|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: JulebudsjettUngene skal få sjokoladekalender fra Elkjøp. Tretti spenn tilsammen. |
|
|
|
#3 |
|
trenger lading
|
Sv: JulebudsjettTja.
|
|
|
|
#4 |
|
Tåler regn
|
Sv: JulebudsjettBudsjett i julen? Nei, det tør jeg ikke. Er redd jeg blir i dårlig humør over hvor mye det går. Velger å kose oss, og ikke tenke at dette er utgift, men en ivestering i kos og glede for hele familien. (men bruker ikke mer enn vi har penger til.) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulebudsjettHm.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: JulebudsjettSer at de fleste skriver at dere ikke bruker over evne. Sparer dere gjennom hele året til julen eller har dere så mye til overs i desember? Eller er det knekkebrød, rester og kredittkortregninger fra h.... i januar? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Julebudsjett
Jeg sprer gavene utover. Og vi setter nok av mindre til sparing i desember enn ellers ja. Og det er halv skatt. = Det går fint, men vi kan ikke gå helt bananas, da blir det blåmandag i januar.
|
|
|
#8 |
|
Tåler regn
|
Litt oppspart, halv skatt pluss at jeg har kjøpt flere av gavene tidligere i høst. Så da går det uten å ty til kredittkort i julen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruker av det vi har til overs i oktober, november og desember. Kjøper inn julegaver litt nå og litt da, og koser meg med det. All julemat og annen "julestasj" kjøpes inn i desember. Kredittkort finnes ikke her i huset, og vi lever som normalt i januar. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Vi sparer ikke til julens utgifter nei. Bruker 1/2 skattpengene, også har vi det vel såpass romslig økonomisk at vi har litt til overs å bruke.
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
Har forbruker-konto hvor det settes av x-antall penger hver mnd. Her er det alltid en god slump penger til jul, påske og sommerferier.
|
|
|
#12 |
|
Tankefull
|
Sv: JulebudsjettGaver: Mellom 5000 og 6000
|
|
|
#14 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: JulebudsjettJeg er jamen ikke sikker og kommer nok heller ikke til å telle.... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: JulebudsjettLitt usikker, men rimeligere enn i fjor.
|
|
|
#16 |
|
weird
Jeg har en fordelingsnøkkel som jeg bruker på inntekten vår. Der er det en post som heter jul. I tillegg har jeg slengt inn litt ekstra etterhvert. Jeg har også bursdagskonto, noe som hjelper når man har tre desemberbarn. Derfor vet jeg at jeg per i dag har/hadde (kjøpte gardiner, jule-CD og julekalendere i går) ca. 14 900,-. I tillegg kommer 5% av all inntekt i desember måned.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#17 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: JulebudsjettOjda, ser at mange har ganske rimelige adventskalendre til sine barn, og da virker jo våre 4000 kroner (1000 per barn) unektelig veldig mye. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Sv: JulebudsjettDet er jo halv skatt i desember?
|
![]() |
|
|