Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebudsjett

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-10, 20:25   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Spørsmål

Julebudsjett

Jeg lurer på hvor mye penger dere bruker på denne høytiden jeg? Jeg tenkte jeg skulle lage et budsjett nemlig. Et realistisk ett.

Hvor mye bruker dere ekstra i forbindelse med jul? Alt fra ekstra mat/godteri (i forhold til andre mnd), kalendre, blomster, juletre,klær, pynt og ikke minst gaver.

Kjenner egentlig jeg kommer til å bli sur når jeg skal lage dette budsjettet, men tenker at det er greit å ha litt oversikt allikevel.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:37   #2
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julebudsjett

Åh nei du, jeg har ingen planer om å ødelegge førjulsstemningen ved å sette opp et sånt budsjett. Vi bruker ikke sånn voldsomt mye på gaver, og ca halvparten av de pengene går til humanitære formål. Men hvis jeg inkluderer alt det du ramset opp over her, vil jeg nok komme opp i en ubehagelig høy sum. Men jeg handler ikke over evne, altså.

Bill. mrk. "ignorance is bliss".

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:42   #3
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Hehehe. Ja, det er det jeg er litt redd for nemlig. At det blir veldig mye altså. Får jo ikke så mye mer lønn i desember at det vil gå opp i opp. Bare gavene blir mye. Hvis jeg regner meg 300 pr gave så er vi jo opp i nesten fem tusen bare der.

Gammel 25-11-10, 20:44   #4
Pegasus

Pegasus sin avatar

Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Det tør jeg ikke tenke på. Men vi bruker heller ikke over evne. Til julegaver tror jeg nok det går kanskje 10-12 tusen? Men har aldri regnet på det.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:50   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har ikke noe busjett over det, tror ikke jeg vil ha det heller.
Det brukes nok veldig mye penger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:52   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Alt for mye!

Et kjapt overslag:

Penklær til de som trenger: ca 1000 - 1500. (vi er 5 stk)
Julegaver: 10-12 000, minst.
Pynt og stasj: 1500
Ekstra mat: 4000

Ca 17-19 000 kr altså. Det er vel sånn ca litt mer enn det ekstra vi får i lønn det...

Gammel 25-11-10, 21:01   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaver til 10000 tenker jeg
Ekstra mat varierer veldig, men 3-5000 kr hvis vi er hjemme
Pynt og stæsj kanskje 1000
Penklær ca 2000 kr?

Ca 15-20000 ekstra totalt kanskje? Det hørtes mye ut. Men det blir kanskje såpass, jeg handler inn gaver over tid.

Gammel 25-11-10, 21:02   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alt for mye.

:struts:

Gammel 25-11-10, 21:32   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ca 6-7000 i gaver(liten familie gudskjelov)
1000kr i pentøy(ikke alltid, har som regel pentøy fra før.)
500-1000kr til noe småting som jeg trenger ekstra til pynt etc.
Ellers går det en del på mat, godteri og baking.
1000kr til juleteater.

Uansett om jeg setter opp budsjett så sprekker det alltid,
bruker mye mer penger enn det vi tror vi skal bruke

Sist redigert av Guttemammis : 25-11-10 kl 22:27.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 21:40   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Alt for mye.

:struts:

Stikker hodet i sanden sammen med D'Arcy.
Vi koser oss veldig i høytiden da - og det er ubetalelig.

Gammel 25-11-10, 22:00   #11
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Budsjett? Nei, det har vi ikke sett...., men jeg tror vi er på linje med flere over her. Gaver blir nok kjapt 10-12000, og jeg har nettopp kjøpte diverse julepynt/lys på Living til 900,-

