|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn eller kaster du? | |||
| Jeg er veldig flink på å legge ut gi bort-annonser |
|
23 | 23,00% |
| Jeg har lagt ut gi bort-annonser, men kan bli flinkere |
|
41 | 41,00% |
| Jeg har aldri lagt ut gi bort-annonser, men burde kunne gjøre det |
|
33 | 33,00% |
| Jeg har aldri noe å gi bort/dustepoll |
|
3 | 3,00% |
| Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Vi har ikke vært så flinke på det, men vi bedrer oss. Når vi flyttet fra Norge så la jeg ut noen ting og akkurat nå så har jeg lagt ut en vaskemaskin som en har ringt på (gammel, skyllemiddelkoppen tetter seg og den sliter på tøyet, men ellers helt kurant). Vi hadde tenkt å kjøre den til Elkjøp (der vi kjøpt den nye), men tenkte at det kunne være flott om noen overtok den i stedet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Ja, veldig flink.
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jeg svarte på den første, men i grunnen går like mye/mer til Fretex enn til Finn. Men jeg både gir bort og selger på Finn og jeg både tar imot og kjøper der inne, i massevis. Liker mye bedre å kjøpe brukt enn nytt, både pga. at det er billigere, jeg får mer for pengene og fordi det er miljøvennlig. Heia brukthandel!
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jupp. Ikke føler jeg meg flink heller, det er jo en kjempefordel at det kommer noen på døra og henter skrotet. Alternativet er jo at jeg må kjøre det et sted.
|
|
|
#6 |
|
Originala
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jeg, jeg vil si det. Har gitt bort en fullt brukbar seng og en 5 år gammel oppvaskmaskin på finn.no. Om det er andre brukbare ting vil skal bli kvitt, så gir jeg heller bort enn å kaste. Det skulle da bare mangle. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Vi gir bort mye - ikke bare på Finn, men til venner, naboer og loppis. Jeg liker ikke å kaste brukbare ting og ofte gir vi bort barneutstyr og møbler som vi ikke behøver lengre.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Ja.
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Barneutstyr er jeg veldig flink på å gi bort, det kastes aldri om det ikke er defekt. Men som et gammelt bord som er en anelse skeivt, plank som vi ikke har noe bruk for osv osv har vi vært litt for flinke på å kjøre vekk i stedet for å gi bort. Det har følts enklere å fylle en henger å kjøre alt vekk enn å vente på at noen skulle hente. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
geskjeftig
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Det er som regel den lokale bruktbutikken som får, men jeg svarer ja likevel. Jeg kaster sjelden ting som er brukbare fortsatt.
|
|
|
#11 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Å ja! Det er jo en genial måte å bli kvitt ting på, uten å måtte frakte det til Brobekk. Folk blir glade, vi vil glade - vinn-vinn!
|
|
|
#12 |
|
Håpefull eller håpløs....
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jeg skulle vært myyye flinkere til dette
|
|
|
|
#13 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jeg kan helt klart bli flinkere, men har lagt ut noen annonser. Har blant annet gitt bort to lenestoler og (senest i går) sprinkelsengen etter Leo.
|
|
|
|
#14 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Før var jeg flinkere, men jeg ble så dritt lei av at mottakere ikke holdt (hente)avtaler. Det er virkelig en egen avtalekultur (eller ukultur) inne på Finn av og til, der norsk avtalelov øyensynlig ikke gjelder lenger.
|
|
|
|
#15 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jeg er veldig flink må jeg få lov og si. Jeg gir det meste bort til familie, og så har jeg to bekjente som arver alle klærne etter minstemann.
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Gir bort alt som er brukendes. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jeg vil si vi er ganske så flink. Ikke bare på Finn, men også til venner og familie. Synest det er veldig grei måte å kvitte seg med ting på som ellers er fullt brukenes. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?
Jeg må bare signere her. |
|
|
|
#19 |
|
Står på egne ben
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jeg er veldig flink til å legge ut gis bort annonser på Finn så fort vi skal kvitte oss med noe som ikke er noe vits i å selge, men som er fullt brukbart. Helt genialt at det er gratis å legge ut annonsene. Er jo kjempekjekt at folk kommer å henter, særlig store ting, men også småting. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?Jepp, jeg er ganske flink. Synes det er greit å gi bort i steden for å selge også av og til. Spesielt haugevis av brukt hverdagsbarnetøy. |
|
|
|
![]() |
|
|