|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn eller kaster du? | |||
| Jeg er veldig flink på å legge ut gi bort-annonser |
|
23 | 23,00% |
| Jeg har lagt ut gi bort-annonser, men kan bli flinkere |
|
41 | 41,00% |
| Jeg har aldri lagt ut gi bort-annonser, men burde kunne gjøre det |
|
33 | 33,00% |
| Jeg har aldri noe å gi bort/dustepoll |
|
3 | 3,00% |
| Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jeg har ikke lagt ut mange gis bort annonser. Ikke fordi jeg ikke har noe å gi vekk, men gir det til familie og venner. Da gjerne avlagte klær etter ungene osv.
|
|
|
|
#22 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Avlagte klær har jeg faste brukere her inne på FP som jeg sender til, så det er kun ting og utstyr av forskjellig slag jeg legger på Finn. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Helt konge
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Vi gir bort alt som vi ikke trenger selv og som er i ok stand. Klær har vi stort sett faste mottakere av og møbler og annet har vi noen ganger gitt bort via FP og ellers til bekjente. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Ikke så mye på Finn, men vi gir bort mye til venner og kjente, og til lokale loppemarkeder, etc.
|
|
|
|
#25 |
|
nju nja njo
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jeg er flink til å gi bort ting, både på finn.no og til familie/venner som ønsker overta. Noen ting selger jeg også på finn hvis de er verdt en del.
|
|
|
#26 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Vi gjør dette jevnlig. Annonsen er gratis og noen får nytte av det vi ikke trenger lenger. Men vi kunne helt klart blitt flinkere.
|
|
|
|
#27 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Enkelte ting selger vi, andre ting gir vi bort. Vi kaster svært sjelden noe som fremdeles er brukandes. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Vi har gitt bort noen ting via et annet forum, en av gangene fikk vi til og med en vinflaske som takk selv om hun hentet TVen selv og allting.
|
|
|
|
#29 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Har gitt bort fine ting, som et skap vi ikke trengte) og "rent skrot". Feks ga vi bort en dyr og i utgangspunktet flott kontorstol med enormt hull i polstringen. Han som hentet den skulle uansett ha massasjetrekk på, så han brydde seg ikke. Herlig å få ting hentet og slippe å kjøre det vekk selv.
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Ikke på FINN så mye, for jeg orker ikke mikke med at fremmede folk ringer meg og sånt. Men jeg gir bort til Fretex eller lokale loppemarked. Evt om det er noen venner og bekjente som kan ha bruk for ting, f.eks avlagt tøy og leker og utstyr etter lillegutt. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jeg hadde annonse på finn i vår, et spisebord med stoler. Bordet hadde endel hakk i etter barnegafler og stolene var litt skitne (men trekkene kunne vaskes). En fornøyd henter skulle ha det til bruk utenfor campingvognen sin. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Vi har gitt bort mye via Finn og Fretex, ja. Kaster ikke brukbare ting. Her i USA gir vi det vi ikke trenger til vaskehjelpen, som beholder det hun trenger og sender resten til familien i Mexico. Alt fra møbler via el-artikler til mat (det er mye kuponger i matbutikken her - man får ting på kjøpet når man kjøper noe. Det er ikke alltid ting vi selv trenger/bruker, men andre kan jo ha glede av det). Mye av det vi har gitt bort her er ting vi kunne solgt på Craigs list, men jeg synes det er så mye styr at der er lettere å gi det bort. Vi kommer nok til å gi bort ganske mye når vi flytter tilbake til Norge også.
|
|
|
#33 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Ja, her samles det opp og kjøres til loppemarked to ganger i året. Finn brukes kun til salgs. Klær og barneutstyr gis som regel til venner og familie.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 29-12-10 kl 03:20. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?ja veldig flink. jeg vet selv hvor glad jeg blir når jeg finner noe fint på gies bort og syns det er kjekt å gjøre andre like glade.
|
|
|
#35 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Har aldri gitt bort noe på Finn. Ting vi ikke lenger bruker leveres på loppis eller til Fretex.
|
|
|
#36 |
|
............
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Tenker av og til på at burde lagt det ut på finn, men blir liksom lettere å kaste. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Klær o.l. går til Fretex, men det har vært diverse møbler o.l. som har blitt gitt bort på Finn i løpet av årene. Ofte av praktiske årsaker - det har vært enkleste måte å bli kvitt dem....
|
|
|
#38 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?20 Europaller gikk i løpet av en halvtime på Finn. Det er jo pant på dem.
Jeg kjøpte en 7 m bred elektrisk markise på Finn for 1000 kr. Ny duk til 4000, og den er god som gull. Ny pris for en tilsvarende er 25-30 000. Vinn-vinn!
|
|
|
#39 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?
Jupp. Mannen ga bort ei kasse med bildeler en gang, alt var til samme modell og ble kun gitt bort samlet. Det var et svare leven med telefoner, men ingen som ville ta alt. Sånn har det vært med andre ting også. Poenget er jo å bli kvitt tingene uten å måtte legge ned en stor innsats selv, ikke bare gjenbruk og miljøspørsmål. Når det koster mer enn det smaker å legge ut annonse, er det like greit å få gitt det bort via andre kanaler. Vi gir sjelden bort ting som ikke er så bra at de kan selges, så vi har begynt å legge ut ting veldig billig i stedet. Da siler man i alle fall ut noen av dustene.
|
|
|
|
#40 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2010
![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?flink ja .. kaster ikke det andre kan ha nytte av ... ga vekk en masse på finn sist jeg flyttet .. bla en soffa . |
|
|
|
![]() |
|
|