Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn eller kaster du?
Jeg er veldig flink på å legge ut gi bort-annonser 23 23,00%
Jeg har lagt ut gi bort-annonser, men kan bli flinkere 41 41,00%
Jeg har aldri lagt ut gi bort-annonser, men burde kunne gjøre det 33 33,00%
Jeg har aldri noe å gi bort/dustepoll 3 3,00%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-10, 16:03   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?

Vi har ikke vært så flinke på det, men vi bedrer oss. Når vi flyttet fra Norge så la jeg ut noen ting og akkurat nå så har jeg lagt ut en vaskemaskin som en har ringt på (gammel, skyllemiddelkoppen tetter seg og den sliter på tøyet, men ellers helt kurant). Vi hadde tenkt å kjøre den til Elkjøp (der vi kjøpt den nye), men tenkte at det kunne være flott om noen overtok den i stedet.

Er du flink på å gi bort ting i stedet for å kaste?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 16:04   #2
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink på å gi bort ting på f.eks. Finn?

Ja, veldig flink. Nå må jeg vel i ærligheten navn legge til at det er enklere å gi vekk ting enn å kaste de. (Gir bare vekk OK ting)

Gammel 28-12-10, 16:07   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, veldig. Jeg hiver ikke noe brukbart.

Gammel 28-12-10, 16:07   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte på den første, men i grunnen går like mye/mer til Fretex enn til Finn. Men jeg både gir bort og selger på Finn og jeg både tar imot og kjøper der inne, i massevis. Liker mye bedre å kjøpe brukt enn nytt, både pga. at det er billigere, jeg får mer for pengene og fordi det er miljøvennlig. Heia brukthandel!

Gammel 28-12-10, 16:09   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jupp. Ikke føler jeg meg flink heller, det er jo en kjempefordel at det kommer noen på døra og henter skrotet. Alternativet er jo at jeg må kjøre det et sted.

Gammel 28-12-10, 16:09   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg, jeg vil si det. Har gitt bort en fullt brukbar seng og en 5 år gammel oppvaskmaskin på finn.no. Om det er andre brukbare ting vil skal bli kvitt, så gir jeg heller bort enn å kaste. Det skulle da bare mangle.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 16:09   #7
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi gir bort mye - ikke bare på Finn, men til venner, naboer og loppis. Jeg liker ikke å kaste brukbare ting og ofte gir vi bort barneutstyr og møbler som vi ikke behøver lengre.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 16:12   #8
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Ja.
Jeg har laget en Finn-gruppe på Facebook som nå har fått 2000 medlemmer. Den bruker jeg flittig.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 16:13   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barneutstyr er jeg veldig flink på å gi bort, det kastes aldri om det ikke er defekt. Men som et gammelt bord som er en anelse skeivt, plank som vi ikke har noe bruk for osv osv har vi vært litt for flinke på å kjøre vekk i stedet for å gi bort. Det har følts enklere å fylle en henger å kjøre alt vekk enn å vente på at noen skulle hente.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 16:15   #10
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det er som regel den lokale bruktbutikken som får, men jeg svarer ja likevel. Jeg kaster sjelden ting som er brukbare fortsatt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 16:18   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Å ja! Det er jo en genial måte å bli kvitt ting på, uten å måtte frakte det til Brobekk. Folk blir glade, vi vil glade - vinn-vinn!

Det siste jeg ga bort var 30-40 flytteesker. Jeg skar tenner av ergrelse ved tanken på å skulle kaste flytteeskene som var gode som nye. La dem ut på finn.no, og det kom en meget glad mann innom og tok dem med seg på timen.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 16:30   #12
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Jeg skulle vært myyye flinkere til dette

Gammel 28-12-10, 16:32   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan helt klart bli flinkere, men har lagt ut noen annonser. Har blant annet gitt bort to lenestoler og (senest i går) sprinkelsengen etter Leo.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 16:59   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før var jeg flinkere, men jeg ble så dritt lei av at mottakere ikke holdt (hente)avtaler. Det er virkelig en egen avtalekultur (eller ukultur) inne på Finn av og til, der norsk avtalelov øyensynlig ikke gjelder lenger. Så dessverre hender det av og til at jeg kaster ting som kunne ha vært interessant for andre på Finn.

Men jeg er flink til å samle opp og gi til skolens loppemarked, da. Litt lengre oppbevaring, men blir også hentet og kommer til nytte.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 17:08   #15
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Jeg er veldig flink må jeg få lov og si. Jeg gir det meste bort til familie, og så har jeg to bekjente som arver alle klærne etter minstemann.
Det øvrige som ingen vil ha havner på bruktbutikken, og klær stapper jeg i UFF bokser.

Gammel 28-12-10, 17:49   #16
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Gir bort alt som er brukendes.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 18:12   #17
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil si vi er ganske så flink. Ikke bare på Finn, men også til venner og familie. Synest det er veldig grei måte å kvitte seg med ting på som ellers er fullt brukenes.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 18:17   #18
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, veldig. Jeg hiver ikke noe brukbart.

Jeg må bare signere her.

Forsøker ofte å selge først hvis det er fine ting, men om jeg vil bli kvitt ting litt fort, er det alltid et sjakktrekk å legge ut gisbort-annonse. Da forsvinner ting fort.

Ellers gir jeg gjerne bort til familie og venner først, og trenger ingen det, så legges det ut på finn eller her.

Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 18:23   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig flink til å legge ut gis bort annonser på Finn så fort vi skal kvitte oss med noe som ikke er noe vits i å selge, men som er fullt brukbart. Helt genialt at det er gratis å legge ut annonsene. Er jo kjempekjekt at folk kommer å henter, særlig store ting, men også småting.

Til og med en enorm minst 20 år gammel grønskebefengt terrassemarkise var det en som kom og hentet. Den var greit å slippe å kjøre på fyllinga. Da måtte vi leid lastebil tror jeg. Det er utrolig hva folk har bruk for. Alt fra vogner, leker, møbler og div. går på Finn fra oss. Greit å bli kvitt ting idet en bestemmer seg for å kvitte seg med det. Til og med når vi pusset opp kjøkkenet tok jeg bare bilde av kjøkkenet før vi tok ned alt av gardiner, duker og lamper og ga det bort samlet. Det var noen som ble kjempeglad for å kunne fornye litt selv om de hadde dårlig råd når de fikk det gratis, og det er jo koselig å kunne glede andre med ting jeg har gått lei av.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 18:26   #20
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, jeg er ganske flink. Synes det er greit å gi bort i steden for å selge også av og til. Spesielt haugevis av brukt hverdagsbarnetøy.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.