|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
trenger lading
|
![]() Sv: JulebudsjettTja.
![]() |
#23 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulebudsjettHm.
![]() |
#24 |
Tåler regn
|
![]() Sv: JulebudsjettBudsjett i julen? Nei, det tør jeg ikke. Er redd jeg blir i dårlig humør over hvor mye det går. Velger å kose oss, og ikke tenke at dette er utgift, men en ivestering i kos og glede for hele familien. (men bruker ikke mer enn vi har penger til.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: JulebudsjettSer at de fleste skriver at dere ikke bruker over evne. Sparer dere gjennom hele året til julen eller har dere så mye til overs i desember? Eller er det knekkebrød, rester og kredittkortregninger fra h.... i januar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: JulebudsjettDet er jo halv skatt i desember?
![]() |
#29 |
maler
|
![]() Sv: Julebudsjett
Jeg sprer gavene utover. Og vi setter nok av mindre til sparing i desember enn ellers ja. Og det er halv skatt. = Det går fint, men vi kan ikke gå helt bananas, da blir det blåmandag i januar.
![]() |
#30 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: JulebudsjettJeg er altfor urealistisk når det gjelder julebudsjett, så jeg orker ikke gjette, engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Tåler regn
|
Litt oppspart, halv skatt pluss at jeg har kjøpt flere av gavene tidligere i høst. Så da går det uten å ty til kredittkort i julen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: JulebudsjettVi bruker glatt kredittkort i julen (til en del gaver kjøpt på nett), men betaler selvsagt gildet når krdittkortregningen kommer i januar. På den måten sprer vi utgiftene over desember og januar og halv skatt i desember hjelper godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: JulebudsjettDet går minst 20.000. Sikkert nærmere 30. :struts: |
![]() |
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruker av det vi har til overs i oktober, november og desember. Kjøper inn julegaver litt nå og litt da, og koser meg med det. All julemat og annen "julestasj" kjøpes inn i desember. Kredittkort finnes ikke her i huset, og vi lever som normalt i januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Vi sparer ikke til julens utgifter nei. Bruker 1/2 skattpengene, også har vi det vel såpass romslig økonomisk at vi har litt til overs å bruke.
![]() |
#36 |
Textrovert
|
![]() Sv: JulebudsjettJeg har aldri tenkt over hvor mye vi bruker i julen, og det vil uansett variere fra år til år, siden vi bare feirer hjemme annethvert år. I år skal vi til min mor hele julen, og selv om det vil koste oss ca. fem tusen i transport, så vil det bli en "billig" jul, siden mamma holder oss med alt vi trenger. Ingen av oss kjøper nye klær til jul, og vi kommer neppe til å bruke mer enn ca. 5000 på gaver.
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: JulebudsjettUngene skal få sjokoladekalender fra Elkjøp. Tretti spenn tilsammen. |
![]() |
![]() |
#38 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: JulebudsjettVi er visst ganske nøkterne, ser det ut som.
![]() |
#39 |
nju nja njo
|
![]() Sv: JulebudsjettGaver: ca 6000
![]() |
#40 |
Bedreviter
|
![]() Sv: JulebudsjettJeg har ingen idé, men gjetter på mellom 15-20 000 til sammen. Nå har jeg kjøpt julegaver og kalendergaver siden i sommer, så hele utgiften kommer ikke i desember. Til gjengjeld blir det ofte dyrere gaver når jeg gjør det på det viset, så jeg vet ikke hvor effektivt det er som sparetiltak, gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|