|
#18 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kløfri sminke?Clinique fungerte for meg et års tid, men så begynte jeg å klø/få eksem av den og.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kløfri sminke?
Jeg har prøvd noen av hudpleieproduktene deres og ikke vært så fornøyd, men jeg har en god kajal derifra. Jeg skal sjekke utvalget på Gardermoen når jeg er der.
Ja, M.A.C. har butikk på både Oslo City og på Steen & Strøm, men jeg tar det heller i tax free.
|
![]() |
|
|