Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebudsjett

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-10, 23:03   #21
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebudsjett

Ja, og så drar vi sikkert på en julekonsert/forestilling.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 23:04   #22
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja.

I år kanskje noe slikt:

gaver ca 5-6000.
kalender til 3 barn 500
ekstra mat og godis ca 2000
klær 500
diverse 500-1000 (bl.a. julekort og porto)
maks 10 000 til sammen tenker jeg

Spør meg heller i januar.

Gammel 25-11-10, 23:14   #23
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm.

Gaver: Vi har rasjonalisert bort veldig mange gaver og ligger på et nøkternt gavenivå, men vi ender nok på minst 10000,- for gaver likevel (stor, nær familie som ikke skal rasjonaliseres bort).
Kalender: Til mor og barn: 670,-.
Julekort: 700,- FØR porto. Mat tror jeg ikke blir spesielt dyrere enn vanlig - jeg tror det utjevner seg ettersom vi også spiser borte i løpet av perioden.
Klær kjøper vi ikke (bunad - bunadish for ungene).
Tre: Dyrt. 500,-

Osv. osv.

Er det verdt det? Jepp!

Gammel 25-11-10, 23:15   #24
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Budsjett i julen? Nei, det tør jeg ikke. Er redd jeg blir i dårlig humør over hvor mye det går. Velger å kose oss, og ikke tenke at dette er utgift, men en ivestering i kos og glede for hele familien. (men bruker ikke mer enn vi har penger til.)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 23:18   #25
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Ser at de fleste skriver at dere ikke bruker over evne. Sparer dere gjennom hele året til julen eller har dere så mye til overs i desember? Eller er det knekkebrød, rester og kredittkortregninger fra h.... i januar?

Gammel 25-11-10, 23:20   #26
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo halv skatt i desember?

Gammel 25-11-10, 23:23   #27
vixen

vixen sin avatar

Standard

Jo, men jeg betaler jo ikke sååå mye i skatt.

Gammel 25-11-10, 23:25   #28
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gidder ikke tippe engang, for jeg regner med at tippingen min ikke er i nærheten av realiteten uansett.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 23:27   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Ser at de fleste skriver at dere ikke bruker over evne. Sparer dere gjennom hele året til julen eller har dere så mye til overs i desember? Eller er det knekkebrød, rester og kredittkortregninger fra h.... i januar?

Jeg sprer gavene utover. Og vi setter nok av mindre til sparing i desember enn ellers ja. Og det er halv skatt. = Det går fint, men vi kan ikke gå helt bananas, da blir det blåmandag i januar.

Gammel 25-11-10, 23:27   #30
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg er altfor urealistisk når det gjelder julebudsjett, så jeg orker ikke gjette, engang.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 23:34   #31
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Litt oppspart, halv skatt pluss at jeg har kjøpt flere av gavene tidligere i høst. Så da går det uten å ty til kredittkort i julen.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 23:37   #32
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker glatt kredittkort i julen (til en del gaver kjøpt på nett), men betaler selvsagt gildet når krdittkortregningen kommer i januar. På den måten sprer vi utgiftene over desember og januar og halv skatt i desember hjelper godt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 23:40   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det går minst 20.000. Sikkert nærmere 30. :struts:

Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 01:54   #34
Pegasus

Pegasus sin avatar

Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Bruker av det vi har til overs i oktober, november og desember. Kjøper inn julegaver litt nå og litt da, og koser meg med det. All julemat og annen "julestasj" kjøpes inn i desember. Kredittkort finnes ikke her i huset, og vi lever som normalt i januar.

Vi kunne helt klart brukt mindre penger på jula, og kost oss like mye.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 07:49   #35
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi sparer ikke til julens utgifter nei. Bruker 1/2 skattpengene, også har vi det vel såpass romslig økonomisk at vi har litt til overs å bruke.

Gammel 26-11-10, 08:13   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri tenkt over hvor mye vi bruker i julen, og det vil uansett variere fra år til år, siden vi bare feirer hjemme annethvert år. I år skal vi til min mor hele julen, og selv om det vil koste oss ca. fem tusen i transport, så vil det bli en "billig" jul, siden mamma holder oss med alt vi trenger. Ingen av oss kjøper nye klær til jul, og vi kommer neppe til å bruke mer enn ca. 5000 på gaver.

Men de årene vi er hjemme, går vi helt loco i matbutikken, så da har det ofte blitt dyrt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 08:18   #37
Albertine
Passiv

Standard

Ungene skal få sjokoladekalender fra Elkjøp. Tretti spenn tilsammen.
Vi har kuttet antall julegaver til et absolutt minimum og havner vel på ca. 5000,- totalt. Da får ungene gave til ca. 1000,- hver, og mannen og jeg kjøper ikke gave til hverandre. Eller, en gave til tre-fire millioner er da en fin ting det? :nytt hus:

Det blir ikke særlig mye mer til mat i jula, vi baker ikke i år og skal ikke ha middagsgjester heller, og kalkunen til nyttårsaften kom seg på 125 spenn. Juletre må vi ha da, men ellers blir det lite ekstra. Alt i alt kommer vi godt under 10 000,-

Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 08:29   #38
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi er visst ganske nøkterne, ser det ut som.
Gaver: 5-6000
Ekstra utgifter på mat&snop: Kanskje 2000?
Penklær til de som trenger det: ca 1000
Juletre: 350, tror jeg? Mannens domene.
Kalendere: ca 400 (legokalender og lipsmackers + aktivitetskalender)
Pynt, lys og denslags: 500
Julekort: Dropper vi i år
Porto: Vi sender en del gaver, så her kommer vi sikkert opp i 500
Juleteater: Fast førjulstradisjon hos oss, men i år betaler teatergruppa jeg instruerer og ungene går i, for at hele barneteatergruppa får gå på teater, så dermed blir det gratis.

Så totalt ca 10-11000 rundt regnet. Ouch! Det var mer enn jeg trodde. Og nå har jeg sikkert glemt noe også.

Vi sparer en del på bensin- og bussutgifter. Vi lever mer nøkternt enn normalt både i forkant (november) og i etterkant (januar), og sprer også utgiftene ut over tre måneder. Men vi kunne sikkert vært enda mer fornuftige... De årene vi feirer hos mamma'n min, kan man trekke fra mat, tre og pynt, men det dekker fortsatt ikke billettene tur-retur, så det blir ikke billigere av den grunn.

Gammel 26-11-10, 08:38   #39
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Gaver: ca 6000
Ekstra mat: ca 2000?
Juletre: 400?
Julekort:200
Porto: ca 500?
Totalt: ca 10.000 Julegaver er spredt på tre måneder og med halv skatt i desember går dette fint.
Ungen er ikke stor nok til kalender, pynt og lys har jeg nok av/er ikke så opptatt av også sparer vi endel bensin- og reiseutgifter ved å være hjemme.

Gammel 26-11-10, 08:41   #40
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen idé, men gjetter på mellom 15-20 000 til sammen. Nå har jeg kjøpt julegaver og kalendergaver siden i sommer, så hele utgiften kommer ikke i desember. Til gjengjeld blir det ofte dyrere gaver når jeg gjør det på det viset, så jeg vet ikke hvor effektivt det er som sparetiltak, gitt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.