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 22:24   #12
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi har budsjett på alt, vi, har selvsagt også laget et budsjett på jule- og nyttårsfeiring.
Gavebudsjettet vårt er på svimlende 12000 kroner, adventsgaver til fire barn er på 4000, dette blir altså 16000 kroner til sammen.
I tillegg kommer julerelaterte utgifter:
juletre x 2, stor krans til døren, blomster/dekorasjoner i desember, utgifter til julegaveverksted med barna, teaterbesøk (en førjulstradisjon for oss), ny juleduk, vin og øl til julegjester, champagne til nyttår, snop og ekstra godt pålegg, kakebakstutgifter, nytt antrekk til oss voksne, en ny stor lyslykt til å ha ute på trappen, servietter og lys, utgifter til grøtfest, til 2 store vennemiddager i romjulen (juletapas), nyttårsaften med raketter og festmat med gjester, ekstra reisekostnader (vi reiser mye bort i julen).
14000 kroner kommer festligheten på, i tillegg til de 16000 som vi bruker på gaver og kalender. Masse penger, men vi legger av en grei sum hver måned gjennom hele året slik at vi kan bruke av oppsparte midler når vi kommer til desember.
Vi har forresten feiret jul og nyttår tidligere år med langt strammere budsjett enn dette , det ble flotte feiringer det også.

Sist redigert av Drømmedama : 25-11-10 kl 22:28. Årsak: Oops, for personlig info
Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 22:32   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye. Ikke så mye som Drømmedama, men sikkert 20 000,-

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 22:34   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Noen ganger er jeg nesten litt glad for å ikke ha så mye penger. Dere er jo spinn ville!!

Ekstra mat, 2-3 000 kr.
Gaver, max 1500 (vi har minimert antall julegavemottakere, og får dermed svært få gaver selv)
Kalendere, 20 kr (10 kr per stk på Elkjøp)

Gammel 25-11-10, 22:34   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi koser oss forresten også VELDIG i høytiden.

Gammel 25-11-10, 22:36   #16
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Julegaver i år ble ca 6500 kr. Ingen dyre gaver til ungene i år og vi kjøper ikke veldig dyre gaver til andre i familien. Kjøper til mange men ikke store summer.
Kalendere til ungene kom på 270 kr (Haribo). Julesokk godt og småtteri oppi der, 300 kr.
Vi bruker endel ekstra på mat. Feirer juleaften her hjemme, har selskap 4. dag med 12 venner på besøk og en annen dag med familie på besøk. 1. juledag og 2. juledag er vi borte på julemiddag. Nyttårsaften blir nok og borte i år.
Julepynt trenger vi ikke noe særlig nytt av. Jeg syns det er mest koselig å ha en noenlunde fast julepynt som kommer frem hver jul :elsker enda nissene til mamma: Blir litt småtteri men bruker ikke mye penger på det.
Går litt penger på finklær da. Flere som trenger nytt.

Gammel 25-11-10, 22:38   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Stikker hodet i sanden sammen med D'Arcy.
Vi koser oss veldig i høytiden da - og det er ubetalelig.

Gammel 25-11-10, 22:58   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke snøring og ikke vil jeg vite det heller. :stuts:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 22:59   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kunne helt klart brukt MYE mindre enn det vi gjør og kost oss like mye. Ungene får gaver til ca 3000,- hver, vi kjøper for et par tusen til hverandre, det går minimum 1000 kr til kalendergaver, vi kjøper dyrt juletre (det må være perfekt™ ) og mye digg, mat blomster og dilldall.

Både vi og ungene kunne klart oss med mindre, vi kunne kuttet ut gavekalenderene, vi har faktisk juletre i egen skog (men ikke den perfekte edelgran ), jeg er egentlig ikke så glad i juleblomster og vi har egentlig mer enn nok dilldall. Jeg kunne fint halvert, om jeg ville. Men jeg vil ikke.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 23:02   #20
vixen

vixen sin avatar

Standard

Ja det baller fort på seg. Iallefall dersom man skal være ærlig å ta med seg alt. Minner meg litt om sommerferieplanlegging. Legger bare sammen fly og hotell, men glemmer alt det stæsjet rundt som blir så j.... mye tilsammen. Lys, blomster, gavepapir, kanskje trenger man en ny duk, noen turer på polet for man trenger jo god vin til god mat, årets juleplate, ekstra snop... etc.

Foreløpig tenkt:
Mat: sikkert 3000 ekstra i løpet av des.
drikke: ca 1000. (juleøl, portvin og en flaske champagne)
klær: 500
gaver: 6000 max
stæsj: 2000 (inkl juletre, lys, servietter o.l.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.