Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kløfri sminke?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-10, 10:38   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kløfri sminke?

Jeg har i det siste begynt å klø noe voldsomt i øynene, og jeg mistenker at sminken er grunnen. Jeg trenger derfor tips til merker som har fine øyenskygger (jeg bruker bare lys rosa (skimmer), teal (skimmer) og kull (matt og skimmer)), svart eyeliner (både i blyant og flytende) og svart mascara.

Den bør være allergitestet, ha høy kvalitet og ikke inneholde masse kjipe tilsetningstoffer. Jeg skal snart ut og reise, så om det finnes i taxfree, så er det fint! Jeg bruker ikke sminke fra kjedene.

Tips, anyone?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 10:39   #2
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kløfri sminke?

ID minerals fra Bare Escentuals? Har du prøvd det? Evt. annen mineralsminke?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 10:41   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hører alle snakke om mineralsminke, men hva er det egentlig som er bedre med det enn annen sminke? Er det egentlig "sunnere"? Eller tror alle det bare fordi de bruker ordet "naturlig"? Jeg vil jo tro at man kan reagere vel så mye på oppmalte mineraler som alt annet? Ikke kan jeg se at det tetter porene mindre heller.

Gammel 10-11-10, 10:43   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lurer jeg også på. Jeg bruker stort sett bare mascara da, men klør av alle syns jeg. Inkludert mineralvarianten og merker som Dior, Lancôme, Clinique, Helena Rubinsyein, Yves Saint Laurent osv.

Har prøvd mineralsminke på huden men det er ikke noe for meg. Tørt og ikke pent, fremhever rynker som ellers ikke syns.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 10:45   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Dette fant jeg om mineralsminke på wikipedia:

Sitat:

Mineral makeup most commonly refers to a foundation in loose powder format. The most common minerals used as the base are mica, bismuth oxychloride, titanium dioxide or zinc oxide. However, talc is also a mineral, so a talc-based powder could be considered a “mineral makeup” — although most mineral make-up sold makes a point of being talc-free. A “mineral make-up” may be all mineral, part mineral — or contain less than 1% mineral as part of the finished formula. Using this logic, practically all make-up could be considered mineral. Ingredients are required, by the FDA, to be listed on every cosmetic, in descending order of predominance. By examining the ingredient list, and recognizing the common minerals, a consumer can see if the minerals are a large or small percent of that product. The term "organic" does not apply to minerals, as they are a mined ingredient, from the earth. Sometimes companies might combine minerals with organic ingredients in their finished product. The terms "natural" and "hypo-allergenic" are not regulated by the FDA and can be used at the manufacturers discretion.

Gammel 10-11-10, 10:48   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Bare Minerals er ikke tingen hvis du klør. :btdt:

Gammel 10-11-10, 12:03   #7
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Så morsomt å lese det fra Wikipedia

Kjenner flere som har reagert på "vanlig" sminke og som har fått det "bedre" med mineralsminke, men vet at andre begynner å klø. Jeg lurte på om du hadde prøvd det, de har fine farger, jeg bruker dem og har ikke klødd av øyenskyggene selvom jeg kan reagere på slikt.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 10-11-10, 12:05   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klødde mer av mineralmascara.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 12:09   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er av de som har gode erfaringer med mineralsminke. De siste 10 åra har jeg nesten sluttet å sminke meg pga kløe og eksem rundt øynene, men etter at jeg oppdaget at ID bare minerals fungerte (i hvert fall så langt), har det blitt både øyenskygge, maskara og eyeliner på meg igjen. Det irriterer meg litt at det ikke sitter like godt som annen sminke, men det er veldig mye bedre enn ingenting.

Gammel 10-11-10, 12:13   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske sensitiv for sminke rundt øynene, og har måttet eksludere svært mange av kjedemerkene fra handlelisten. Den siste måneden har jeg brukt mye Mac, og enn så lenge ser det ikke ut til at jeg reagerer på den, den fåes på tax-free på Gardermoen.

Gammel 10-11-10, 12:15   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, M.A.C. har jeg brukt endel tidligere, kanskje det kan være noe? Fine farger har de også.

Gammel 10-11-10, 12:30   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva legger du i kjedemerker?

Jeg klør i øynene hvis jeg ikke bruker rett øyenskyggetype. Jeg kjøpte nylig en fra BodyShop og den klør som et uvær. Vanligvis bruker jeg chanel og det er problemfritt for meg.

Gammel 10-11-10, 12:50   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klør av all parfymerisminke. Jane Iredale som er en mineralsminke kan jeg bruke daglig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 12:50   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva legger du i kjedemerker?

Jeg klør i øynene hvis jeg ikke bruker rett øyenskyggetype. Jeg kjøpte nylig en fra BodyShop og den klør som et uvær. Vanligvis bruker jeg chanel og det er problemfritt for meg.

Jeg tåler heller ikke Body Shop. Med kjedemerker tenker jeg på bl.a. Body Shop, HM, og billigmerkene som selges på Vita og Cubus.

Gammel 10-11-10, 13:06   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hva med Clinique? Jeg bruker hverdags-øyenskygge derfra (tror dog ikke de har "teal", men rosa). Ellers kan jeg ikke hjelpe, for jeg klør stort sett aldri av sminke. Derimot kan jeg bli nokså tårevåt når jeg går ut i kaldt vær med sminke på, uansett merke.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:10   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har sjekket Clinique, men de har i grunn ikke fargene jeg bruker, desverre.

Gammel 10-11-10, 13:14   #17
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Origins?

De har det på Gardermoen, men jeg er usikker på om de kun fører hudpleien her i Norge, ikke sminken? Origins kan du få på Esthetique.

Gammel 10-11-10, 13:18   #18
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Clinique fungerte for meg et års tid, men så begynte jeg å klø/få eksem av den og.

Gammel 10-11-10, 13:31   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MAC har vel fått butikk på Oslo City, trur eg?

Ellers har jeg ikke peiling, hva med Bodyshop-sminke?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 14:44   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Origins?

De har det på Gardermoen, men jeg er usikker på om de kun fører hudpleien her i Norge, ikke sminken? Origins kan du få på Esthetique.

Jeg har prøvd noen av hudpleieproduktene deres og ikke vært så fornøyd, men jeg har en god kajal derifra. Jeg skal sjekke utvalget på Gardermoen når jeg er der.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

MAC har vel fått butikk på Oslo City, trur eg?

Ellers har jeg ikke peiling, hva med Bodyshop-sminke?

Ja, M.A.C. har butikk på både Oslo City og på Steen & Strøm, men jeg tar det heller i tax free.

Bodyshop=kløkløkløklø (åh, nå fant jeg ut at det står KLØ på tastaturet! )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.